11. ЗЛ

Зарубіжна література

23.05.2022 (11-Б)    24.05.2022 (11-А)

Тема : "Повторення вивченого"
                                                                 Читайте! Нехай не буде жодного дня,
коли б ви не прочитали хоча б однієї 
сторінки з нової книжки 
К.Паустовський

Пригадаємо...

1.    Інструмент, гра на якому зачаровувала Григора Замзу – комаху 
2.  
 Ліки для недужих із новели “Стариган із крилами” 
3.    Улюблений одяг Понтія Пілата 
4.    Улюблені квіти Майстра 
5.    Винахід буфетника Сокова 


Поміркуємо...

       Специфічним явищем сучасної масової культури є спроби наблизити певні твори мистецтва до сучасника, надавши їм “модних” рис, актуальних деталей. Мова йде про так звані рімейки (явище настільки нетипове для нашої культури, що навіть слово іншомовне). Які, на вашу думку, твори можна переробити на сучасний лад? Що зміниться у їхній художній та естетичний вартісності? Чи згодні, що  це можуть бути тільки пародії?


      Природно, постає питання потрібності і актуальності класичної літератури. Для чого вона?
        Якби у вас була можливість зняти фільм або поставити п’єсу, за мотивами прочитаних творів, то якою б афішею ви запрошували глядачів?
        Як би ви стали видавцем, то як би ви оформили обкладинку чи  суперобкладинку книги?  Як би рекламували її.


І наостанок...

-------------------ХАЙ ЩАСТИТЬ !-----------------------


16.05.2022 (11-Б)    17.05.2022 (11-А)

Тема:   " Маркус Френк   Зузак  «Крадійка книжок».Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Викриття згубного впливу нацизму в романі «Крадійка книжок». Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури

Друга світова війна – це друга невдала спроба 
західної цивілізації накласти на себе руки.
К. Воннегут

Війни завжди будуть… і зупинити їх так само
 нелегко, як зупинити льодовики.
К. Воннегут



Однією з найбільш кривавих сторінок історії є Друга світова війна. За три місяці до капітуляції Німеччини, у лютому 1945 року відбулася подія, яку потім неоднозначно сприймали історики різних країн. Всесвітньо відоме місто Дрезден (яке входило до радянської зони впливу), один з культурних осередків Німеччини,  було знищене в результаті бомбардувань військово-повітряними силами США і Великобританії. Загинуло близько 25 тисяч мешканців міста (за офіційними даними). На думку частини дослідників, ця кривава подія була викликана політичними цілями: демонстрацією військової могутності союзників  для залякування радянського керівництва в зв’язку з військовими операціями, що планувалися. В результаті бомбардувань утворився вогняний смерч, температура в якому досягала 1500 ̊ С.
Сьогодні ми познайомимося з твором, у якому розповідається про героїв, що пережили подібну трагедію,  про вигадане німецьке містечко Молькінг. Це  роман молодого австралійського письменника М.Ф. Зузака «Крадійка книжок». Ми спробуємо побачити зв’язок подій історичних і описаних в художньому творі.
Опрацюйте

Паспорт твору

1)   Автор: Маркус Френк Зузак

2)   Назва: «Крадійка книжок»

3) Приналежність до національної літератури: австралійська національна література

4)   Жанр:  присутні риси  філософського, психологічного роману, роману-перестороги, присутній фантастичний елемент (оповідач – Смерть)

5)   Дата написання: 2006

6)   Тематика і проблематика: зображення подій Другої світової війни; знедолене воєнне дитинство;  книга і слово в житті людини, суспільства;  ідеологія фашизму і нацизму, що нівечить душу;  Голокост, дегероїзація війни, зображення фізичних і духовних страждань, загальнолюдська солідарність;  духовне зростання особистості і сенс життя

7)   Художній час і простір роману: Події роману розгортаються у нацистській Німеччині, починаючи з січня 1939 року, коли Лізель Мемінгер виповнюється 9 років, і закінчуються смертю головної героїні в глибокій старості в Австралії.

8)   Форми  (особливості) оповіді: оповідач  – Смерть,   наявність «тексту в тексті»,  авторських ілюстрацій, заголовків-анонсів, невідповідність фабули і сюжету.

   Головні герої: оповідач і учасник подій Смерть, Лізель Мемінгер, подружжя Хуберманів, Макс Ванденбург, Руді Штайнер, Ільза Герман.

             Сюжетний ланцюжок: дорогою до Молькінга помирає молодший братик Лізель – дівчинка  прибуває до Молькінга – життя в сім’ї Хуберманів – знайомство з Руді Штайнером – проблеми з читанням – Ганс Хуберман навчає Лізель читати – дівчинка починає красти книги – знайомство з Максом – хвороба Макса – книга  Макса – діти розкладають шматки хліба на шляху, де проходитиме колона євреїв – Макс змушений тікати – Ганса мобілізують до армії – поранення Ганса – Ганс повертається – бомбардування Молькінга, загибель Небесної вулиці – зустріч Лізель зі Смертю.



Тематика і проблематика твору М. Зузака «Книжковий злодій»
Тема, проблема твору
Події, в яких розкривається дана тема. Особливості художнього втілення теми
Духовне зростання особистості;
книга і слово в житті людини і суспільства
Перетворення героїні з дівчинки, що не вміє читати, в письменницю.
Доля Ільзи Герман.
Розповідь про Гітлера, який вирішив завоювати світ словом.
На початку твору дівчинка, що не вміє читати,  знаходить загублену книгу;  це для неї – лише спогад про рідну матір і брата.
Навчившись читати, дівчина полюбила слово, зрозуміла значення його для людини.
Любов до слова зближує її з Ільзою Герман; стражденна жінка знову знаходить сенс життя.
Макс створює власну книгу на зафарбованих сторінках «Майн Кампф».
Ідеологія нацизму і фашизму, що нівечить душу людини;
особистість і натовп
Ідеологічний і фізичний вишкіл молоді в гітлерюгенді; мовчазне і активне протистояння персонажів нацистській ідеології (Хубермани, Лізель, Макс, Алекс і Руді Штайнери);
привселюдне спалення книг, що є забороненими; спостереження натовпу за групою євреїв.
Змалювання душ людей, знівечених  нацизмом: Ганса-молодшого, Франца Дойчера, фрау Диллер; молодих конвоїрів «з фюрером в очах».
Сенс людського існування з погляду вічності
 Пролог роману, де оповідач - Смерть відрекомендовує себе, знайомить читача із своїм характером, світосприйняттям, своїми роздумами;  його спроби зʼясувати, чи людське існування чогось варте, на що здатні люди, «останнє зауваження вашого оповідача»; фрагменти роману, повʼязані зі смертю персонажів;
«Щоденник Смерті», в якому зображені картини масової загибелі людей в таборах смерті, під час воєнних дій;
розповідь про «ужинок» Смерті під Сталінградом; про трагічну долю братів Хольцапфелів і їх матері
Філософські роздуми Смерті:
«Спочатку фарби. Потім люди», - так він сприймає світ. Фізична смерть людини зрозуміла, бо це закон природи. Але головне, вважає він,  те, як людина йде з життя, тобто, «якими фарбами буде все розфарбовано в ту хвилину,  коли я прийду за вами. Про що буде говорити небо?»
Через фарби, які бачить герой в момент тієї чи іншої смерті, ми розуміємо його ставлення до проблеми. Роман насичений «фарбами» - «міріадами відтінків і інтонацій» - від трагічних (масова передчасна загибель людей) до умиротворених, в яких, проживши довге життя, помирає Лізель.
Голокост, наслідки панування нацистської ідеології;  приниження людської гідності;
доброта і людяність.

Дегероїзація війни; фізичні і духовні страждання;
 масова загибель людей;
трагізм передчасної смерті кожної  людини.
 В Молькінгу фашисти знищують вулицю Шиллера («жовтих зірок»), де живуть євреї (метафори, порівняння, уособлення:
Шиллер-штрассе – «як довга переламана рука», будинки на ній – з розбитими  вікнами і «контуженими» стінами, неначе «прокажені»; «болячки, що гнояться на зраненій німецькій землі»;
 сімʼя Макса Ванденбурга, приречена на загибель, намагається врятувати хоч одного його; Хубермани переховують Макса у підвалі будинку;
Смерть розповідає про масове знищення євреїв у концтаборах Дахау, Маутхаузен; Ганса Хубермана зневажають як «єврейського маляра», бо він зафарбовував погрозливі написи на будинках євреїв;  через місто проходять під конвоєм групи голодних, змучених євреїв;
бомбардування Молькінга, загибель усіх мешканців Хіммель-штрассе (крім Лізель); смерть Руді, Ганса, Рози; смерть молодого льотчика.
У «Щоденнику» Смерть розповідає про те, як він «збирає урожай» душ під час бомбардувань Кельна, у таборах Дахау, Маутхаузен; у Сталінграді;
Смерть здригається, коли згадує усе це; вимовляє імʼя Бога «в марних спробах зрозуміти».


ДЗ
Дочитати : Маркус  Зузак  «Крадійка книжок» ( «Книжкова злодюжка»)
Тестування до 18.05.  https://vseosvita.ua/test/start/bcr561

--------------------ОБІЙМАЮ   !!!!-----------------------

09.05.2022 (11-Б)    10.05.2022 (11-А)

Тема:   " Маркус Френк   Зузак  «Крадійка книжок».  Короткі відомості про життя митця.  "Крадійка книжок" -и роман про Другу світову війну.
Слова – це життя. 
М. Зузак
 

 
Письменників називають майстрами слова, фантазерами, дивовижними людьми, які створюють свій власний світ і одночасно є дороговказами у цьому світі для читачів. А що ви можете сказати про письменника Маркуса Зузака, дивлячись на його портрет? (Відповіді учнів). Учитель. Письменницький стаж Маркуса Зузака невеликий і список його творів на сьогодні налічує шість романів, однак кожна його книга є предметом дискусії читачів і рецензій авторитетних літературознавців. Його твори перекладені сорока мовами світу, нагороджені багатьма престижними преміями і входять до списку світових бестселерів. На відміну від багатьох своїх ровесників-літераторів, Маркус Зузак не захоплюється пригодами у вигаданих світах, містичними таємницями і страхітливими трилерами. Його книги розповідають про звичайних людей, котрі борються не з драконами чи магами, а з реальними проблемами, і завойовують не престол королівства, а систему життєвих цінностей. Повідомлення учнів про письменника. Маркус Франк Зузак народився 23 червня 1975 року в Сіднеї (Австралія). Його батьки були біженцями з післявоєнної Європи – маляр Гельмут Зузак емігрував з Австрії, а його дружина Ліза – з Германії. Маркус був найменшим із чотирьох дітей. Хоча в дитинстві йому дуже подобалась професія батька, хлопчик рано виявив здібності до літературної творчості: у 16 років він написав свій перший роман, публікації якого йому довелося чекати майже сім років. Після закінчення університету юнак деякий час працював учителем англійської мови у школі, де колись навчався сам. Дебютний роман Маркуса Зузака побачив світ у 1999 році. Однак тріумфом Зузака став роман «Книжкова злодюжка», який вийшов друком у 2005 році. В основі твору – спогади батьків письменника про своє воєнне дитинство: бомбардування Мюнхена, потоки євреїв, що прямували у Дахау, голод і загибель рідних. Книгу називали «вибухом свідомості» і «найнезвичайним романом нового часу», вона була нагороджена різноманітними преміями. У 2013 році на основі роману був знятий фільм. Зараз Маркус Зузак разом з родиною (дружиною і двома дітьми) проживає у Сіднеї. У вільний час любить займатися серфінгом і дивитися фільми.

Перегляд відеоуроку


Перегляньте  презентацію
     Про що ця книга? Звичайно, про життя, про кохання, про мрії і про війну. Про те, що слово наділене величезною силою. Воно допомогло Гітлеру створити фашизм і війну, а маленькій дівчинці, яка не так давно не вміла читати, вдалося словами заспокоїти людей, знищивши їх страх. - Ця книга про воєнну Німеччину, про життя простих німців, що намагаються у тому страхітливому вирі залишитися людьми. Тут є все: страх смерті, відчай, але при цьому є місце і для посмішки, і радості, дружбі, вірності, кохання. - Вона не тільки про жахіття війни і не тільки про історію життя звичайної дівчинки. Вона і про цінність книг, в ній звучить щире і зворушливе зізнання в любові до книг.


ДЗ
Прочитати : Маркус  Зузак  «Крадійка книжок» ( «Книжкова злодюжка»)

--------------------ОБІЙМАЮ   !!!!-----------------------

02.05.2022 (11-Б)    03.05.2022 (11-А)

Тема:   " Милорад  Павич  «Скляний равлик». Утілення в оповіданні рис постмодернізму"


   

«Скляний равлик» . Літературний паспорт.

Рік написання : 1998
Жанр:  оповідання.
Літературний рід:  епос.
Тема:  зображення цікавого перехрещення доль двох людей.
Ідея: паралельне прочитання історії Давнього Єгипту та сучасності
Проблематика:  повторення життя; перехресність людських доль;  фаталізм;  обман і самообман;  погляд жінки і погляд чоловіка на одні й ті ж речі.
Головні герої:  панна Хатчепсут – продавчиня в магазині жіночої спідньої білизни;  пан Давид Сенмут – архітектор;  пан в шкіряному пальто;  колишня дружина пана Давида Сенмута.
Підзаголовок: інтернет-оповідання.
Це оповідання органічно вписується у світовий літературний інтертекст: письменник і читач вступають у своєрідний діалог з митцями, котрих також хвилювала  проблема «відмови від монопольного права автора на істину» - росіянином Ф. Достоєвським («Ідіот»), австрійцем Ф. Кафкою («Перевтілення»), швейцарцем Ф. Дюрренматтом («Візит старої дами»).  В іронічному вимірі Павич зобразив розгубленість сучасника, який не здатний піднятися на духовний рівень пошуків, а тому обмежується матеріальною буттєвою сферою, хоча відчуває при цьому дискомфорт, бо його власне людський потенціал лишається нереалізованим.
У середньовічній Європі равлики були уособленням гріха і лінощів, бо народжені з бруду і ним же й живляться. Але пізніше, під час Ренесансу, вони стали символізувати скромність, а те, що виноградні равлики закриваються в своїй раковині вапняною кришкою і ламають її з приходом весни або після посухи, знову виходячи на світло, зробило їх істотами, які втілюють відродження Христа. Девіз герба герцогів Гонзага «Все своє ношу з собою» символізує равлик і його раковинка. Равликам ще приписували магічні й лікувальні властивості, вони були частиною побутової магії і забобонів, а також джерелом натхнення для поетів.
Важливу роль в оповіданні відіграє художня деталь - скляний равлик - метафора людини: вона ізольована, замкнута, як равлик у мушлі, і разом із тим дуже вразлива, їй легко зашкодити, як склу. Але скляний равлик — це свічка, яка горить, тобто віддає себе іншим.



 Аналіз твору

Знайомство із головною героїнею:

- Якою ви уявляєте героїню оповідання?

- Як влаштоване її життя?

- Чим захоплюється Хатчепсут?

(Панна Хатчепсут досить вродлива жінка, яка, однак, не має особистого щастя. Життя її самотнє і фальшиве. Саме тому вона заповнює його чудернацькою грою.

Суть гри Хатчепсут полягає в тому, щоб «одну річ украсти в когось, іншу — комусь підсунути. Не вибираючи, ані що, ані кому» .

Робота з текстом. Читання уривку з розділу « Архітектор  Сенмут»

Хто такий Давид  Сенмут? Чим він займався? Що його об'єднує із героїнею твору?

Пошук спільного у поведінці героїв:
Давид Сенмут грає в туж гру, що і героїня. Панна Хатчепсут прагне в цій грі забути про свою самотність та якось себе розрадити. Архітектор краде не стільки задля розваги, скільки для того, щоб забути про своє розлучення та втрату дорогої колись для нього жінки й домівки (він може приходити додому тільки потайки, коли колишньої дружини немає). У кожного з них немає певної мети ані в житті, ані навіть у цих крадіжках. Гра дає персонажам можливість забуття про самотність, проте на досить короткий час.)


  •  Для М. Павича немає різниці між минулим і майбутнім;
  •   Минуле у його творі оживає і впливає на майбутнє;
  • Герої оповідання мають декілька шансів змінити своє майбутнє.

ДЗ
Прочитати :  Милорад  Павич  «Скляний равлик»

--------------------ОБІЙМАЮ   !!!!-----------------------

25.04.2022 (11-Б)    26.04.2022 (11-А)

Тема:   " Милорад  Павич  «Скляний равлик». Утілення в оповіданні рис постмодернізму"

  Доброго дня, любі друзі! Книги видатного митця Сербії перекладені на кілька мов. У 1991 році М.Павич увійшов до складу Сербської академії наук і мистецтв, а у 2004 році був номінований на Нобелівську премію, але не отримав її.
Милорад Павич добре володів російською, німецькою, французькою, кількома стародавніми мовами, перекладав твори О.С.Пушкіна і Джорджа Байрона на сербську мову, являвся активним  членом  «Société Européenne de Culture», член сербського ПЕН-клубу.
Письменник був одружений з Ясміною  Михайлович – сербською письменницею, літературознавцем і літературним критиком.
   Помер 30 листопада 2009 року в Белграді на 81-му році життя від інфаркту міокарда.
  

Перегляд відеоуроку


Аудіокнига


ДЗ
Прочитати :  Милорад  Павич  «Скляний равлик»

--------------------ОБІЙМАЮ   !!!!-----------------------

18.04.2022 (11-Б)    19.04.2022 (11-А)

Тема: Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в  1950-1960-х р.р.,його провідні ознаки. Огляд здобутків митців  («Гостина старої дами» Ф.Дюрреманта,  «Носороги» Е.Йонеско, « Чекаючи   на Годо»  С.Беккета).Жанрові новації (драма-притча,трагікомедія та ін.).

    Доброго дня, любі друзі! На початку 50-х років XX століття у театрах Франції почали з'являтися незвичайні вистави, виконання яких було позбавлене елементарної логіки, репліки суперечили одна одній, а зміст, який відтворювався на сцені, був незрозумілий глядачам. Ці незвичні вистави мали і дивну назву - театр "абсурду" або мистецтво "абсурду".
 Ініціаторами цього напрямку були письменники - румун Ежен Іонеско (Йонеско) та ірландець Семюел Беккет, які проживали і працювали на той час у Франції. У різні періоди до них приєдналися ще деякі драматурги - вірменин А. Адамов, а також англійський письменник Г. Пінтер, Н. Сімпсон та інші, які проживали у Парижі.

    Вистави театру "абсурду" носили скандальний характер: глядачі обурювались, деякі не сприймали, деякі сміялись, а частина глядачів захоплювалась. У п'єсах драматургів-абсурдистів не було позитивних героїв. їх персонажі позбавлені людської гідності, затуркані внутрішньо і зовнішньо, покалічені морально. Автори при цьому не виражали ні співчуття, ні обурення, вони не показували і не пояснювали причин деградації цих людей, не розкривали конкретних умов, які доводили людину до втрати людської гідності. Абсурдисти намагалися ствердити думку, що людина сама винна у своїх нещастях, що вона не варта кращої участі, коли не в змозі і не в силах змінити життя на краще.

Теорія літератури

«Театр абсурду», або драма абсурду — напрям у західноєвропейській драматургії й театрі, який виник у середині XX століття. В абсурдистських п’єсах світ зображений як безглузде, позбавлене логіки накопичення фактів, учинків, слів і доль.

Термін «театр абсурду» набув поширення завдяки праці англійського літературознавця Мартіна Ессліна «Театр абсурду» (1961). Есслін об’єднав драматургів другої половини XX століття за певними типологічними ознаками.

Робота зі схемою "Ознаки «театру абсурду»" 



 Занотуй у зошиті

 Основні положення, запозичені діячами «театру абсурду» у філософів-екзистенціалістів, які вони відобразили у своїх творах:

  • ізольованість людини від зовнішнього світу;
  • індивідуалізм і замкнутість;
  • недосяжність поставленої мети;
  • непереможність зла;
  • неможливість спілкування одне з одним;
  • беззмістовність активних дій.

    У драмі «театру абсурду» нічого не відбувається, а те, що діється, — незрозуміле, — чиниться невідомо чому й задля чого.

Перегляд відеопрезентації


ДЗ

Підручник: ст. 160-162, читання.
Перегляд кінофільму "Візит дами" режисера М. Козакова, 1989 р.

--------------------ОБІЙМАЮ   !!!!-----------------------

11.04.2022 (11-Б)  12.04.2022 (11-А)

Контрольне опитування "Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами»"

  Доброго дня, любі друзі! Виконайте, будь ласка, тест.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

04.04.2022 (11-Б)    05.04.2022 (11-А)

Тема: "Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами». Відображення мораль зустрічі ної деградації людства. Символічний зміст образу янгола." 

Вони, ті крила,не з пуху - пір’я,
А з правди, чесноти і довір’я…
Ліна Костенко

     Доброго дня, любі друзі! Ще з безтурботного дитинства багатьом добре відомо про них…про янголів. Хтось читаючи молитву до ангела, якої навчила турботлива бабуся, промовляє : «Ангелу мій, охоронцю мій…» Хоча ніхто з нас не бачив цих
істот, але ми нібито не заперечуємо їхнього існування.
     Янгол — в християнській, мусульманській і іудейській релігіях:
надприродна істота, посередник між Богом і людьми, виконує волю Бога.
Біблія називає янголів службовими духами. У християнстві вважається, що
кожна людина має свого янгола-охоронця, що посилають до неї після
таїнства хрещення. Існування янголів було підтверджено папою Римським
Іоанном Павлом ІІ в 1986 році. Вони прилітають до нас, щоб нагадати про
необхідність морального очищення, духовного піднесення.
Чи співпадає ваше уявлення про янголів — якими вони є насправді, розглянувши фрагмент "Сікстинської мадонни" Рафаеля

 і тим описом ангела,  який ми знаходимо в оповіданні?
-Чи знаходить ангел шанобливе ставлення до себе?
-Чому? Тому що ангел не подібний до ангела?
-Чи причина криється в  людях?
-Чому він прилітав до людей?
-Чи є в сучасному світі місце для янголів? — власне на ці запитання і спробуємо відповісти протягом уроку.










Ілюстрація до оповідання «Стариган із крилами» 
художника Давіда Де Лас Гераса


















Проблематика оповідання «Стариган з крилами».

    Г.Гарсіа Маркес у оповіданні «Стариган з крилами» піднімає ряд
проблем. Найяскравіше можемо прослідкувати проблему духовного падіння
суспільства, моральної деградації людства. Варто наголосити також на
проблемі вибору – що у сучасному світі вибирає людина – земне чи мирське
– добро чи зло? Чи готова пожертвувати принаймні мізерно заради порятунку
незнайомої людини? Яскраво автор показує проблему любові до ближнього,
особливо в епізодах, коли люди знущаються над янголом – б’ють, припікають
залізом, тицяють пальцями, кидають у клітку недоїдки, а він просто терпить.




      Оповідання «Стариган з крилами» - це тонкий і надзвичайно чутливий
сплав почуттів у реальному та міфологічного вимірах.  Цим оповіданням
Маркес хотів людство попередити і показати, як близько ми до
«безкрилої» катастрофи… Люди не здатні сприйняти високі, благородні
істини, вони перебувають у полоні байдужості, корисливості, розрахунку.
Але автор має надію на краще, тому ангел не помирає, а одужує і відлітає в
піднебесся.

Алегоричний сенс зображення людського суспільства.

      Аналізуючи відношення до янгола Елісенди та Пелайо, слід
акцентувати увагу на прагматизмі цих людей: вони беруть плату за янгола і
на виручені гроші будують дім з балконом, не забуваючи, правда, поставити
грати на вікна, щоб до помешкання не залітали янголи. Це святотатство, не
говорячи вже про те, що здоровим глуздом не поясниш такого перевернутого
світу людської моралі. Після цього не так вже й дивно, що Елісенда виганяє
янгола зі спальні віником, що він перетворив її життя на пекло, бо вміє
множитися і наповнювати собою всі помешкання. Зрозуміло, що, коли янгол
змахнув крилами, героїня почуває себе нарешті щасливою, що говорить про
очевидність літературної паралелі: у творі Кафки «Перевтілення» всі члени
родини перехрестилися, почувши про смерть потвори, у Маркеса - Елісенда
полегшено зітхнула, — і там, і тут мова йде про втрату героями людяності.
       Якщо у мешканців селища справжність янгола викликає сумнів, то у
справжності дівчини-павука сумніву немає: її можна розглядати з усіх боків,
можна ставити їй запитання, причина її перетворення цілком зрозуміла.
Страшна зовнішність і той смуток, з яким вона розповідала про свої нещастя,
— це видовище, правдиве і повчальне, відвертає увагу від янгола та й вартує
дешевше.
     Формально фантастичні елементи у оповіданні зрощені з побутовими
деталями (мешканці сприймають фантастичне як цілком реальне, земне),
однак за суттю вони протиставлені. Духовна безкрилість, ницість людей
очевидні. Навіть коли янгол покинув селище, люди не зрозуміли, для чого
прилітав янгол, вони не осягли справжнього дива.
  Наскрізною ниткою крізь увесь твір проходить думка-застереження –
людство втрачає духовність! Тільки таким способом можна достукатися до
серця…
     Диво неспроможне змінити того, хто не прагне змін, а отже — суть
людського існування не в диві, а в природі людини, в її здатності чинити
найвище диво: творити в собі Людину, розправляючи свої крила.
Коли падає зірка, кажуть, що то летить янгол... Ніхто не знає, куди він
прямує, де впаде, чиї двері позначить таємним знаком. Але той, хто побачить
його — обраний. Тому бажаю усім вам віднайти свою зірку, а щоб вона сяяла
яскравіше – творіть добро і будьте щирими.
ДЗ
Виконати в зошиті    «Фантастичні та реалістичні елементи в оповіданні».   (фото надіслати на Вайбер: 050-764-72-32)
 Знайти в тексті оповідання підтвердження характерних рис «магічного реалізму» - заповнити таблицю: «Фантастичні та реалістичні елементи в оповіданні».

Фантастичні елементи
Реалістичні елементи


















++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


28.03.2022 (11-Б)  29.03.2022 (11-А)

Тема : " Габрієль  Гарсіа Маркес. Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка "магічного реалізму"

 Треба прагнути бути людиною, 
незважаючи на всю   жорстокість навколишнього 
світу, і це можливо!

   О. Генрі

 Перегляд відеопрезентації  "Габріель Гарсіа Маркес. Передсмертний лист"


- Як ви можете охарактеризувати людину, прослухавши передсмертний лист?
 - Які головні риси характеру ви можете виділити у Маркеса?



  
Остання чверть XX сторіччя стала часом небаченого розквіту Латинської Америки. Щоправда, пов'язаного не з матеріальними, а саме з духовними багатствами цього загадкового континенту, який у світовій літературу  насамперед асоціюється з ім’ям
Ґабріеля Ґарсія , одного з найяскравіших представників «магічного реалізму». 




Робота над біографією письменника. Перегляд відео "Габріель Гарсія Маркес: шлях до успіху"


           Саме через те, щоб нагадати людям про необхідність морального влаштування в суспільстві, Маркес і пише такий твір як «Стариган із крилами»
      «Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Найневірогідніше <…> відбувається у звичайному, тривіальному оточенні. Вторгнення фантастичного всупереч усім традиціям не супроводжується барвистими ефектами, а оформляється, як найприродніша річ на світі, що ні в кого не викликає здивування»,— зазначав літературознавець Д. Затонський.
Габріель Ґарсіа Маркес. Стариган із крилами (скорочено). Переклад Маргарити Жердинівської (читає Г. Кудряшов). Аудіохрестоматія до підручника «Зарубіжна література. 11 клас»

 Найяскравіші цитати Маркеса:

  • Не плач тому, що це закінчилось. Посміхайся тому, що це було.
  • Тільки тому, що хтось не кохає тебе так, як тобі б хотілося, не означає, що він не кохає тебе всією душею.
  • Не дай собі померти, не відчувши дива – спати з тим, кого кохаєш.
  • Не існує ліків, які можуть вилікувати те, що може вилікувати щастя.
  • Хто чекає довго, може почекати ще трохи.
  • Я не ношу капелюха, щоб не перед ким його не знімати.
  • Жоден божевільний не божевільний, якщо послухати його аргументи.
  • Навіщо витрачати стільки слів, щоб пояснити, що відчуває людина на війні, якщо достатньо одного слова – страх
  • Нас оточують незвичайні, фантастичні речі, а письменники вперто розповідають нам про неважливі, повсякденні події
  • Жодна людина не заслуговує твоїх сліз, а ті, що заслуговують, не примусять тебе плакати
  • Знання і мудрість приходять до нас тоді, коли вони вже не потрібні
  • Люди настільки не праві, вважаючи, що коли вони старіють, то припиняють любити: навпаки, вони старіють тому, що припиняють любити.
  • Можливо, у цьому світі ти всього лише людина, але для когось ти – весь світ.
ДЗ
Прочитати «Стариган із крилами» 

______________________________________________________

21.03.2022 (11-Б)  22.03.2022 (11-А)

Контрольне опитування Ернест Гемінгвей "Старий і море"

ДЗ

Чекаю на    сенкан    "Ернест Міллер Гемінґвей"
Сенкан відправте на Вайбер.

______________________________________________________


14.03.2022 (11-Б)  15.03.2022 (11-А)
Тема: "Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик) у повісті . Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті"

«Лебединою піснею» Е. Гемінґвея стала повість - притча «Старий і море».
Письменник писав: «Схоже, що я врешті-решт, досяг того, над чим працював усе своє життя». Багато людей впізнавали себе у творах Гемінґвея. Його герої не мають внутрішньої гармонії, спокою. Письменник шукає героя, який би жив у ладу із самим собою. Тому зявляється образ Сантьяго, який можна піднести до міфу про людину переможену і водночас непереможну. Ми спробуємо, заглибившись у зміст, філософські проблеми, орази-символи твору, довести сам вислів письменника – «Людина створена не для поразок».
Сюжет повісті зовні не складний. Але річ у тім, що сама боротьба старого з рибою та акулами – це лиш видима частина сюжетного «айсбергу». Захована у підтексті частина говорить про важливіше і значніше: письменник розмірковує про стосунки людини і суспільства, людини і природи, Всесвіту і приходить до певних висновків. Яких же саме?
Проблеми твору:
- взаємовідносини людини і природи;
- сенс буття, життя і смерті;
- співвідношення добра і зла у світі і душі людини;
- місце людини в суспільстві і Всесвіті;
- непорозуміння між людьми.

1. Передивіться презентацію


 2.  Виписати жанр твору, тему, ідею, головних героїв,  символіку образів, означення екзистенціалізму, підтексту.

 3. Зрозуміти поняття принципу айсберга 

4. Знати сюжет.

Художній фільм  Олександра Петрова " Старий і море"



ДЗ

1. Прочитати повість- притчу "Старий і море"

2. Складіть    сенкан    (  https://irynadenysjuk.blogspot.com/2014/02/blog-post_1.html   )  "Ернест Міллер Гемінґвей". Сенкан відправте на Вайбер.

_______________________________________________________

21.02.2022

Тема:  "Ернест Міллер Гемінґвей (1899 – 1961).Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Гемінґвея"

Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це боротьба. Почни її.
Життя таке чудове – не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.

 Марія Тереза

         В усі часи людина прагнула знайти своє місце в навколишньому світі, здобути гармонію з природою, осягнути сенс свого життя, буття ... Ці «вічні» проблеми довгі роки хвилювали і відомого американського письменника Ернеста Гемінґвея. Результатом його моральних шукань стала повість «Старий і море». Цю книгу назвуть вершиною творчості Гемінґвея. За неї в 1954 році письменник отримає Нобелівську премію.
  


         Е.Гемінґвей – відомий письменник, власник Нобелівської премії, відчайдушний журналіст, відзначений Пулітциревською премією. Той, який сміливо кинувся в обійми І світової війни і безстрашно працював у гарячих точках. Завжди сповнений життя та важких депресивних станів, песимізму та нескінченної надії, він точно знав, що життя ставить перед людиною безмежну кількість задач та запитань, які вона має розв’язати.

           Е.Гемінгвей стверджував: «Гарна проза подібна до айсберга, 7/8 якого приховано під водою». 

    Е.Гемінґвей – один із світових письменників ХХ ст., які причетні до перевороту в світовому мистецтві, який ввів зі свого власного життя нові життєві цінності, викликані складністю доби:
·        своєрідний стиль;
·        авторське і людське бачення;
· традиції реалізму (прагнув зафіксувати і відобразити динаміку дійсності).
Народився в ХХ ст., писав у ХХ ст.

?        ХХ століття: яке воно? 

-       Чи може журналіст і письменник бути осторонь?!
-       Хто він,  Гемінґвей?

Перегляньте відео


На могильній плиті письменника викарбовано слова: «Більше за все він любив осінь. Листя, що стрімко несеться гірською річкою навперейми з фореллю, яка блищить на сонці. А тепер він навіки злився з усім цим». І цьому злиттю передував постріл…
         Яким же було життя Е.Гемінґвея? Що спонукало художника до добровільного зведення рахунку із життям? Це було свідченням незвичайної мужності людини кодексу чи проявом слабкості?
Перегляньте відео
Перегляньте відео




ДЗ

1. Прочитати повість- притчу "Старий і море"

2. Складіть    сенкан    (  https://irynadenysjuk.blogspot.com/2014/02/blog-post_1.html   )  "Ернест Міллер Гемінґвей".

 Бажаю успіхів! Не хворійте

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

14.02.2022 (11-А)    15.02.2022 (11-А)

Тема:  "Контрольний твір за оповіданням Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» "

Хочеш миру - готуй його, готуй,
не шкодуючи своїх сил.
Кожен день твого життя.
Щогодини твоїх днів.
 Стефан Цвейг

Любі друзі, під час вивчення курсів зарубіжної та української літератури ми познайомилися з баченням визнаними майстрами слова найболючіших проблем людства, відчули їхні гнів і біль.         Сьогодні спробуємо викласти власні думки та враження з цього приводу або особисті уявні образи, етюди, замальовки, монологи, які ви асоціюєте з уже знайомими літературними образами та творами. Ми спробуємо активізувати власне асоціативне мислення: писатимемо асоціативний етюд за оповіданням  Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»
 Проза Генріха Белля насичена гуманістичним пафосом. Особливо яскраво це відбилося в його творах про війну Письменник порушує питання колективної відповідальності нації, народу за розв’‎язання війни й особистої відповідальності людини за пасивність, за небажання запобігти війні.

1.    Теорія літератури

Етюд — невеликий за обсягом, переважно безсюжетний твір настроєвого характеру, у якому автор подає конкретну картину, фіксує момент, вихоплений з життя, відтворює внутрішній стан людини, досить часто на тлі співзвучного пейзажу.

Художня асоціація — зв’‎язок уявлень, коли одне з них у людській свідомості викликає низку інших, інколи ірраціональних (чистий — божественний), контрастних (добро — зло), суміжних у часі (весна — цвітіння) чи в просторі (поле — жито), і постає як наслідок естетичного освоєння дійсності.

Отже, асоціативний етюд — невеликий за обсягом твір, основою якого є уявлення, викликане у людській свідомості на основі власного досвіду, вражень.

2.    Асоціативна розминка.

 Які асоціації викликають у вас слова насилля, страждання?

3.    Створіть ґронування за темами «Війна», «Поранений»


 Ознайомлення з темами асоціативних етюдів та рекомендаціями щодо їх написання

Рекомендації щодо написання асоціативного етюду

1. Стисла форма ( але не менше 2 сторінок).
2. Опис безпосереднього враження.
3. Образність мовлення (художні засоби і прийоми).

Теми асоціативних етюдів

1. Опис емоційного стану пораненого солдата з оповідання Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

2. Асоціативний твір-замальовка за оповіданням Г. Белля «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

3. Продовження художнього твору  Г. Белля  «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...»

 Зразок
АСОЦІАТИВНИЙ ЕТЮД-ЗАМАЛЬОВКА ЗА ТВОРОМ Г. БЕЛЛЯ «ПОДОРОЖНІЙ, КОЛИ ТИ ПРИЙДЕШ У СПА...»
           Усе далі від нас жорстокі битви Другої світової війни... Ми звикли до думки, що під час тієї страшної війни наш народ виявив справжні мужність і героїзм, відстояв честь і незалежність Батьківщини. Справді, варто пригадати забуті імена тих, хто в тяжкий для країни час здійснив подвиги, хто не пошкодував власного життя заради щастя прийдешніх поколінь — для того, щоб над нами було мирне небо, щоб діти могли спокійно навчатися, мріяти, жити.
        Раніше ми знали про те страшне лихоліття лише з книг, розповідей ветеранів-фронтовиків, спогадів дідусів та бабусь. Тепер раз у раз тема війни вривається у нашу свідомість та в наше життя. Звісно, у страшні роки війни разом із дорослими беруться за зброю діти — щоб захистити Вітчизну від ненависного ворога Тоді, в сорокові роки минуло століття, хлопчики та дівчатка йшли на фронт, ставали синами та дочками військових частин Вони були розвідниками та зв’‎язківцями, сестрами милосердя та підривниками. Вони гинули в боях, їх катували гітлерівці, але юні герої не здавалися.
        Таке забути неможливо, але це неправильно, коли воюють діти! Особливо несправедливо, коли за рахунок дітей чиєсь нечисте сумління реалізує свої політичні та завойовницькі амбіції. Кожна дитина приходить у світ не для каліцтва — фізичного чи духовного — вона має дане їй Богом право на веселощі та навчання, на мирне небо над головою та вільну землю під ногами, зрештою — на любов батьків та щасливе дитинство.

Напиши асоціативний етюд

Твір пишемо на подвійному аркуші  в лінію ( після карантину вклеїмо в зошит для контрольних робіт).
Орієнтовний обсяг  твору  -  2  сторінки 

Чотирнадцяте лютого
Контрольний твір  № 2
--------------------------------------- (обрана тема)

Аркуш з твором зберігаєте: здасте мені після карантину. 

Життя на нашій планеті залежить від кожного з нас. Бажаю вам мирного неба і щасливого дитинства. На все життя запам’ятайте уроки історії, адже майбутнє у ваших руках.
Бажаю успіхів!  Не хворійте!

***********************************************
07.02.2022 (11-Б)  08.02.2022 (11-А)

Тема:  "Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти. Форма твору "


Добрий день, любі друзі! Війна у творах Белля - це війна переможених. Він зображує її останній період - період відступу і поразки. Проте, так само, як і  Ремарка та  Хемінгуея, Белля цікавила людина на війні.
Перегляньте

Уважно опрацюйте матеріал

В основі сюжету - поступове впізнання молодим пораненим солдатом гімназії, в якій він навчався вісім років і залишив три місяці тому.
За жанром - це оповідання. Вважається, що воно зразок психологічної прози, бо:
  •  багато роздумів героя про сенс життя в композиції оповідання;
  •  розповідь ведеться від 1-ої особи;
  •  принцип контрасту;
  •  в основі оповідання - процес впізнання героєм власної гімназії (минуле) і усвідомлення свого подальшого життя;
  •  психологічні деталі (таблиця з іменами полеглих, запис на дошці);
  •  психологічна символіка;
  •  повна відсутність авторської характеристики героя.
    Досить дивний і незрозумілий, на перший погляд, заголовок, від якого віяло античністю. Ця фраза - початок давньогрецького двовірша-епітафії про битву у Фермопільській ущелині, де, захищаючи батьківщину, загинули спартанські воїни царя Леоніда. Вона звучала так: "Перекажи, подорожній, македонцям, що вкупі мертві ми тут лежимо, вірні їм даним словом". Її автором був Сімонід Кеоський.

   Відтоді, як Німеччина стала імперією, вона ототожнювала себе з гармонійною античністю. Служіння імперії освячувалося ідеєю справедливості воєн, до яких школа готувала німецьких юнаків, хоча ці війни могли бути тільки грабіжницькими. 

   Вірш про битву під Фермопілами - давня формула подвигу у справедливій війні. Саме в такому дусі виховувалася німецька молодь перед Другою світовою війною та під час її ведення. Ключова фраза не випадково появляється на дошці німецької гімназії, вона відбила суть системи виховання у тогочасній Німеччині, побудованій на зарозумілості та обмані.

    Головна проблема твору - "людина на війні", людина звичайна, проста, рядова. Белль ніби навмисне не дав своєму героєві імені, позбавив його виразних індивідуальних ознак, підкресливши індивідуальний характер образу.
Це є узагальнений образ!!!!

Герой, потрапивши у свою рідну гімназію, спочатку не впізнав її. Цей процес відбувається ніби в кілька етапів - від впізнання очима до впізнання серцем.

Перший етап. Пораненого героя занесли до гімназії, де тепер розташований пункт медичної допомоги, пронесли через перший поверх, сходовий майданчик, другий поверх, де були зали для малювання. Герой нічого не відчував. Він двічі запитав, в якому тепер вони місці і став свідком того, як мертвих солдатів відділяли від живих, розміщували десь у підвалах школи. Через деякий час він спостерігав, як тих, які потрапили до живих, невдовзі спускали вниз - тобто до мертвих. Підвал школи перетворився на трупарню. Отже, школа - дім дитинства, радощів, сміху і школа - "мертвий дім", трупарня. Це жахливе перетворення не-випадкове. Школа, яка готувала учнів до смерті всією системою виховання, мала стати трупарнею.

Другий етап. "Серце в мені не озивалося" - констатував герой оповідання навіть тоді, коли побачив дуже важливу прикмету: над дверима зали для малювання висів колись хрест, тоді ще гімназія звалася школою святого Хоми. І скільки його не замальовували, слід все одно залишився.

Третій етап. Солдата поклали на операційний стіл. І раптом за плечима лікаря на дошці герой побачив щось таке, від чого вперше, відколи він перебував у цьому "мертвому домі", його серце озвалося. На дошці був напис, зроблений його рукою. Ця кульмінація оповідання, кульмінація впізнання, вона мала місце у фіналі твору і зосереджена у вислові, "який нам звеліли тоді написати, в тім безнадійному житті, яке скінчилося всього три місяці тому...". Момент впізнання в оповіданні співпав з моментом усвідомлення героєм того, що з ним сталося: у нього не було обох рук і правої ноги. Ось чим закінчилася система виховання, яку встановили "вони" в гімназії святого Хоми (християнській гімназії, один із постулатів якої напевно був як у біблійній заповіді: "Не вбий!").

Німецький письменник фактично не змальовав фашизму як явища. Його герої - солдати, єфрейтори, фельдфебелі, обер-лейтенанти - прості служаки, виконавці чужої волі, що не знайшли в собі сили протистояти фашизмові, а тому самі певною мірою страждали від своєї причетності до його злочинів. Ні, Белль не виправдовував їх - він співчував їм як людям.

СИМВОЛІКА ТВОРУ

Хрест
Число 7
Молоко
Школа
Чорний колір
Проблема злочину, покарання, гріха і покаяння; віри в духовний початок, очищувальну силу віри; проблема вибору
Число кінця вимірювань; символ певної межі, за якою відбуваються серйозні ПСИХОЛОГІЧНІ зміни, переоцінка цінностей
Символ повернення героя у щасливе минуле; дає рятівне коротке забуття
Символ смерті, безнадії
Символ болю, смерті, страждання

Основна думка твору

    Автор переконав, що війна не повинна повторитися, людина народилася для життя, а не для смерті; вона покликана будувати, творити прекрасне, а не руйнувати світ, у якому живе, бо, руйнуючи довкілля, вона передусім знищувала саму себе, адже людина відповідальна за долю світу.

Виконайте завдання. Вказуйте, будь ласка, повне прізвище та ім'я.    У Вас одна спроба для тестування !!!

Пройдіть тестування за посиланням  https://vseosvita.ua/test/start/wjh332
   або відскануйте QR-код за допомогою смартфона:


Хай щастить!!!

--------------------------------------------------------------------------

31.01.2022 ( 11-Б), 01.02.2022 (11-А)

Тема : "Генріх Белль (1917 – 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»  Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». 

 Ніколи не оповідай своїм дітям казок
 про священну  війну, кажи правду, яка вона є...
                                  
В. Борхерт 

Опрацюйте 
1.   Генріх Белль Відео | Нова енциклопедія Поділля
 2.  Підручник : стр 130-133, візитівку Г. Белля в зошиті зробити.
 3.   Прочитати «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа...» Генріха Белля.
 4.  Аудіокнига.
 5.  Перегляд презентації



Робота у зошиті

Завдання 1. Визначити жанрові особливості твору «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа….» 

       Форма  __________________________(прозова, віршована)
 Обсяг __________________________________________
Кількість героїв ________________________________
     В  основі сюжету ____________(вигадана, життєва) подія
                                   Сюжетна лінія _________________ (одна, кілька)

Завдання 2. Заповнити пропуски (через кому виписати у зошит пропущені слова) Дослідити кольорову палітру твору (1-3 речення).

Спершу йшли довгим, тьмяно освітленим коридором, із _______, мальованими олійною фарбою стінами. А ось уже й колона перед виходом на сходовий помісток, і довгий, вузький фриз Парфенону за нею, справжній, античний — мистецьки зроблений із _____ гіпсу макет. На самому ж помістку, на стіні, пофарбованій ______, пишалися всі вони — од великого курфюрста до Гітлера... А у вузенькому малому коридорчику, де врешті на якусь хвилю мої ноші стали рівно, висів особливо гарний, величезний і дуже яскравий портрет старого Фріца в _________  мундирі, з променистими очима і великою ясною золотою зіркою на грудях. А коли ми зайшли за ріг, з'явилася й Гермесова колона, а далі, у глибині коридору, — коридор тут був пофарбований у ________ колір, — аж ген у глибині, над дверима зали малювання, висіла величезна мармиза Зевса, але до неї було ще далеко. Праворуч у вікні я бачив заграву пожежі — усе небо було _______, й по ньому врочисто пливли ____, густі хмари диму...

ДЗ
Виконайте тестування
Завдання необхідно виконати до  6 лютого 18:00.

Код доступу 2542659 Посилання   join.naurok.ua 
  


Бажаю успіхів! Не хворійте!
++++++++++++++++++++++++++++++++++

23.11.2021
Тема : " Михайло Опанасович Булгаков. Життєвий і творчий шлях. М. Булгаков і Україна."

     Любі друзі! Існує давній афоризм, який приписують Гете: щоб пізнати поета, потрібно побувати на його батьківщині.

    Михайло Опанасович Булгаков (1891-1940) народився 15 (3) травня 1891 року у стародавньому місті Києві. Та саме по собі паспортне місце народження не так вже й багато означає, якщо людина, яку ми шануємо, не приросла до нього якоюсь часточкою своєї душі і не втілила його у своїх творах.

    Перегляньте відеоурок та пройдіть тестування

Видатний російський прозаїк і драматург Михайло Булгаков називав себе "містичним письменником". Герої Булгакова завжди переймаються глобальними проблемами, що мають загально людський характер. Як письменник — сатирик, Булгаков був одним із перших, хто мав мужність показати деградацію тоталітарного суспільства і трагедію мислячої людини у ньому.

Але, як сказав один із самих цікавих героїв роману, кіт Бегемот, у відповідь на фразу громадянки, що Достоєвський помер,: «Протестую, Достоєвський безсмертний!» Так і Булгаков не помер, він безсмертний, завдяки своїм творам

Виконайте тестування
Завдання необхідно виконати до  20:00 23 листопада

Код доступу 8364423.  Посилання   join.naurok.ua 

              

Опрацюйте матеріал презентації







ДЗ
 Читання І частини роману.
Перегляд фільму режисера О. Бортко " Мастер и Маргарита"


Хай щастить!
0000000000000000000000000000000000000


11.10.2021
Тема: "Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика)".

Втаю! Сьогодні ми розглянемо тему «Модерністська проза початку ХХ століття»:  познайомимося зі світоглядними й естетичними засадами модернізму, його художнім новаторством, модерністськими явищами в художній прозі початку ХХ століття, іменами зачинателів модернізму в європейській прозі.

Одним із визначальних літературних і мистецьких явищ XX століття є модернізм.

           ДОВІДКА

Модернізм (франц. Модерн - сучасний, найновіший) - загальна назва літературно-мистецьких напрямків, течій та шкіл кінця XIX - початку XX століття нереалістичного спрямування, що виникли як заперечення традиційних форм та естетики минулого.

Естетичні витоки модернізму сягають ще доби декадансу, коли в універсальних художніх системах романтизму та реалізму зародилися нові напрями та течії: від критичного реалізму відбрунькувалися натуралізм та імпресіонізм, а від романтизму - неоромантизм та символізм.

На початку XX ст. ці напрями та течії, що вже вичерпали свій духовно-естетичний потенціал, були синтезовані модернізмом на новій основі. Унаслідок такого синтезу визначилась одна з найхарактерніших рис модерністської літератури — принцип поєднання елементів життєподібного зображення (натуралістичних та імпресіоністичних) з елементами умовними, символічними.

Світоглядні та естетичні засади модерністського мистецтва

Представники модерністської школи  шукали нові форми, засоби художнього відображення дійсності. У цьому плані модернізм став справжньою революцією соціальним бунтарством у сфері художньої форми, оскільки спонукав до виступу проти негараздів соціальної дійсності та абсурдності світу проти гноблення людини, відстоюючи її право на волю особистості.

Риси модернізму
1. Вираження глибинної сутності людини та одвічних проблем буття
2. Перевага творчої інтуїції
3. Творення нової художньої реальності
4. Пошуки нових формальних засобів у мистецтві
5. Синтез мистецтв
6. Тяжіння до умовності
7. Орієнтація на створення не соціальних типів, а "симптомів епохи", тобто культ особистісного, індивідуального начала.

Представники  модернізму в прозі

Джеймс Джойс 

Марсель Пруст

 

Франц Кафка

М.М Коцюбинський 

Упродовж віків письменники шукали нових шляхів відтворення подій, сучасних чи історичних. Одні прагнули зображувати життя у впізнаваних формах, без прикрас, інші в метафоричних шукали і знаходили можливості для творення алегоричних картин буття.

Письменники-модерністи не виробили спільної естетичної платформи, не створили колективних творчих програм. Однак, згідно з усталеною думкою літературознавців, біля витоків модернізму стояли три найвидатніші прозаїки XX ст.: француз Марсель Пруст, ірландець Джеймс Джойс та австрієць Франц Кафка. Характерно, що всі троє не вважали себе модерністами. Творили вони незалежно один від одного; між ними навіть не було повноцінного творчого спілкування. Франц Кафка ніколи не зустрічався із Джеймсом Джойсом чи Марселем Прустом. А коротка зустріч М.Пруста та Дж. Джойса в Парижі не мала навіть натяку на творчий взаємообмін.


Перегляд презентації  ( 1-16 СЛАЙД) 

Течії та напрями модернізму

(https://www.slideshare.net/GalinaSy/ss-55880519)


Літературні  жанри доби модернізму

  • Роман «потоку свідомості»;
  • Роман-притча;
  • Роман-пародія;
  • Роман-антиутопія;
  • Роман-міф. 

ВИСНОВОК

Поява модернізму не була випадковою. Варто зазначити, що у філософії початку XX століття стали переважати песимізм, ірраціоналізм та індивідуалізм. Традиції художньої культури, побудовані на класичних зразках реалізму, коли дія відбувається в певний час, в конкретному місці, а сюжет твору є стрижнем, навколо якого обертаються всі герої і події, були зруйновані. Модернізм — це множинність художніх напрямів зі спільним світоглядом. Модернізм роздробив звичний художній образвиділивши його окремі якості. Так, перебільшена увага митців до змісту образу отримала назву натуралізму, його виразність переросла в абстракціонізм, емоційна насиченість стала експресіонізмом, а багатозначність, надзвичайність  сьогодні відома як сюрреалізм. Модерністи вважали, що хаос сучасного життя сприяє загостренню почуття самотності людини, тому що ворожа дійсність лякає її своєю непереборністю. Модерн як стиль прагнув до прикрашування середовища, що оточувало людину, підкресленої активності впливу на життєві процеси, видовищності і декоративності навіть в дрібничках.

Модернізм — це мистецтво дрібничок. Знову ж таки, однією з причин цього був конфлікт між високими ідеалами і буденністю життя людини на Заході. Тому модерн намагався компенсувати останнє художніми засобами.

     ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  

В робочий зошит запиши літературне визначення модернізму, історичні рамки, течії та риси доби модернізму.

Прочитати «Перевтілення » Франца Кафки


-----------------------------------
04.10.2021


  Тема:  "Контрольний твір за трагедією Й. В. Ґете «Фауст» " 

Напиши твір-роздум

Твір пишемо на подвійному аркуші  в лінію ( після карантину вклеїмо в зошит для контрольних робіт).
Четверте жовтня
 Твір-роздум  № 1
--------------------------------------- (обрана тема)



Орієнтовний обсяг  твору  -  3  сторінки 


Теми для творів


1) Проблема вибору в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».


2) Боротьба добра і зла як рушійна сила розвитку, змін та динаміки буття (за трагедією Й. В. Ґете «Фауст»).


3) У чому полягає сенс життя для Фауста (за однойменною трагедією Й. В. Ґете)?


4) «...робить лиш добро, бажаючи лиш злого» (роль Мефістофеля в трагедії Й. В. Ґете «Фауст»).


5) Тема кохання в трагедії Й. В. Ґете «Фауст».


6) Протистояння Фауста і Мефістофеля (за трагедією Й. Гете “Фауст”)


                                       Образ Фауста 
                                                             План
1. Ім’‎я та місце літературного героя в художньому творі.
2. Соціальне становище, вік, певні риси характеру, емоційний стан.
3. Істотне в характері героя; зв’‎язок між образом героя, окремими фактами суспільного життя та історичною епохою.
4. Еволюція образу (вплив життєвих обставин на формування поглядів, характеру, появу або зникнення певних пріоритетів тощо).
5. Авторські засоби творення художнього образу. Роль монологів у розкритті сутності героя.
6. Авторське ставлення до героя.

Чекаю на фото твого твору 04.10  : відсилай на Viber за номером 050-764-72-32 та вкажи  прізвище.
Аркуш з твором зберігаєте: здасте  після карантину. 
ХАЙ ЩАСТИТЬ!

++++++++++++++++++++++++++

29.05.2020
Тема : "Повторення вивченого"
                                                                 Читайте! Нехай не буде жодного дня,
коли б ви не прочитали хоча б однієї 
сторінки з нової книжки 
К.Паустовський


Пригадаємо...

1.    Інструмент, гра на якому зачаровувала Григора Замзу – комаху 
2.  
 Ліки для недужих із новели “Стариган із крилами” 
3.    Улюблений одяг Понтія Пілата 
4.    Улюблені квіти Майстра 
5.    Винахід буфетника Сокова 


Поміркуємо...

       Специфічним явищем сучасної масової культури є спроби наблизити певні твори мистецтва до сучасника, надавши їм “модних” рис, актуальних деталей. Мова йде про так звані рімейки (явище настільки нетипове для нашої культури, що навіть слово іншомовне). Які, на вашу думку, твори можна переробити на сучасний лад? Що зміниться у їхній художній та естетичний вартісності? Чи згодні, що  це можуть бути тільки пародії?


      Природно, постає питання потрібності і актуальності класичної літератури. Для чого вона?
        Якби у вас була можливість зняти фільм або поставити п’єсу, за мотивами прочитаних творів, то якою б афішею ви запрошували глядачів?
        Як би ви стали видавцем, то як би ви оформили обкладинку чи  суперобкладинку книги?  Як би рекламували її.





+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
22.05.2020
Тема:   " Милорад  Павич  «Скляний равлик». Утілення в оповіданні рис постмодернізму"

  Книги видатного митця Сербії перекладені на кілька мов. У 1991 році М.Павич увійшов до складу Сербської академії наук і мистецтв, а у 2004 році був номінований на Нобелівську премію, але не отримав її.
Милорад Павич добре володів російською, німецькою, французькою, кількома стародавніми мовами, перекладав твори О.С.Пушкіна і Джорджа Байрона на сербську мову, являвся активним  членом  «Société Européenne de Culture», член сербського ПЕН-клубу.
Письменник був одружений з Ясміною  Михайлович – сербською письменницею, літературознавцем і літературним критиком.
   Помер 30 листопада 2009 року в Белграді на 81-му році життя від інфаркту міокарда.
  

Перегляд відеоуроку

Аудіокнига

04.10.Audio-text 24. Милорад Павич. Скляний равлик. Переклад Оксани Микитенко (читає Г. Кудряшов)

Audio-text 24. Милорад Павич. Скляний равлик. Переклад Оксани Микитенко (читає Г. Кудряшов)Audio-text 24. Милорад Павич. Скляний равлик. Переклад Оксани Микитенко (читає Г. Кудряшов)



«Скляний равлик» . Літературний паспорт.

Рік написання:  1998.

Рік написання : 1998
Жанр:  оповідання.
Літературний рід:  епос.
Тема:  зображення цікавого перехрещення доль двох людей.
Ідея: паралельне прочитання історії Давнього Єгипту та сучасності
Проблематика:  повторення життя; перехресність людських доль;  фаталізм;  обман і самообман;  погляд жінки і погляд чоловіка на одні й ті ж речі.
Головні герої:  панна Хатчепсут – продавчиня в магазині жіночої спідньої білизни;  пан Давид Сенмут – архітектор;  пан в шкіряному пальто;  колишня дружина пана Давида Сенмута.
Підзаголовок: інтернет-оповідання.
Це оповідання органічно вписується у світовий літературний інтертекст: письменник і читач вступають у своєрідний діалог з митцями, котрих також хвилювала  проблема «відмови від монопольного права автора на істину» - росіянином Ф. Достоєвським («Ідіот»), австрійцем Ф. Кафкою («Перевтілення»), швейцарцем Ф. Дюрренматтом («Візит старої дами»).  В іронічному вимірі Павич зобразив розгубленість сучасника, який не здатний піднятися на духовний рівень пошуків, а тому обмежується матеріальною буттєвою сферою, хоча відчуває при цьому дискомфорт, бо його власне людський потенціал лишається нереалізованим.
У середньовічній Європі равлики були уособленням гріха і лінощів, бо народжені з бруду і ним же й живляться. Але пізніше, під час Ренесансу, вони стали символізувати скромність, а те, що виноградні равлики закриваються в своїй раковині вапняною кришкою і ламають її з приходом весни або після посухи, знову виходячи на світло, зробило їх істотами, які втілюють відродження Христа. Девіз герба герцогів Гонзага «Все своє ношу з собою» символізує равлик і його раковинка. Равликам ще приписували магічні й лікувальні властивості, вони були частиною побутової магії і забобонів, а також джерелом натхнення для поетів.
Важливу роль в оповіданні відіграє художня деталь - скляний равлик - метафора людини: вона ізольована, замкнута, як равлик у мушлі, і разом із тим дуже вразлива, їй легко зашкодити, як склу. Але скляний равлик — це свічка, яка горить, тобто віддає себе іншим.
 Прочитати :  Милорад  Павич  «Скляний равлик»
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++







15.05.2020
Тема: "Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами». Відображення мораль зустрічі ної деградації людства. Символічний зміст образу янгола." 

Вони, ті крила,
не з пуху - пір’я,
А з правди,
чесноти і довір’я…
Ліна Костенко

     Ще з безтурботного дитинства багатьом добре відомо про них…про
янголів. Хтось читаючи молитву до ангела, якої навчила турботлива бабуся,
промовляє : «Ангелу мій, охоронцю мій…» Хоча ніхто з нас не бачив цих
істот, але ми нібито не заперечуємо їхнього існування.

     Янгол — в християнській, мусульманській і іудейській релігіях:
надприродна істота, посередник між Богом і людьми, виконує волю Бога.
Біблія називає янголів службовими духами. У християнстві вважається, що
кожна людина має свого янгола-охоронця, що посилають до неї після
таїнства хрещення. Існування янголів було підтверджено папою Римським
Іоанном Павлом ІІ в 1986 році. Вони прилітають до нас, щоб нагадати про
необхідність морального очищення, духовного піднесення.
Чи співпадає ваше уявлення про янголів — якими вони є насправді, розглянувши фрагмент "Сікстинської мадонни" Рафаеля

 і тим описом ангела,  який ми знаходимо в оповіданні?
-Чи знаходить ангел шанобливе ставлення до себе?
-Чому? Тому що ангел не подібний до ангела?
-Чи причина криється в  людях?
-Чому він прилітав до людей?
-Чи є в сучасному світі місце для янголів? — власне на ці запитання і спробуємо відповісти протягом уроку.










Ілюстрація до оповідання «Стариган із крилами» 
художника Давіда Де Лас Гераса










Проблематика оповідання «Стариган з крилами».

    Г.Гарсіа Маркес у оповіданні «Стариган з крилами» піднімає ряд
проблем. Найяскравіше можемо прослідкувати проблему духовного падіння
суспільства, моральної деградації людства. Варто наголосити також на
проблемі вибору – що у сучасному світі вибирає людина – земне чи мирське
– добро чи зло? Чи готова пожертвувати принаймні мізерно заради порятунку
незнайомої людини? Яскраво автор показує проблему любові до ближнього,
особливо в епізодах, коли люди знущаються над янголом – б’ють, припікають
залізом, тицяють пальцями, кидають у клітку недоїдки, а він просто терпить.




      Оповідання «Стариган з крилами» - це тонкий і надзвичайно чутливий
сплав почуттів у реальному та міфологічного вимірах. Жителі невеличкого
селища Пелайо та Елісенда надзвичайно заклопотані своїми справами.
Погода жахлива, дощ не припиняється уже впродовж трьох діб. У таку
негоду подружжя знаходить на своєму подвір’ї старого, лисого жебрака, в
подертому одязі, який не мав змоги підвестися через велетенські крила, які
так природньо виглядали із-за спини. Коли люди трохи отямилися, дійшли
висновку, щоб перед ними янгол. Парадоксально, та ми звикли уявляти собі
їх зовсім по-іншому…Посланці Господні мають бути білосніжні, прекрасні,
витончені…Усі життєві негаразди і біди є місцем для зустрічі з Богом. І цей
Ангел теж прийшов в той момент, коли цього потребувала не лише родина
Пелайо, але й усі жителі селища. Чому в такому вигляді? Напевно, щоб
відобразити глибину душі і помислів цих людей. Адже, із прибуттям ангела
ніхто з них не змінився, духовно не очистився, їхні серця не тягнулися до
світла.
         Найвищою метою подружжя було матеріальне збагачення, жителів
селища – побачити «дивину», люди завжди потребують вина і видовищ,
отцеві – не втратити свою парафію. Ці люди просто звикли жити своїм
приземленим безкрилим життям, зовсім не усвідомлюючи сутність
людського призначення на землі. Мірилом людських взаємин стають не
любов, повага, добро, а гроші, матеріальні здобутки. Цим оповіданням Г.
        Гарсіа Маркес хотів людство попередити і показати, як близько ми до
«безкрилої» катастрофи… Люди не здатні сприйняти високі, благородні
істини, вони перебувають у полоні байдужості, корисливості, розрахунку.
Але автор має надію на краще, тому ангел не помирає, а одужує і відлітає в
піднебесся.

Алегоричний сенс зображення людського суспільства.

      Аналізуючи відношення до янгола Елісенди та Пелайо, слід
акцентувати увагу на прагматизмі цих людей: вони беруть плату за янгола і
на виручені гроші будують дім з балконом, не забуваючи, правда, поставити
грати на вікна, щоб до помешкання не залітали янголи. Це святотатство, не
говорячи вже про те, що здоровим глуздом не поясниш такого перевернутого
світу людської моралі. Після цього не так вже й дивно, що Елісенда виганяє
янгола зі спальні віником, що він перетворив її життя на пекло, бо вміє
множитися і наповнювати собою всі помешкання. Зрозуміло, що, коли янгол
змахнув крилами, героїня почуває себе нарешті щасливою, що говорить про
очевидність літературної паралелі: у творі Кафки «Перевтілення» всі члени
родини перехрестилися, почувши про смерть потвори, у Маркеса - Елісенда
полегшено зітхнула, — і там, і тут мова йде про втрату героями людяності.
       Якщо у мешканців селища справжність янгола викликає сумнів, то у
справжності дівчини-павука сумніву немає: її можна розглядати з усіх боків,
можна ставити їй запитання, причина її перетворення цілком зрозуміла.
Страшна зовнішність і той смуток, з яким вона розповідала про свої нещастя,
— це видовище, правдиве і повчальне, відвертає увагу від янгола та й вартує
дешевше.
     Формально фантастичні елементи у оповіданні зрощені з побутовими
деталями (мешканці сприймають фантастичне як цілком реальне, земне),
однак за суттю вони протиставлені. Духовна безкрилість, ницість людей
очевидні. Навіть коли янгол покинув селище, люди не зрозуміли, для чого
прилітав янгол, вони не осягли справжнього дива. У янгола оновилися крила,
а люди так і не змогли піднятися над суєтою, над меркантильністю.
Таку ж саму нездатність до спілкування з чудесним ми спостерігаємо і в
реакції земляків Пелайо та Елісенди, що завітали до їхнього подвір'я
наступного ранку: «сусіди стояли перед курником, розглядаючи янгола без
будь-якої святобливості, й кидали йому їжу крізь сітку, немовби то було не
надприродне створіння, а якась циркова тварина».

          Слово «янгол» у перекладі з грецької означає «вісник».
Отож, він є прямим зв'язком між Богом і людьми, між Небом і Землею.
Можливо, янгол у Маркеса відчув безпорадність і духовну безсилість людей і
саме тому «прибув» аби відновити втрачену єдність людини зі світом.
 Проблемне запитання
- Що, на вашу думку, знищує людей?
   Людей знищує жорстокість, егоїзм, духовне роз'єднання. У них немає віри,
моральних цінностей, пріоритетів. Глобальна катастрофа – це духовний
занепад людства.

  Наскрізною ниткою крізь увесь твір проходить думка-застереження –
людство втрачає духовність! Тільки таким способом можна достукатися до
серця…
     Диво неспроможне змінити того, хто не прагне змін, а отже — суть
людського існування не в диві, а в природі людини, в її здатності чинити
найвище диво: творити в собі Людину, розправляючи свої крила.
Коли падає зірка, кажуть, що то летить янгол... Ніхто не знає, куди він
прямує, де впаде, чиї двері позначить таємним знаком. Але той, хто побачить
його — обраний. Тому бажаю усім вам віднайти свою зірку, а щоб вона сяяла
яскравіше – творіть добро і будьте щирими.

Виконайте тестування
Завдання необхідно виконати до  18 травня 15:00.

Код доступу 444803
Посилання   join.naurok.ua



 Домашнє завдання. (фото надіслати на Вайбер: 050-764-72-32)

Напишіть твір-мініатюру «Чи є в сучасному світі місце для янголів?» (10 речень)


----------------------------------------------------------------------------
Домашнє завдання від 24.04 знову  активне
Завдання необхідно виконати до  13 травня 21:00

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



08.05.2020
Тема : " Габрієль  Гарсіа Маркес. Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка "магічного реалізму"

                      Треба прагнути бути людиною, 
незважаючи на всю   жорстокість навколишнього 
світу, і це можливо!


   О. Генрі

 Перегляд відеопрезентації  "Габріель Гарсіа Маркес. Передсмертний лист"


- Як ви можете охарактеризувати людину, прослухавши передсмертний лист?
 - Які головні риси характеру ви можете виділити у Маркеса?



  
Остання чверть XX сторіччя стала часом небаченого розквіту Латинської Америки. Щоправда, пов'язаного не з матеріальними, а саме з духовними багатствами цього загадкового континенту, який у світовій літературу  насамперед асоціюється з ім’ям
Ґабріеля Ґарсія , одного з найяскравіших представників «магічного реалізму». 




Робота над біографією письменника. Перегляд відео "абріель Гарсія Маркес: шлях до успіху"


           Саме через те, щоб нагадати людям про необхідність морального влаштування в суспільстві, Маркес і пише такий твір як «Стариган із крилами»
      «Фантастичне й реальне в його книжках перемішані, сплавлені одне з одним. Найневірогідніше <…> відбувається у звичайному, тривіальному оточенні. Вторгнення фантастичного всупереч усім традиціям не супроводжується барвистими ефектами, а оформляється, як найприродніша річ на світі, що ні в кого не викликає здивування»,— зазначав літературознавець Д. Затонський.


Габріель Ґарсіа Маркес. Стариган із крилами (скорочено). Переклад Маргарити Жердинівської (читає Г. Кудряшов). Аудіохрестоматія до підручника «Зарубіжна література. 11 клас»

 Найяскравіші цитати Маркеса:


  • Не плач тому, що це закінчилось. Посміхайся тому, що це було.
  • Тільки тому, що хтось не кохає тебе так, як тобі б хотілося, не означає, що він не кохає тебе всією душею.
  • Не дай собі померти, не відчувши дива – спати з тим, кого кохаєш.
  • Не існує ліків, які можуть вилікувати те, що може вилікувати щастя.
  • Хто чекає довго, може почекати ще трохи.
  • Я не ношу капелюха, щоб не перед ким його не знімати.
  • Жоден божевільний не божевільний, якщо послухати його аргументи.
  • Навіщо витрачати стільки слів, щоб пояснити, що відчуває людина на війні, якщо достатньо одного слова – страх
  • Нас оточують незвичайні, фантастичні речі, а письменники вперто розповідають нам про неважливі, повсякденні події
  • Жодна людина не заслуговує твоїх сліз, а ті, що заслуговують, не примусять тебе плакати
  • Знання і мудрість приходять до нас тоді, коли вони вже не потрібні
  • Люди настільки не праві, вважаючи, що коли вони старіють, то припиняють любити: навпаки, вони старіють тому, що припиняють любити.
  • Можливо, у цьому світі ти всього лише людина, але для когось ти – весь світ.


Прочитати «Стариган із крилами» 

Виконати в зошиті    «Фантастичні та реалістичні елементи в оповіданні».   (фото надіслати на Вайбер: 050-764-72-32)
 Знайти в тексті оповідання підтвердження характерних рис «магічного реалізму» - заповнити таблицю: «Фантастичні та реалістичні елементи в оповіданні».

Фантастичні елементи
Реалістичні елементи


















+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
24.04.2020
Тема: "Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті"

«Лебединою піснею» Е.Хемінгуея стала повість - притча «Старий і море».
Письменник писав: «Схоже, що я врешті-решт, досяг того, над чим працював усе своє життя». Багато людей впізнавали себе у творах Хемінгуея. Його герої не мають внутрішньої гармонії, спокою. Письменник шукає героя, який би жив у ладу із самим собою. Тому зявляється образ Сантьяго, який можна піднести до міфу про людину переможену і водночас непереможну. Ми спробуємо, заглибившись у зміст, філософські проблеми, орази-символи твору, довести сам вислів письменника – «Людина створена не для поразок».
Сюжет повісті зовні не складний. Але річ у тім, що сама боротьба старого з рибою та акулами – це лиш видима частина сюжетного «айсбергу». Захована у підтексті частина говорить про важливіше і значніше: письменник розмірковує про стосунки людини і суспільства, людини і природи, Всесвіту і приходить до певних висновків. Яких же саме?
Проблеми твору:
- взаємовідносини людини і природи;
- сенс буття, життя і смерті;
- співвідношення добра і зла у світі і душі людини;
- місце людини в суспільстві і Всесвіті;
- непорозуміння між людьми.

1. Передивіться презентацію


 2.  Виписати жанр твору, тему, ідею, головних героїв,  символіку образів, означення екзистенціалізму, підтексту.

 3. Зрозуміти поняття принципу айсберга 

4. Знати сюжет.

5. Пройти тестування   Код доступу  701642    join.naurok.ua
_____________________________________________________________________________________________________________
17.04.2020

Тема:  "Ернест Міллер Хемінгуей (1899 – 1961).Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв  Хемінгуея"

Життя – це шанс. Скористайся ним.
Життя – це мрія. Здійсни її.
Життя – це обов’язок. Виконай його.
Життя – це любов. Насолоджуйся нею.
Життя – це цінність. Цінуй його.
Життя – це боротьба. Почни її.
Життя таке чудове – не загуби його.
Це твоє життя. Борони його.

 Марія Тереза

         В усі часи людина прагнула знайти своє місце в навколишньому світі, здобути гармонію з природою, осягнути сенс свого життя, буття ... Ці «вічні» проблеми довгі роки хвилювали і відомого американського письменника Ернеста Хемінгуея. Результатом його моральних шукань стала повість «Старий і море». Цю книгу назвуть вершиною творчості Хемінгуея. За неї в 1954 році письменник отримає Нобелівську премію.
  


         Е.Хемінгуей – відомий письменник, власник Нобелівської премії, відчайдушний журналіст, відзначений Пулітциревською премією. Той, який сміливо кинувся в обійми І світової війни і безстрашно працював у гарячих точках. Завжди сповнений життя та важких депресивних станів, песимізму та нескінченної надії, він точно знав, що життя ставить перед людиною безмежну кількість задач та запитань, які вона має розв’язати.

           Е.Хемінгуей стверджував: «Гарна проза подібна до айсберга, 7/8 якого приховано під водою». 

    Е.Хемінгуей – один із світових письменників ХХ ст., які причетні до перевороту в світовому мистецтві, який ввів зі свого власного життя нові життєві цінності, викликані складністю доби:
·        своєрідний стиль;
·        авторське і людське бачення;
· традиції реалізму (прагнув зафіксувати і відобразити динаміку дійсності).
Народився в ХХ ст., писав у ХХ ст.

?        ХХ століття: яке воно? 

-       Чи може журналіст і письменник бути осторонь?!
-       Хто він Хемінгуей?

Перегляньте відео


На могильній плиті письменника викарбовано слова: «Більше за все він любив осінь. Листя, що стрімко несеться гірською річкою навперейми з фореллю, яка блищить на сонці. А тепер він навіки злився з усім цим». І цьому злиттю передував постріл…
         Яким же було життя Е.Хемінгуея? Що спонукало художника до добровільного зведення рахунку із життям? Це було свідченням незвичайної мужності людини кодексу чи проявом слабкості?
Перегляньте відео
Перегляньте відео




1. Прочитати повість- притчу "Старий і море"

2. Складіть    сенкан    (  https://irynadenysjuk.blogspot.com/2014/02/blog-post_1.html   )  "Ернест Міллер Хемінгуей". Чекаю на фото твого сенкана   : відсилай на Viber за номером 050-764-72-32; вкажи клас, прізвище.

 Бажаю успіхів! Не хворійте


Комментарии

  1. А ці домашні роботи вам треба кудись відправляти ?(Бусарева Анастасія 11-Б)

    ОтветитьУдалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога