Індивідуальне навчання.

 Індивідуальне навчання. 8 клас

23.05.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обобщение изученного по теме «Словосочетание и предложение»"

Здравствуй , Игорь! Давай повторим изученное, ответив на следующие вопросы!
1) Что такое словосочетание?
2) Из чего состоят словосочетания?
3) Как связываются слова в словосочетании?
4) Какие виды подчинительной связи в словосочетаниях вы знаете?
5) Что такое согласование?
6) Чем примыкание отличается от управления?
7) Чем словосочетание отличается от предложения?
8) Что такое предложение?
9) Что называется грамматической основой предложения?
10) Как делятся предложения по цели высказывания?
11) Как делятся предложения по строению?
12) Что такое сложное предложение?
13) Как делятся предложения по наличию-отсутствию второстепенных членов?
14) Могут ли быть односоставные предложения распространенными, а двусоставные — нераспространенными?

Изучим планы разбора



















Выполните в тетради

Задание 1.
В каких словосочетаниях неверно определен способ подчинительной связи? Выпишите и определите правильно
Согласование: деревянный дом, лисьи следы, листья клена.
Управление: посоветовать маме, выполнить быстро, уехать с братом.
Примыкание: поступить не по-товарищески, откровенная ложь, думать быстро.
Задание 2.
Укажите номера словосочетаний, в которых нет грамматических ошибок в управлении:
1.Призадуматься над задачей
2.Предоставить жилплощадь
3.Оплачивать за проезд
4.Различать звуки от букв
5.Отчет за проделанную работу
6.Схватил за комбинезон
7.Опираться на фактах
8.Уверенность в победу
9.Рецензия о прочитанной книге
10.Уделять внимание на учебу
11.Удостоить наградой.

ДЗ

Повторить правила.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Зарубіжна література

Тема: "Алегоричні образи повісті «Чайка Джонатан Лівінгстон».Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. "

Нащо крилатим грунт  під ногами?..
Л.Костенко 

Давайте поміркуємо
-Що ми розуміємо під поняттям "крилатості"?
-Яке значення має слово "грунт" в даному контексті?

 Образи-алегорії

Перегляньте відео за посиланням. https://youtu.be/7dCWwMdZeD0

    Перша частина зображує духовне пробудження незвичайної істоти, яка прагне змінити своє життя та не вдовольняється подіями буденного життя. Всі його дії не тільки не отримали підтримку Стаї, а й призвели до нерозуміння і вигнання. З відмовою від усього старого Джонатан закінчує своє земне існування. Пробудження, яке так необхідне багатьом сьогодні, коли лише «тупе» клацання і їжа в голові не дають можливості самовдосконалюватись більшості із сірої маси.  Чайка Джонатан Лівінгстон не лише вдосконалюється, але й прагне та передає свої вміння учням (7 учнів), які потім, повернувшись у Стаю, понесуть вчення свого вчителя іншим чайкам, які захотять перероджуватись.
 ІІ частина твору . Події у творі не визначені ні хронологічно, ні територіально: всі польоти проходять над якимось морем, тут і зараз. Автор навмисне не конкретизує час і місце,  бо взагалі немає такого місця — небеса. Небеса — не місце і не час. Небеса — це досконалість.
    Небеса допомагають Джонатану зрозуміти головне: «Я створений довершеним,  мої можливості безмежні...».  Досконало опанувавши техніку польоту, він підготував себе для злету  в небеса, тобто  для пізнання  доброти та любові. 
    Історія земної чайки Флетчера Лінда,  - це історія земного життя Джонатана, Флетчер надмірно самовпевнений. Але головне він знаходить вчителя, який допомагає йому зробити крок вперед. 
 ІІІ частина твору. Про вигнанців і вчителя. Узагальнимо шлях  усіх чайок-вигнанців  і покажемо , що у них спільного.
    У них одна пристрасть - політодна доля: вигнання із Стаї - знаходження вчителя (гуру) - наполеглива праця  - просвітлення (розуміння істини) - досягнення досконалості.
    Дуже важлива деталь, що чайки здобувають ім'я та прізвище тільки тоді, коли стають вигнанцями, коли Стая проганяє їх, бо саме в цей момент вони здобувають свою індивідуальність і безсмертну душу.
    Третя частина побудована на виявленні істинного розуміння суті польоту, що призводить до опозиції: учні - вчитель. Автор звертає увагу на те, що різниця між вчителем та учнем не велика, бо в головному їх інтереси спільні - вони вирішили розірвати кайдани, які їх з'єднують з повсякденною одноманітністю.

Отже, композиція твору, яка складається з трьох частин, відображає три ступені духовного вдосконалення Джонатана Лівінгстона:
- усвідомлення істини, ідеї свободи;
- досягнення досконалості;
- прагнення поділитися знанням вищої істини з учнями, щоб вони також втілили її в життя.

Висновок. Оповідання «Чайка Джонатан Лівінгстон» принесла своєму авторові світову популярність і  любов читачів  різних країн. Він став символом безмежних можливостей того, хто вміє мріяти, вірить у досконалість і любить життя. І хоч людина не має крил, як чайка, але почуття крилатості - постійного самовдосконалення, прагнення до високої мети – це і є справжній сенс життя.

ДЗ 

Тестування https://vseosvita.ua/test/start/drz400


16.05.2022                                     

Русский язык

    Тема: "Аудиодиктант"

                                                                      Дорогой Игорь! 
                  Предлагаю  написать аудиодиктант. Пишем с  начала страницы.Технология проведения стандартная. Внимательно слушаешь и записываешь, слушаешь и проверяешь. 
Качественное фото отправьте мне на   Вайбер  в течение дня (16.05.22) 


ДЗ

Повторить правила.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Зарубіжна література

Тема: "Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Жанр та композиція твору" 

Доброго дня, Ігоре! Доведемо, що за жанром цей твір є повістю-притчею.
- Яким є текст за обсягом?(це твір малої форми)
- Про що сюжет?(в основі сюжету - розповідь, історія чайки, сюжет прямолінійний: не забігає наперед, щоб створити драматичне напруження, не повертається назад, щоб повідомити додаткові деталі;)
- Чи дійсно це твір лише про чайок?(насправді -  про людей)
-Який головний прийом тут використовує автор?( головний художній прийом – алегорія)
- Однорідним  є  з міст тексту чи має символічний підтекст?
  Два плани змісту: 
I - текстовий - побудований на прямому розумінні фраз, які створюють текст (спроби Чайки опанувати фігури вищого пілотажу, досягти досконалості в польоті та передати свої знання учням ), 
II - символічний - побудований на символічних значеннях окремих слів.
Розглянемо композицію твору. Яка будова твору?


Перечитаємо  уривок з  І частини.                                                

      Був ранок, і золоті промені сонця вигравали на легких хвилях тихого моря. Десь за милю від берега закинув сіті рибальський човен, і звістка про це вмить долетіла до Зграї, що чекала сніданку. Ще мить — і тисячі чайок злетілися до човна, щоб вибороти собі якусь поживу. Новий день приніс нові клопоти.
    А далеко від усіх, далеко від рибальського човна і від берега, вправлявся в польоті самотній птах — чайка Джонатан Лівінгстон. Він злетів на сто футів угору, опустив свої перетинчасті лапи, задер дзьоба, випростав уперед зігнуті крила і, хоч як це було боляче, силувався втримати їх у такому положенні. Випростані крила обтяжували рух, і він летів усе повільніше, поки шепіт вітру не стих у його вухах, а океан унизу не застиг на місці. Тоді він примружив очі, затамував подих і весь наструнчився в болісному зусиллі — ще трохи... на один дюйм... зігнути крила... Пір'я в нього стало дибки, він закляк у повітрі і впав. Чайки, як ви знаєте, ніколи не діють нерішуче і не зупиняються в польоті. Спинитися на льоту — це для чайки страшний сором, просто ганьба!
    Але Джонатан Лівінгстон — який без тіні сорому знову й знову вигинав напружені крила, щоб летіти все повільніше, а потім спинитися на місці, — був незвичайним птахом.
    Більшість чайок не завдають собі клопоту, аби дізнатися щось про політ, — хіба що найнеобхідніше: як долетіти від берега до їжі та повернутися назад. Для більшості чайок головне — їжа, а не політ. А для цієї чайки політ був важливішим за їжу. Джонатан Лівінгстон над усе любив літати.
Поміркуємо
-З якими    образами знайомить нас автор на початку тексту?
- Що у них спільного, а що відмінного? 
- Який художній  засіб використовує автор, зображуючи Зграю та Самотню чайку? (Система образів побудована на антитезі двох образів: сірої Стаї  та Джонатана з його сімома учнями .)

-Переглянемо фрагмент екранізації.
                                           
-Чи  легко  даються Джонатанові знання?
- Чи передав  режисер  хвилювання чайки під час польоту?
- В які моменти фільму ви відчували себе на місці чайки? У чому проявилась майстерність режисера? Як йому це вдалося зробити?

ДЗ 
Читання   притчі  Річарда Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»

Аудіокнига  
https://www.youtube.com/watch?v=H47aYmdxlcI

__НА ВСЕ ДОБРЕ !!!___


09.05.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обособленные обстоятельства, выраженные существительными с предлогами"

Здравствуй, Игорь! 

Повторим

           -  Что такое обособление?
(интонационное и пунктуационное выделение второстепенных членов предложения)
          - Какие случаи обособления вы уже знаете?
(Обособленные определения, обособленные приложения, обособленные обстоятельства)
         - Какие обособленные обстоятельства вы уже знаете?
(обособленные обстоятельства, выраженные деепричастными оборотами и одиночными деепричастиями, стоящими перед сказуемым).
      А сегодня на уроке мы с вами познакомимся с условиями обособления обстоятельств, выраженных существительными с предлогами. 
      Будем учиться  правильно ставить знаки препинания при обособленных обстоятельствах, выраженных существительным с предлогом.

Внимательно прослушай.

Изучи

 Работа  в тетради.

 ДЗ 

 Выучить правило.  

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Зарубіжна література

Тема: "Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон».  Сюжет твору Р. Баха як філософська метафора людського буття"



        Людина— маленька часточка Всесвіту. Всіма  її діями і помислами керує жага пізнання світу. Але одним достатньо знати, де можна знайти більше їжі, щоб існувати. А інші   прагнуть постійного вдосконалення своїх можливостей у пізнанні  всеосяжної істини, бо, як писав український поет М.Вороний:

Душа бажає скинуть пута.

Що в їх здавен вона закута,

Бажає ширшого простору —

Схопитись і злетіти вгору,

Життя брудне, життя нікчемне

Забути і пізнать надземне.

Все неосяжне — охопити,

Незрозуміле — зрозуміти!

 Тож поставим собі за мету "охопити неосяжне" та "зрозуміти незрозуміле", звернувшись до тексту Р.Баха.
 


       Річард Бах завжди мріяв стати письменником. Ще у школі вчитель допоміг йому усвідомити свій потенціал. Але слава та популярність не одразу знайшли його. Він подолав величезну кількість важких випробувань на шляху до своєї письменницької майстерності.
       Вся творчість Баха наповнена пристрастю, бажанням літати, жити, самовдосконалюватися,
насолоджуватися приємними моментами життя та боротися з буденним  світом.

Переглянемо буктрейлер


Жанр твору

          Літературознавці визначають жанр твору як притчу. 


     В притчі на характери героїв звертається мало уваги, вони є часто неконкретними, можна сказати, навіть абстрактними, повністю залежать од наперед заданої думки. В новітній європейській літературі притча стала одним із засобів вираження морально-філософських роздумів письменника.    Деякі критики    називають твір Р. Баха філософською казкою

ДЗ 
Читання   притчі  Річарда Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»

Аудіокнига  
https://www.youtube.com/watch?v=H47aYmdxlcI

__НА ВСЕ ДОБРЕ !!!___


02.05.2022                                     

Русский язык

Тема: " Правильное построение предложений с деепричастными оборотами"

Повторим

      Деепричастие обозначает добавочное действие. 
    Если в предложении есть деепричастие, то должен быть и глагол-сказуемое, обозначающий основное действие: Уважая человека, уважаешь себя. (Пословица)

Изучи  презентацию   https://drive.google.com/file/d/1pLAI9mz-uqm45oa-cwwk0456wGMWxyQC/view

  Запомни

    При использовании деепричастного оборота в предложении следует помнить, что основное действие, выраженное глаголом-сказуемым, и добавочное, выраженное деепричастием, относятся к одному и тому же лицу.
Правильно: Возвращаясь домой, я попал под дождь.
НеправильноВозвращаясь домой, меня застиг дождь.
    Деепричастный оборот не может быть употреблен в безличном предложении без инфинитива.
НеправильноПодходя к лесу, мне стало холодно.
Правильно: Подходя к лесу, я замерз. (двусоставные предложения).
    Если в безличном предложении есть инфинитив, то возможно употребление деепричастия или деепричастного оборота: Хочется петь, рассказывая все о своем счастье.
Не рекомендуется употребление деепричастий в предложениях, где глагол-сказуемое стоит в будущем времени: Приехав в город своего детства, я обязательно встречусь с друзьями.
 При употреблении деепричастий совершенного и несовершенного вида следует учитывать последовательность действий.
НеправильноПодъезжая к реке, всадники остановили лошадей.
Правильно: Подъехав к реке, всадники остановили лошадей.

 Работа  в тетрадях.

Упражнение №1. Включи деепричастные обороты в предложения, которые это допускают. Объясните, почему нельзя включать деепричастие в остальные предложения.

  1. Я справился о прибытии поезда (получив телеграмму о приезде друга). 
  2. Мама разрешила мне погулять (сделав уроки). 
  3. Павел работал на строительстве (превозмогая боль). 
  4. Я увидел стоявшего около двери человека (вглядевшись в темноту). 
  5. Нам очень нравится творчество И. Репина (рассматривая картины в музее).

ДЗ 
 Выучить правило.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Зарубіжна література

Тема: "Образи-символи у філософській казці А. де Сент-Екзюпері «Маленький принц»"

     Доброго дня, Ігоре! У творі багато символів, що вони означають?
     Символ-предмет або слово, яке умовно, в переносному значені відображує якесь явище.

Образи-символи

 Король - необмежена влада,
владолюбство

 Пияк- нелогічність, слабкодухість, хвороблива пристрасть до пияцтва

 Ліхтарник-обов’язковість, вірність слову, уміння працювати, освітлюючи шлях людям, не думати про себе
 Честолюбець-
марнославство, самозахоплення, байдужість до оточення, егоїзм
 Бізнесмен  - нікчема,
що прагне перетворити
 неозору красу Всесвіту
 у власність

 Географ – надто поважна особа, яка ніколи не виходить з кабінету, мовляв, їй нікли тинятися, і про все знає з переказів, йому байдужа його планета.



Робота в зошиті

 Відсилай на Viber за номером 050-764-72-32 та вкажи клас, прізвище.


1. Вгадайте кому належать ці речі і які цінності проголошували ці герої твору?  
Корона, шляпа, пляшка, гроші, ліхтар,товста книга.

2. Хто з цих героїв сподобався? Чому? ( 5-6 речень ).

 3. 7 планета, на якій побував Маленький принц – Земля . З якими персонажами він зустрівся?
4. З’єднайте  етапи духовного прозріння Маленького принца з персонажами, які відкрили йому істини.

1. Пілот                      а)Знання людської долі.

2. Змія                        б)Усвідомлення життєвої мудрості, розв’язання                                                                           проблем в нас самих.
3. Сад з                       в)Людям бракує уяви
трояндами

4. Стрілочник           г) Щасливий той , хто знає ,що шукає

5. Торговець             д) Ми відповідаємо за тих, кого приручили

6. Лис                        е) Від бажань не треба відмовлятись.

_______________________________________________________
 

ДЗ 
Читання казки " Маленький принц" 


_______________Обіймаю !!!________________


25.04.2022                                     

Русский язык

Тема: " Обособленные обстоятельства, знаки препинания при них"                                                                      

Здравствуй, Игорь! Вспомним изученное ранее о деепричастии.

Повторим

Деепричастие – самостоятельная часть речи (в некоторых учебниках – особая форма глагола), которая отвечает на вопросы – Что делая? Что сделав? 
Образуется от основы глагола при помощи суффиксов -а/я, -в/-вши/-ши.
Употребление деепричастий. Примеры: рисуя картины, сидя на стуле, собравшись домой, украсив елку, купив яблок.
В речи деепричастия обозначают добавочное действие, одновременно характеризуя основное (выраженное глаголом в личной форме или инфинитивом).
     Отдыхающие разъехались , убрав за собой мусор.

Деепричастие относится к глаголу. Важно!  Лицо , которое выполняет  основное действие, должно выполнять  и добавочное.

Деепричастный оборот и одиночные деепричастия всегда обособляются, независимо от места нахождения от определяемого слова.  

Внимательно прослушай.



Изучи



Работа  в тетрадях. Фото прислать на Вайбер  050-764-72-32

Упражнение №1.

Запишите предложения (в столбик) , расставьте знаки препинания и объясните их графически.

  1. Долго стояла Оксана раздумывая о странных речах кузнеца.
  2. Она слушала затаив дыхание.
  3. Катер набирая скорость дал сигнал.
  4. Не нужно было это делать спустя рукава.
  5. Широкие круги  плавно перекатываясь закачались и пошли к берегу.

ДЗ 
Выучить правило.

Всего наилучшего!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Зарубіжна література

Тема: Антуан де Сент-Екзюпері . Життєпис письменника.  «Маленький принц». Історія написання твору. "

Найскладніший політ — це політ над собою.
                                        А. де Сент-Екзюпері

      Ігоре! Протягом життя людина розвивається фізично, інтелектуально, духовно. Проте внутрішнє "Я" за різних обставин може уповільнюватися в розвитку, і тоді людина перестає розвиватися духовно, втрачає кращі риси – доброту, дружелюбність, а отже, взаєморозуміння, повагу.
   Мабуть, усвідомлюючи це, автор "Маленького принца" зізнається: "Я боюся стати таким, як дорослі".    
    Всесвітньо відомий письменник, філософ, льотчик, і винахідник Антуан де Сент-Екзюпері часто писав, що він "був створений, щоб стати садівником...".
      Чи це не парадокс? Ні! Філософи, письменники часто мис­лять символами і висловлюються символічно. Все ве­лике виростає з маленького — з насіння, з паростків, з дитини. Тож письменник бачив своїм завданням ле­ліяти й доглядати добре насіння, полоти бур’ян на планеті Земля, як дбайливий садівник, бо відчував себе відповідальним за все людство.
       Хто ж він, льотчик-герой і винахідник мильних бульок для дітей, автор "Маленького принца", філо­софський зміст якого й до цього часу розшифровують десятки вчених? Про це — наша розмова на уроці.

Переглянь відео

 Зверни увагу на портрет Екзюпері.

             "Очі — це перше, що привертало до нього увагу, ма­буть, тому, що зіниці кольору стиглих каштанів... нада­вали погляду особливої глибини. У виразі його обличчя, що постійно змінювався, можна було прочитати безсум­нівні ознаки дивної для його віку індивідуальності. Він негарний, але від нього йшла якась чарівність", — так писав французький письменник, товариш Сент-Екзюпе­рі по авіації і його біограф Марсель Міжо.
    Ще за свого життя Сент-Екзюпері став легендою. Поет і мислитель, пілот і вчений, конструктор і винахі­дник, людина, яку назвали "воістину універсальним та­лантом"."Я родом з дитинства, немов з якоїсь окремої краї­ни", — написав про себе письменник. Але дитинство й Екзюпері — поняття не хронологічне, а психологічне. Людина може в 5 років бути маленьким дідком і в 70 років зберегти чистоту світосприймання, щирість і пря­моту дитинства. Про це пише автор у Присвяті й у вступі до казки "Маленький принц".

ДЗ 
Читання казки " Маленький принц" ( І-ІХ)

 Насолоджуйся  неперевершеною казкою Екзюпері!     Успіхів! 




18.04.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обособленное  приложение "

    Здравствуй, Игорь! Вспомним изученное ранее о приложении
          Приложение- это второстепенный член предложения; особый вид определения, выраженный именем существительным, согласующимся с определяемым словом в числе и падеже. 
         Приложение дает другое название предмета: река-красавица, радуга-дуга, садовод-любитель. 
Указывает на профессию, возраст, степень родства, национальность, название, качество предмета( умница-дочка), название газет, журналов, художественных произведений.

Внимательно прослушай.


Изучи


Работа с учебником:   

1)таблица на стр. 206;
2) упражнение 329, стр 207 ( письменно в тетрадь)

ДЗ. 

1. Выучить правила

2. Выполни  в тетради. Фото прислать на Вайбер  050-764-72-32

Упражнение №1.Расставьте знаки препинания. Подчеркните обособленные приложения.

1. Мы мальчишки собирались иногда отрядами и шли в яр. (К. Паустовский)
 2. Страстный болельщик отец разбирался во всех тонкостях футбола. 
3. Наташа худенькая и грациозная девочка держалась просто и естественно. 

Зарубіжна література

  Тема: "Контрольна робота № 3 з теми "Бароко і класицизм"

Посилання  https://vseosvita.ua/test/start/tzq679  

 або


88888888888888 ХАЙ ЩАСТИТЬ !!!88888888888888888

                        

11.04.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обособленное согласованное и несогласованное определение "

Здравствуй, Игорь! На сегодняшнем уроке приступаем к  изучению несогласованных обособленных определений. 

Вспомним изученное ранее об определении

Внимательно прослушай.

Изучи

Выучи
После определяемого слова обособляются:
1) несогласованные определения, выраженные сравнительной степенью прилагательного
 с зависимыми словами: Рыжая борода, намного темнее волос, обрамляла его лицо;
2) несогласованное определение при имени собственном или личном местоимении:
 Ферапонтов, в жилете, в ситцевой рубахе, стоял у лавки, выходившей на улицу. 
3) несогласованное определение, выраженное сравнительной степенью без зависимых
 слов, если при определяемом существительном уже есть согласованное определение:
 Другой мальчик, постарше, звался Петрушей.
Запомни! Несогласованное определение, выраженное инфинитивом глагола, 
отделяется тире (если можно задать вопрос а именно?): Он с детства мечтал только об 
одном — стать геологом.

Выполни  в тетради

Упражнение №1.Найдите определения. Расставьте знаки препинания и объясните их; укажите: согласов. или несоглас.

1. Она с ярким румянцем на щеках и блестящими глазами была очень красива. 

2. Огромный плакат метра два в длину висел над сценой.

3. Высокий человек с холодными серыми глазами строгий и неприступный
 сразу произвел на меня гнетущее впечатление. 

4. Истонченное страданиями молодое лицо ее с выпуклым лбом с красивыми 
пепельными волосами окрученными косой вокруг головы было покойно и 
бесстрастно.

Работа с учебником
& 47-49, изучить таблицу на стр. 199-200.

__Всего наилучшего!___________

Зарубіжна література

Тема:   "Основні образи комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич"

О Мольєр, величний Мольєр!
Ти, який так широко і в такій повноті
 розкривав свої характери,
так глибоко простежував всі тіні їх...
М. Гоголь

        Доброго дня, Ігоре! Що таке сміх ?..  Сміх — сплеск емоцій. Він буває щасливим (неначе відчуття польоту), буває добрим, як сонячний промінець або весняний вітер, долонька дитини чи поцілунок коханого. Сміх може зцілити від душевного болю чи гнітючої самотності. Та він може також бути злим, «колючим», неначе лезо бритви чи колючки кактуса. Такий сміх, подібно до жмені льоду, примушує напружитись і втікати. А так хочеться, щоб він був подібний до веселих дзвіночків, а не до заупокійних дзвонів!..

Розгадай кросворд

1. Жанр твору «Міщанин-шляхтич». 
2. Збіднілий дворянин, що позичає гроші в головного героя твору.
3. І м’я дочки головного героя. 
4. І м’я служниці. 
5. І м’я слуги.
6. І м’я маркізи, до якої залицялись два герої твору. 
Ключове слово для перевірки. Ім’я автора твору «Міщанин-шляхтич». 

     Основні образи комедії
Згідно з правилами класицистичної комедії, образна система «Міщанина-шляхтича» відзначається чіткістю й симетричністю побудови. 
Образи об’єднані в певні пари: пан Журден і пані Журден, Дорант і Дорімена, Люсіль і Клеонт, Ков’єль і Ніколь. 
Кожен із персонажів є художнім типом:
Журден — тип міщанина, втілення марнолюбства;                
 Дорант — лицемірний і цинічний дворянин;
 пані Журден — тип сварливої дружини; 
 Ков’єль — розумний і кмітливий слуга;
Клеонт — тип благородної людини, яка понад усе ставить честь і кохання.
Поміркуємо
Що є домінуючою рисою характеру пана Журдена? (Бажання бути схожим на дворянина)
Чи можемо ми сказати, що основним об’єктом сатиричного зображення в п’єсі є пан Журден? (Автор критикує також графа Доранта — збіднілого дворянина. Порівняно з Дорантом Журден щиріщий у своїх прагненнях, він простодушний і не підлабузнюється, як Дорант.)
Яку мету, на вашу думку, має граф Дорант? Яку роль відведено графом пану Журдену? (Дорант хоче поліпшити свої справи, одружившись із багатою маркізою Дорименою, але залицяння потребує грошей. Із цією метою Дорант використовує простодушного пана Журдена. Граф схиляє пана Журдена до думки, що Доримена не проти прийняти його залицяння. Заради здійснення своєї заповітної мрії — стати аристократом — пан Журден надсилає маркізі коштовні подарунки, улаштовує для неї розваги та бенкет у своєму домі.)
Про які риси характеру Доранта можна говорити? (Він хитрий, підступний, лицемірний; з презирством ставиться до Журдена, зневажає його, але випрошує в Журдена подачки; шахрай і авантюрист; обдурює і Журдена, і маркізу.)
Чи є в комедії порядні люди? (Це пані Журден, Клеонт, Ков’єль, Люсіль, Ніколь. Особливу увагу до себе привертає Леонт: він чесний, благородний, не соромиться свого походження; його погляди протиставляються поняттям і прагненням Журдена та Доранта.)
Якою є тема комедії? (Зображення прагнення пана Журдена стати шляхетним дворянином)
Які засоби комічного автор використав, щоб найбільш точно змалювати своїх персонажів? (Основні засоби — гумор, іронія, сатира. Гумор — у відображенні смішного в життєвих явищах і характерах, добродушний сміх; іронія — їдка насмішка, замаскована під зовнішньою благопристойною формою, що виражає глузливо-критичне ставлення автора до предмета зображення; сатира — у гострому осудливому висміюванні негативних явищ.)
Що висміює і що прославляє Мольєр у комедії? (Мольєр у комедії викриває таких спритних людей, які прагнуть якнайкраще влаштуватися в суспільстві, збагатитися за рахунок інших. Мольєр також весело сміється і з тих, хто дає себе піддурити, але комедіограф вірить у велику шляхетність людини. На його переконання, здоровий глузд і щирість завжди перемагають.)
Які моральні висновки можна зробити, розглянувши образ пана Журдена? (Людина не повинна прикидатися, а повинна виховувати в собі почуття гідності, учитися, ні перед ким не плазувати.)

ДЗ
Тестування 
https://vseosvita.ua/test/start/stm585

*******************************************************

04.04.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обособленное согласованное определение. Знаки препинания при обособленных согласованных определениях"

    Здравствуй, Игорь! На сегодняшнем уроке приступаем к  изучению согласованных обособленных определений. 

Внимательно прочитай

  •     Обособленные согласованные определения обычно выражаются причастными оборотами: Дождь, стучащий по крыше, напоминал барабанную дробь
  • прилагательными с зависимыми словами: Небесный купол, полный звезд, раскинулся над нами
  • одним или несколькими прилагательными (причастиями)Уставший, он сел отдохнуть. Тянулись бесконечные дни, пустые и печальные. 
  • После определяемого слова обособляются:
  • 1) причастные обороты: И только писатели, обладающие даром импровизации, могут писать без предварительного плана. (К. Паустовский);
  • 2) прилагательное с зависимыми словами: Земля, окоченелая после заморозка, побелела, покрылась изморозью;
  • 3) два и более одиночных прилагательных: Терек воет, дик и злобен, меж утесистых громад;
  • В любой позиции обособляются:
  • 1) определения, имеющие дополнительное обстоятельственное значение: Взъерошенный, немытый, Нежданов имел вид дикий и странный. (И. Тургенев);
  • 2) определения, относящиеся к личному местоимению: Пораженный страхом, я иду за матушкой в спальню. (А. Пушкин) А он, мятежный, просит бури... (М. Лермонтов);
  • 3) определения, расположенные в предложении далеко от определяемого слова: Залитые солнцем, стлались за рекой гречаные и пшеничные нивы. (М. Шолохов).
  • Не обособляются:
  • 1) распространенные определения, стоящие перед определяемым словом: В доме есть расположенная на первом этаже парикмахерская;
  • 2) причастные обороты и прилагательные с зависимыми словами, стоящие после определяемого слова и входящие в состав сказуемого: В марте лежало зерно ссыпанное в закрома. (М. Салтыков-Щедрин);
  • 3) причастные обороты и прилагательные с зависимыми словами после неопределенных, указательных, притяжательных, определительных местоимений и слов многое, многие: В нем уснули все желания, кроме желания думать о чем-то, невыразимом словами. (М. Горький).
  • Запомните! Несколько обособленных определений в абсолютном конце предложения отделяются тире: Это помогает сделать выводы о характере персонажа — покладистом и добром.

Внимательно прослушай

Работа в тетради

Упражнение №1.  Найдите обособленные определения. Чем они выражены? Перепишите, расставляя знаки препинания, пропущенные буквы, раскрывая скобки.

1. Путники измуче..ые холодом гонимые ледя..ым ветром наконец добрались до какого-то деревя..ого строения. 
2. Филипп строгий сосредоточе..ый оделся потеплее и пошел к парому. (Б. Шукшин) 
3. Ночь холодная немая промчалась незаметно. (Г. Федосеев) 
4. Погруже..ый в воспоминание старик долго (не)мог уснуть.
5.  Он расстроенный ушел к себе домой. 
6. Угрюмый он (не)отвечал ни на чьи вопросы.

ДЗ

 Работа с учебником
& 47-49, изучить таблицу на стр. 196-197, упр  314

__Всего наилучшего!___________

Зарубіжна література

Тема:   "Мольєр «Міщанин-шляхтич»Історія створення комедії. Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення" 

Запам'ятай
– Які художні напрями розвивалися у зарубіжній літературі ХVII століття? (Бароко і класицизм.)
 – Що таке класицизм? (Це напрям у європейській літературі, що з’явився у ХVII ст. і зберігав свої позиції в далеких країнах до початку ХІХ ст. Для нього характерна орієнтація на античність, раціоналізм, нормативність мистецтва, чітка ієрархія жанрів, образів, мови.)
 – Назвіть представників класицизму в різних галузях мистецтва. (Література – Расін, Корнель, Мольєр; архітектура – Ардуен-Мансар; живопис – Пуссен, Лоррен.)

Переглянемо


                Мольєр – представник класицизму. Цей літературний напрям мав великий вплив на розвиток європейського мистецтва й розвивався у ХVІІ столітті поряд із бароко.
              За правління Людовика ХІV відбувся небувалий розквіт у економіці, політиці, культурі Наближеними до короля були музиканти, скульптори, художники, письменники. Вони мали неабияку підтримку. 
         Монарх наблизив до себе Жана Батиста Мольєра, навіть замовляв йому п’єси. Прем’єра «Міщанина-шляхтича» відбулася у жовтні 1670 року. Проте п’єса, схоже, не сподобалася королю. Людовик ХІV дав схвальні відгуки про твір тільки після другого перегляду вистави. Музику до п’єси «Міщанин-шляхтич» написав Люллі, а постановником танців був балетмейстер Бошан.

Занотувати у зошит

У чому виявилося новаторство Мольєра? 

1.  Наблизив твір до сучасності. 
2.   Поєднав комедію характерів і комедію обставин.
3.   Використовував у своїх п’єсах пісні, музику, танці.
 4.  З’єднував трагічне і комічне.

ДЗ
Читання за підручником : с. 245 - 254.
Прослухати переказ 

*******************************************************

 28.03.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обобщение и систематизация изученного по теме 

«Предложения  с обращениями, вводными словами и словосочетаниями»

     Здравствуй, Игорь! Законы математики, физики, химии отражают «устройство» окружающего нас мира. А правила орфографии и пунктуации в определённом смысле условны, они — результат соглашения между людьми. Своего рода «общественный договор». Как левостороннее или правостороннее дорожное движение. Но знание этих правил-«соглашений» ничуть не менее необходимо для нормальной жизни и общества в целом, и каждого человека в отдельности, чем знания объективных законов природы.
     Так вот, каждый человек, независимо от той деятельности, которую он для себя изберёт, непременно должен уметь грамотно писать, уметь чётко и ясно излагать свои мысли, правильно понимать то, что изложено другими.

Повторите





Работа в тетради. 

Упражнение 1. В текст вставить подходящие по смыслу вводные слова, выбирая их из слов для справок, расставить знаки препинания Определить их значение. Составить свои 4-5 предложений на тему «А что для меня счастье?» (использовать вставные конструкции).
… много я слышал разных споров о счастье. Счастье … - это богатство, деньги. Но ведь … настоящего счастья, верной дружбы не купить. Если … человек обделил кого-то, отнял у других, они его клянут. И ему … немного не по себе. Совесть … точит. А от совести … никакими деньгами не откупишься. Счастье … это не только иметь, брать, получать. Счастье … в том, чтобы отдавать, получать, делиться радостью.
Слова для справок: говорили некоторые, конечно, скажем, по-моему, несомненно, разумеется, наверно, бесспорно, я думаю…
 
ДЗ Повторить знаки препинания при обращениях и вводных словах и словосочетаниях

           Всего наилучшего!

______________________________________________________

Зарубіжна література

Тема: "Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Джонн Донн. «Священні сонети» "
    Добрий день! Усі, хто побував на морі, звичайно, пам’‎ятають мушлі, що лежать просто на березі. Вони, як правило, дуже красиві, різноманітні за забарвленням і кольором. Деякі з них можуть зберігати в собі дорогоцінну перлину. У Євангелії від Матфія перли названі символом Царства Небесного: один купець, зачарований красою перлини, продав усе, що мав, і придбав безцінний самоцвіт. З давніх часів перли високо цінують за ніжні переливи кольору і загадковість. Вони бувають незвичайної, неправильної форми. Ці дивні, часом асиметричні форми перлин називають бароковими - від назви однієї з найбільш цікавих епох в історії світової культури - бароко.

      Епоху бароко можемо порівняти з прекрасною мушлею, дві розкриті стулки якої є символом складної, суперечливої барокової свідомості, яка неначе розривалася на протиріччя, контрасти. Навіть сам термін «бароко» не має однозначного трактування. В італійському корені baroco закладено значення «химерний, дивніш, надмірний»; деякі дослідники припускають, що назва епохи походить від португальського la perrola bаroca - «перлина неправильної форми».

Переглянь відео


Джон Донн був складним та загадковим поетом.


Опрацюй матеріал. Конспект у зошит - за бажанням.
 Анкета 

Ім’я
Джон Донн
Роки життя
1572 – 1631
Місце народження            
Лондон
Батьки
батько – староста цеху торговців залізом
мати – донька драматурга
Освіта
незакінчений Оксфордський та Кембриджський університети
Професія
секретар, адвокат, помічник єпископа, настоятель собору святого Павла
Твори
«Анатомія світу», «Священні сонети»
  

Для лірики Донна характерні витонченість, ускладнений синтаксис, образність, гра на контрастах, багатозначність. 
Хаос тогочасного суспільства стимулював його уяву, а різноманітні концепції перетворювалися на поетичні образи, майстерно обіграні ним.
…Так просто исчерпать себя тщетой,
А здесь телам, с не меньшей простотой,
Дана удача высоты достичь,
Когда раздастся труб небесных клич,
Твори себя – твой свет меня спасёт,
Пусть смерть моя – тебе добро несёт.
Уже спокоен я – ведь я, живой,
Успел прославить час последний свой
У цих словах –  Джон Донн з його трагічним відчуттям смерті та марності земного буття і, попри все, із вірою в можливість подолати темряву духовним світлом.

Перегляньте

ДЗ 
Читання ст. 230-235
Сонет 19 - виразне читання

*******************************************************

 21.03.2022                                     

Русский язык

Тема : "Вводные слова, словосочетания, предложения. 
Знаки препинания
при вводных словах, словосочетаниях, предложениях".
Добрый день, Игорь!
Внимательно прослушай.

Изучи




Выполни


Упражнение №1. В приведённых ниже предложениях из прочитанного текста пронумерованы все запятые. Выпишите цифры, обозначающие запятые при вводном слове. Например 1 - 3,6 ...) 


1. А мать сидела прямо,(1) напряжённо. Крестьянское лицо,(2) городское платье. Но чувствовалось,(3) что живут не в деревне,(4) а где-то в пригороде,(5) может быть,(6) на разъезде.
2. Сказал бы я,(1) во-первых,(2) не блажи,(3) именьем,(4) брат,(5) не управляй оплошно…
3. Я не раз с вами спорил об этом, (1) Сергей Васильевич,(2) и,(3) кажется,(4) ни мне вас,(5) ни вам меня не убедить.
4. Валерка,(1) прислонившись плечом к холодному бетону фонарного столба,(2) решил ждать,(3) сколько понадобится. И вот крайнее из окон тускло засветилось: включили свет,(4) видимо,(5) в прихожей...
5. Морозка,(1) повстречав Мечика,(2) к удивлению своему,(3) не ощутил ни прежней злобы,(4) ни ненависти.

ДЗ

Упражнение №2. Расставь знаки препинания, обозначьте вводные слова - ВС.

    Друзья мои читайте книги! Книги наши учителя помощники и советчики. Они безусловно играли и продолжают играть главнейшую роль в развитии нашей цивилизации. Во-первых книги рассказывают о том что человечество совершило и достигло в далеком прошлом. Во-вторых объясняют настоящее и наконец увлекают в мир будущего. 


+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література 

Тема: "Контрольна робота № 2"

або 

8888888888888888888888888888888888888


 14.03.2022                                     

Русский язык

Тема: "Вводные слова. Знаки препинания при вводных словах"

    Добрый день,  Игорь.  

 Внимательно прослушай видеоурок


Изучи



Выучи

Работа в тетради

Выпишите предложения с вводными словами. Расставьте знаки препинания.
 Определите значение вводных слов.

К счастью погода была тихая. 
Бежит и слышит за собой как будто грома грохотанье. 
Определенно он опоздает я ведь его хорошо знаю. 
Будто где-то вдали послышалась тихая музыка. 
Я к сожалению должен идти. 
Разумеется это правда. 

Работа с учебником
& 42-44, изучить таблицу

ДЗ
Упр. 284, стр.176

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література 

Тема :  "Ромео і Джульєтта". Оспівування чистого пристрасного кохання. Вплив кохання на людську особистість .


   Пєса «Ромео і Джульєтта» - одна з найсвітліших і в той же час найтрагічніших історій про кохання у світовій літературі. Головні герої стали «вічними образами», що уособлюють силу і велич справжнього кохання, тому в наш час юних закоханих так і називають – Ромео і Джульєтта.

Перегляньте відеоурок

Перегляньте художній фільм "Ромео і Джульєтта" режисера Франко Дзеффиреллі 

ДЗ 
Читання ІІІ-V  дії трагедії
Сонет Шекспіра напам'ять

*************************************

  21.02.2022                                     

Русский язык

Тема: "Обращение. Знаки препинания при обращении"

Изучи
Внимательно прослушай видеоурок

Запомни




 



















Работа в тетради

Задание 1 . Расставьте знаки препинания в предложениях, найдите обращения.

1) Барин не прикажешь ли воротиться ?

2) Свет ты мой послушай меня  старика.

3) Что это сударь с тобой сделалось ?

4) А ты мой батюшка не печалься.

5) Тесней о милые друзья тесней наш верный круг составим.

6) Звезды вы ясны, как счастье моё !

 ДЗ


Правила :  & 38

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література 

Тема: "Вільяма Шекспір "Ромео і Джульєтта" Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів".

          Він і вона. Кохання і ніжність, відчай і розлука – це вічні теми.  Про любов написано багато, про неї складають романи, поеми, вірші. Петрарка,  Шекспір, Байрон, Гюго, Пушкін, Лермонтов, Ахматова, Єсенін, Пастернак, Цвєтаєва…- поети всіх часів і народів оспівували це прекрасне почуття.  Та чи все сказано? Звичайно ні. У кожної людини своє життя, свій світ зі своїм неповторним коханням. А Ромео і Джульєтта стали вічними образами у світовій літературі, уособленням справжнього кохання. Навіть в наш час закоханих називають Ромео і Джульєтта.«Ромео і Джульєтта» – найвизначніший гімн коханню. Почуття юнака і дівчини з ворогуючих родин – не тільки пристрасне, яке не визнає ніяких перешкод, але й почуття, що збагачує душу. Шекспір дуже поетично показує народження й розвиток цього високого почуття.

Переглянь


Поміркуємо
Коли і за яких обставин Ромео і Джульєтта дізнаються, що належить до ворогуючих родин? Яка їх реакція? Підтвердіть текстом. Чи це зупинило їх?
 Герої виходять зі звичайних рамок традицій. Ромео йде на таємний шлюб. Джульєтта не розігрує сором’язливу леді. Обоє готові йти проти волі батьків і суспільства, щоб бути разом. 
Як ви розцінюєте поведінку Джульєтти, що вона першою відкрила свої почуття? Чи пристойно це  для дівчини її кола?

ДЗ 
Читання І - ІІ дії трагедії
Сонет Шекспіра напам'ять

*************************************

  14.02.2022                                     

Русский язык

Тема: "Контрольная работа по теме

 " Однородные члены предложения"

 Игорь, пройди тестирование

или 


ДЗ

Повтории правила :  & 36-37 и стр.  156-157

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література 

Тема : "Основні теми сонетів Вільяма Шекспіра - кохання до Смаглявої леді та дружба"

Сонети — це ключ, яким Шекспір відкрив своє серце.
Вільям Вордсворт,
 англійський поет XVIII—ХІХ століть

    Ігоре! Ми розпочинаємо знайомство з текстами безсмертних творінь Вільяма Шекспіра. У розмові про шедеври Шекспіра у восьмому класі ми доторкнемося двох дивовижних ліній - це сонети й світла трагедія «Ромео і Джульєтта». 

Опрацюйте

Художній світ сонетів Вільяма Шекспіра:

154 сонети, створені впродовж 1592-1598 років

Провідні теми:
- оспівування образу коханої жінки;
- оспівування чоловічої дружби (під впливом філософії Платона);
- осмислення творчості як пам’‎ятника (вплив Горація);
- оспівування повноти, бурхливості й пристрасності земного кохання (вплив Сапфо);
- зображення трагізму самотності людини в дусі ренесансного ідеалізму

Робота з підручником: читання ст 188-189.

Прослухай

Вільям Шекспір "Сонет 130" ( переклад Дмитра Паламарчука)

Сонет 66 - найвідоміший серед сонетів Вільяма Шекспіра. Переклад Дмитра Павличка.

Вільям Шекспір "Сонет 116" (переклад Дмитра Паламарчука)



ДЗ 
Вивчити напам'ять один сонет із запропонованих у підручнику  ( ст. 190-191)


**************************************

    07.02.2022                                     

Русский язык  

Тема : "Обобщающие слова  в предложениях с 
однородными членами"

    Добрый день, Игорь! Сегодня нам предстоит познакомиться с обобщающими
 словами при однородных членах предложения.

Внимательно прослушай видеоурок

Запомни


Работа в тетради

Задание 1. Запиши предложения, расставь знаки препинания и составь схемы

1. На крышах домов на деревьях  на скамейках аллеи  везде была изморозь
2. В степи за рекой по дорогам  везде было пусто.
3. Из под снега виднелись разные предметы самовар кадка и еще какие-то коробочки.
4. Все и товарищи и дамы стали уверять Беликова, что он должен жениться.

ДЗ

Работа с учебником.

  • 1. Изучить таблицы-правила на стр. 156-157
  • 2. Упражн 255 стр.157

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література

Тема: "Вільям Шекспір- геніальний англійський драматург і поет доби Відродження"

    Добрий день, Ігоре! За часів правління Єлизавети І (1558 – 1603) Англія переживає “золотий вік” і відіграє провідну роль у морській світовій торгівлі. Саме в цей час засяяла зірка англійської літератури – поет і драматург Вільям Шекспір. 

Переглянь

Опрацюй

    Шекспірівське питання

    За життя Шекспіра і після його смерті ніхто не мав сумніву в тому, що він був творцем прославлених трагедій, комедій і хронік. Але в XIX, а потім і в XX ст. стало виникати сумніви щодо авторства письменника, так зване «шекспірівське питання».

      Що ж викликає сумніви у науковців? Шекспір був не дуже освіченою людиною, а у своїх творах він виявляє різнобічну обізнаність у багатьох галузях знань: про медицину він писав, як лікар, про закони — як юрист, про рослини — як ботанік, про філософські проблеми — як філософ.

     Вражає й словниковий запас письменника: 30 тисяч слів, до того ж знання іноземних мов: французької, італійської, грецької, іспанської, латини.

     Автор шекспірівських п’єс добре знав греко-римську міфологію, літературу, історію, був знайомий із справжньою Італією: Венецією, Вероною, Міланом, Мантуєю. А Шекспір, як відомо, ніколи не виїжджав за межі своєї Батьківщини.

Причини виникнення нетрадиційного погляду:
1) уривчастість відомостей про життя Шекспіра;
2) неймовірна освіченість;
3) зникнення авторських рукописів Шекспіра;
4) опис в його творах життя аристократії; 
5) у своєму заповіті Шекспір жодним словом не згадав про рукописи п'єс.

      ДЗ : ст. 186 - 190 підручника, читання.

+++++++++++++++++++++++++++

31.01.2022

Русский язык 

Тема : " Средства связи и знаки препинания 
в предложениях с однородными"

    Здравствуй, Игорь! Сегодня мы должны выучить и запомнить, как

 связываются между собой однородные члены и когда нужно ставить  между ними запятую.

Внимательно прослушай видеоурок и найди ответы на  вопросы :

 Как связаны между собой однородные члены в данных 
предложениях?
 - Какими союзами?
-  Когда ставится перед союзами запятая?


Запомни











Работа в тетради


Задание . Расставьте знаки препинания. Подчеркните однородные 

как члены предложения и составьте схемы

  1. 1. На берегах полноводных рек или озёр нередко можно встретить этих 
  2. рыбаков-любителей.
  3. 2. Собачка надрывно и жалобно скулила и лаяла.
  4. 3. И рожь и овёс и пшеница занимают в нашей стране большие площади

Работа с учебником.

  • 1. Изучить таблицы-правила на стр. 138-141
  • 2. Упражн 225 стр.142

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література

Тема: "Історія створення роману Сервантеса «Премудрий гідальго Дон Кіхот з Ламанчі», його зв'язок з лицарськими романами, пародійний характер".

       Добрий день, Ігоре!  Південний захід Європи, Піренейський півострів – саме тут розташована дивовижна країна з гордим ім’ям – Іспанія. В цій назві відчувається і лагідний подих Середземного моря, й ритмічний звук кастаньєт, і гордий характер корінного населення – басків. Ця самобутня країна має цікаву історію. 



Історія створення роману

       1.  Роман був задуманий автором як пародія на лицарські романи. На пародійний характер вказує автор у пролозі, говорячи, що єдиним його бажанням було додати загальному глузуванню нерозсудливо брехливі лицарські книги. 

2. Головний герой – збіднілий гідальго Алонсо Кихано, що, начитавшись лицарських романів, вирішив стати мандрівним лицарем, щоб захищати знедолених, боротися зі злом, відродити справедливість.

3. Описуючи мандрівки героя, Сервантес висміює не тільки безглуздість лицарських романів, а й все віджите, несправедливе, що сам спостерігав протягом життя. Об’єктами висміювання стали людський егоїзм, дріб’язковість, практицизм, жорстокість.

4. Твір Сервантеса – це ще й теперішня енциклопедія іспанського життя. 


Опрацюй картку


ДЗ

Робота з підручником
Ст.  213 - 218, читання

                                          Хай щастить!

************__________________****************






Індивідуальне навчання . 7 клас

07.05.2021

Русский язык

Тема : "Союз как часть речи. Особенности употребления"


    Объединять и связывать стараюсь
    Я равных и неравных в нужный час,
    Порою я совсем не повторяюсь, 
    Порою повторяюсь много раз.
        - Что это?
        - Союз!!!
    Союз не станет членом предложения:
    Всегда свободен, хоть стоит в строю.
    И в сочинении, и в подчинении
    Незаменим и помнит роль свою.


Внимательно прослушай видеоурок.


Изучи        

Учебник, стр. 282 - 283

Выполните в тетради.

Учебник, стр. 285, упр 353

+++++++++++++++++++++++++++

Зарубіжна література
Тема: "Рюноске Акутагава «Павутинка». Майстер японської новели. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі. "
    Любий Ігорю! Чи любиш ти подорожувати? Яку країну  хотів б відвідати перш за все? Чому? Сьогодні ми вирушаємо до загадкової країни Ніхон, що в перекладі означає «Країна Вранішнього Сонця!». А називають її так тому, що вона першою вітає світло вранішнього сонця. Це край зелених гір і морських заток, мальовничих панорам, немов створених м’якими фарбами. Це край розбурханих стихій, країна вогняних гір і вранішнього сонця.
     Згадай твори японської літератури, які ми вивчали у попередніх класах. (Японські народ­ні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик», хоку Ма цуо Басьо.)

Вікторина 

Чи знаєте ви Японію?

1.Японська вишня, один із символів Японії. 

2.Різновид східного бойового мистецтва. 

3.Національний одяг японців. 

4.Маленькі дерева, що спеціально вирощують у горщиках.

5.Двобій спортсменів великої ваги. 

6.Маленькі скульптурні фігурки, різновид ста­ровинних брелоків. 

7.Мистецтво складання букетних композицій. 

8.Квітка, яку шанують японці; є емблемою ім­ператора. 

9.Трирядковий вірш. 

10.Величезна океанська хвиля страшної руйнів­ної сили. 

11.Столиця Японії. 

12. Саморобки з паперу. 

13.Японський національний театр. 

14.Найвища точка Японії, вулкан. 

Робота з підручником  с.248-250
Опрацюйте інформаційну картку
Повторимо

Прочитай новелу 
 с.250 - 251

++++++++++++++++++++++++++++++

30.04.2021
Русский язык
Тема : 
"Предлог как служебная часть речи"

   Устная разминка
  1. Может ли быть крем от чистки обуви?
  2. Можно ли принести с магазина продукты?
  3. Можно ли купить таблетки для головной боли?
  4. Могут ли быть капли для бессонницы?
       Игорь, твои ответы показывают, как внимательно надо относиться к употреблению предлогов. Неверно выбранный предлог искажает смысл высказывания.

Внимательно прослушай видеоурок.

  • Предлоги нужно правильно употреблять.
    Предлоги В и ИЗ противоположны по значению и всегда выступают вместе. Если мы говорим «Я иду в школу», то потом должны сказать «Я пришел из школы». Второй такой же парой являются предлоги НА и С. Если кто-то ушел на работу, то он возвращается с работы. Нужно быть внимательным с географическими названиями: в Крым – из Крыма ,  на Урал – с Урала
    Нельзя употреблять в паре предлоги В и С.
    Мы говорим: «Я пошел в магазин». Если мы потом скажем «Я пришел с магазина», это будет ошибкой. «Из магазина». Некоторые ученики говорят: «Я вернулась со школы!» Это неграмотно. Ведь мы говорим: «Я ушла в школу». А парой к предлогу В выступает предлог ИЗ.
    Предлоги НА и ИЗ тоже в паре не употребляются. Нельзя сказать «Я приехал из стадиона». Мы идем на стадион и возвращаемся С него. А вот если мы скажем «Я только что из столовой» – это будет правильно.
    Мы также должны различать по значению предлоги С и ИЗ. С употребляется в значении «с поверхности чего-либо»: слезть с ящика. А ИЗ употребляется в значении «изнутри чего-либо»: вынуть из ящика.
  • Работа с учебником
  • Изучите правило на стр 273  и запомните .
  • Выполните упр. 333, 340 стр. 274, 277 Фото прислать на Вайбер ( 050-764-72-32)

Зарубіжна література
Тема: "Видатний англійський фантаст Г. Дж. Уеллс.  Точка зору дорослого і дитини у новелі "Чарівна крамниця" »

   Ігорю! 30 жовтня 1938 року американське радіо транслювало  радіовиставу за романом «Війна світів», у якому описувався напад марсіан на землю. Ймовірно, що не всі прочитали програму передач на той день, а хтось увімкнув радіо вже після того, як оголосили назву передачі - не відомо, що відіграло фатальну роль у наступних подіях. Але близько мільйона людей сприйняли радіовиставу за репортаж з місця подій. У країні спалахнула паніка - люди почали готуватися до евакуації, дороги і телефонні лінії кілька годин були перевантажені. Так талант видатного англійського письменника-фантаста Герберта Уеллса ввів в оману цілу країну. Герберт Уеллс відкрив безмежні можливості людської уяви. Він вигадав чудовий образ — машину часу, яка дала можливість рухатися в різних вимірах і навіть перенестися в майбутнє. Разом із своїми героями письменник здійснював фантастичні подорожі в космічні світи, прогнозував розвиток науки та техніки, попереджаючи людство про згубність знедуховлення й безвідповідальності за свої вчинки.

    В одному зі своїх оповідань Г. Уеллс створив незвичайний образсимвол — чарівну крамницю. Там усе відбувається не так, як у реальному світі. Речі то з’‎являються, то зникають, неживі предмети стають живими, а диво відбувається завдяки польоту фантазії. У чарівній крамниці автор розмістив не тільки дивовижні предмети, а ще й роздуми про людину. Та чи зможемо ми розгадати загадки письменника-фантаста? Чи зможемо ввійти в його чарівну крамницю? Чи відчиняться для нас її двері?..

Переглянь відео


Робота з підручником
 Читання : с 241 - 242
Запам'ятай
Фантастика (гр. - мистецтво уявляти): різновид художньої літератури, спосіб художнього творення, в основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне. Фантастичне - це плід уяви й вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень. Вигадане, малоймовірне, химерне.

Наукова фантастика: художній прогноз майбутнього розвитку науки, техніки, цивілізації взагалі (модель майбутнього). Нереальність зображуваного при ілюзії науково-технічної правдоподібності. Опис вигаданих наукових відкриттів, суперечності розвитку науки та існування людства. Широке вживання наукових термінів, неологізмів. Засновник жанру - Жуль Верн.

Фентезі - жанр фантастичної літератури, дія якого відбувається у вигаданому світі (іншосвіття), побудованому на казковій або псевдоісторичній основі. Дива і вигадка є основою художньої реальності. Від наукової фантастики відрізняється відсутністю псевдонаукових та макабричних (жахливих, смертоносних) тем.

Майстри фентезі: Джон Рональд Руел Толкін, Клайв Стейплз Льюїс, Урсула Ле-Гуїн, Джордж Мартін, Роберт Джордан, Анджей Сапковський, та багато 
ДЗ
Прочитати оповідання  Г. Дж. Уеллса "Чарівна крамниця" за підручником

**************************************

23.04.2021
Русский язык
Тема : "Служебные части речи"

Здравствуй, Игорь!


Речь на уроке, как ты понял, пойдет о частях речи, но о каких?
Какие части речи не имеют ни корней, ни приставок? Как они называются? 
Наша задача – доказать их значимость в русском языке и их служебность.

Внимательно прослушай видеоурок.





Запомни



Нужны ли служебные части речи? 
Какова их роль в русском языке?
В этом вам помогут стихотворения-загадки.
Загадки
В предложении на службе
С падежом всегда он в дружбе,
На него показывает
И слова все связывает.
Это? 
Объединять и связывать стараюсь
Я равных и неравных в нужный час.
Порою я совсем не повторяюсь,
Порою повторяюсь много раз.
Это? 
Могу оттенки придавать значеньям,
Могу усилить их без напряженья.
Могу помочь я форм образованью,
Когда Глагол на службу призовёт,
Могу вообще подвергнуть отрицанью
Всё то, что кто-нибудь произнесёт.
Это? 

 Составим схему в тетради
Служебные части речи: 
        - не имеют лексического значения;
        - не изменяются;
        - не употребляются без самостоятельных частей речи;
        - не бывают членами предложения.

Выполните в тетради. Упр 323, стр. 268


Зарубіжна література
Тема: Новела "Останній листок" - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього

Ви чекаєте на скарби, що, як манна небесна,
впадуть до вас, а між тим кожен із вас
має величезні скарби, які ви мало цінуєте.
О. Генрі

  Пізнати таємниці людської душі досить непросто. Ми познайомилися з нелегкою долею американського письменника О. Генрі. Виникає питання: чому людина, «життя якої було переповнене такими трагічними моментами, яких не було в жодному із його творів», в історії світової літератури відома як автор світлих, життєстверджуючих текстів, в яких перемагає справедливість, взаєморозуміння та добро, і саме це допомагає його героям долати життєві труднощі, негаразди, зберігаючи чистими і світлими душі й почуття.

     Упродовж усього життя У.С. Портера зігрівав світлий вогонь любові. Його долю важко назвати легкою, але він вірив у краще, в людей, в перемогу добра й справедливості над злом і жорстокістю.


«Останній листок» — одна з найкращих новел у світовій літературі, присвячених темі відданості людини іншій людині, любові до ближнього. Вона відзначається великою увагою до «маленької людини», порушує проблеми злиденного життя людей мистецтва, боротьби за виживання, взаємопідтримки і самопожертви.

Крім того, новела «Останній листок» вирізняється динамічним сюжетом і зразковою композицією. Автор використав свій улюблений прийом побудови сюжету — несподівана кінцівка, однак цього разу ще й з подвійною розв’язкою. Тобто, ця маленька за обсягом новела має дві сюжетні лінії, одна з яких розповідає про життя і хворобу дівчини Джонсі і її подругу Сью, а друга — про старого художника-невдаху Бермана та його шедевр.

 Прослухайте аудіокнигу

         Читаючи твір, ви, мабуть, звернули увагу на художні особливості. А саме: лаконізм викладу, напружений сюжет, велику кількість діалогів, м’який ліризм, позицію автора. Це особливості новели.

ДЗ

Підготувати переказ  новели О. Генрі  "Останній листок"

================================================

16.04.2021

Русский язык

Тема : "Написание наречий слитно и раздельно"

      Сегодня на уроке мы продолжаем исследовать  удивительную часть речи – наречие, а именно -  его правописание.  Н. В. Гоголь писал: «Нет слова, которое было бы  так замашисто, бойко, так вырвалось из-под самого сердца, так кипело и животрепетало, как метко сказанное русское слово»
- Как вы считаете, можно ли в речи обойтись без наречий?
  Правописание же наречий – сложнейшая область современного русского письма, и орфографическое  коварство этой группы слов превосходит разумные границы допустимых сложностей в орфографии, доставляют большие неудобства на письме.


Внимательно прослушай видеоурок.


Пример рассуждения .
1. Определи сначала, какая это часть речи. Если это наречие, то
пиши слитно                                                   пиши раздельно
а) если без предлога не                              а) если образовано от 
употребляется  (вдребезги);                       существительных и                                                                                                             прилагательных,
                                                                      начинающихся с гласной
                                                                      (в открытую, в охапку).

б) если образовано от наречий,               б) если образовано  от
  существительных,  прила-                         существительных с предлогами
  гательных с предлогами                            и сохранило некоторое значение
(насквозь);                                                     падежной формы (за границей).

в) если образовано от собира-
тельных числительных с предло-
гамии (вдвое, втрое).
Исключение: по одному, по трое.
2. В трудных случаях обращайся к орфографическому словарю.

Работа с учебником Изучите правило на стр 258 - 259  и запомните написание наречий

Выполни  в тетради.Упр  315,  316, стр 262


Зарубіжна література

Тема : Мудрість щирого подарунку. Аналіз оповідання О.Генрі «Дари волхвів».

       Найважливішою частиною нашого духовного життя є святкування Різдва. Це свято очікування чудес, подарунків, осяяне вогнями різдвяних ялинок, наповнене дзвоном дзвіночків, що сповіщають народження Божественного Немовляти; воно наповнює наші домівки теплом, радістю та світлом, а серця – вірою, надією та любов’ю. Сила цих Божественних почуттів допомагає людині долати негаразди, горе та біль. 

  •      «Дари волхвів» - одне з найвідоміших оповідань О.Генрі, саме з нього зазвичай починаються усі збірки його творів. Це зворушлива розповідь про життя двох закоханих Деллу та Джіма. Подружжя, зовсім не маючи грошей, зробили один одному гідні подарунки на Різдво.
  •     Волхви подарували Ісусу золото як символ визнання його царем на знак земної влади. Ладан - як знак Божественного походження і небесної влади і ми бачимо, як у храмах підноситься кадильний дим. Третій дар — мирро. Це та річ, якою помазували людину, котра померла. Фактично волхви пророкують смерть Ісуса. І ми знаємо, що смерть Христа - то смерть жертовна, бо Він прийшов, щоб принести Себе в жертву за кожного з нас.


 

Робота у зошиті


ДЗ

Прочитати новелу О. Генрі  "Останній листок" за підручником : стр 230 - 235


*************?**************

09.04.2021

Русский язык

Тема : " Дефис в наречиях"       

         Добрый день! Улыбнись !  У тебя хорошее настроение? Я надеюсь, оно останется  до конца урока. Сегодня мы  продолжим знакомиться с темой «Наречие», а именно  правописание наречий.

Внимательно прослушай видеоурок.

Изучи таблицу

Работа с учебником
Стр. 252 -  выучи правило
Упражнение 309 , стр255 - 256 ( І - ІІІ)

ДЗ

1. & 57, выучить правило
 2. Задание . Спишите, раскрывая скобки. Объясните слитное, раздельное и дефисное написание наречий.

(Чуть)чуть, (худо)бедно, точь (в)точь, бок (о)бок, (в)третьих, (по)дружески, (по)нашему, (по)латыни, (взад)вперед, (крепко)накрепко, (мало)помалу, жить (по)новому, идти (по)тихоньку, упасть навзнич.. , ударить наотмаш.. , дожидаться было невтерпеж.. .

Зарубіжна література

Тема : " О. Генрі - майстер новели. Моральні цінності в новелі "Дари волхвів"

         Любов, взаєморозуміння, самопожертва, бажання робити добрі справи безкорисливо - основа чистих, щирих людських взаємин. Це стверджує своїми творами О. ГЕНРІ, видатний письменник-новеліст XIX - початку XX століття.                                  Ми сміємося й плачемо, читаючи його твори. Проте це тільки реакція на перші враження. Твори О. Генрі дивовижні, адже вони мають глибокий підтекст, який потрібно ще розгадати й зрозуміти.                                                                                                               Своєрідним ключем до розуміння творчості О. Генрі є його новела «Дари волхвів».

Перегляньте відео

 
Робота з підручником

 Читання : с 228 - 230

ДЗ
Прослухайте аудіокнигу "Дари волхвів"

Перегляньте

Буктрейлер до новели О.Генрі "Дари волхвів"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

21.01.2021

Русский язык

Тема :  "Деепричастный  оборот"
    
            Здравствуй! Готов узнать что-то новое? Надеюсь, что да ! Сегодня на уроке мы  должны выяснить, что такое деепричастный оборот, научиться определять его границы и выделять интонационно. Мы познакомимся с  условиями обособления деепричастия и деепричастного оборота на письме, будем учиться строить предложения, в  состав которых входит деепричастный оборот. 

Повторим


1) На какой вопрос отвечает причастие?

2) На какие вопросы отвечает деепричастие? Что обозначает деепричастие?

3) Назовите признаки глагола у деепричастия;

наречия у деепричастия.

4) Что общего между деепричастием и причастием, чем различаются?


Внимательно прослушай видеоурок


Запомни




Работа в тетради 

 

 Выборочное списывание 

1. Задание: выписать ( в столбик)  из предложений деепричастные обороты.

1) За обедом, наливая себе квасу, я уронил графин и облил скатерть.  

2) Марья  Кирилловна сидела в своей комнате, вышивая на пяльцах, перед открытым окном.

3) Признавая достоинства друга, не закрывай глаза на его недостатки.

4) Мальчик, убирая в своей комнате, нашёл огромное количество вещей.

5) Испугавшись неведомого шума, стая тяжело поднялась над водой.

 Цифровой диктант.

2. Задание: запишите только те номера предложений, в которых есть деепричастие или деепричастный оборот.

1) Блеснула яркая молния, раздался удар грома.

2) Много тайн хранят леса, опалённые войной.

3) Не узнав горя, не узнаешь и радости.

4) Охотники любовались степью, остывшей за ночь.

5) Потрескивая, горел костёр.

6) Отметив маршрут, туристы устремились на отдых.

7) Дробясь о мрачные скалы , шумят и пенятся валы.

ДЗ

Работа с учебником: 

1) стр. 197 повторить правило; 

2) упражн. 234, стр 200. Списать фразеологизмы.

**************************************************
Зарубіжна література


Тема: "Шолом Алейхем «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника.Відображення у його творах долі єврейського народу"

Шолом Алейхем – видатний єврейський письменник, один із основоположників сучасної єврейської літератури. «Шолом -Алейхем» у перекладі означає «мир вам», що так актуально звучить нині на всіх мовах як заклик до миру, єдності та злагоди.

Шолом -Алейхема не можна уявити без України, як не можна уявити й Україну без цього письменника. Це є знаком нерозривності життя двох народів — українського та єврейського,— їхньої спільної долі й спільної боротьби за добробут та щастя.



Перегляньте медіофільм


Життя Шолома - Алейхема сповнене страждань, але він був щасливим, бо доля митця тісно була пов’язана з народом. Життєрадісний філософ, товариш знедолених, прийшов в єврейську літературу саме тоді, коли це було необхідно, ніхто так не був потрібний народу, як він.

Робота з підручником
 Ст. 148 - 151 Прочитати , дати усну відповідь на питання на  с. 151

ДЗ

Робота з підручником: читання уривків, с 152 - 160
___________________________________________________

15.01.2021

Русский язык

Тема :  " Деепричастие как особая форма глагола"

    Здравствуй!   Как настроение? Верю, что  будешь сегодня на уроке внимателен и трудолюбив ( как , впрочем, и всегда  😊) . Желаю  успеха в открытии новых знаний.

     Мы изучали  тему «Причастие как часть речи». А на сегодня познакомимся с  новой частью речи - деепричастиеим. Узнаем о его морфологических признаках и научимся образовывать.  Вперед!



 

Внимательно прослушай видеоурок


Запомни





Работа в тетради 

 Запиши деепричастия, образовав от предложенных глаголов, выдели 
      суффиксы 

Оглядываться (несов. вид) -                 , 
распечатать (несов. вид) - 
сверкать   (несов. вид) - 
 оторваться (сов. вид) -
спешить (несов. вид) -
остановить (сов. вид) - 
купить (сов. вид) - 
стучать (несов. вид) - 
прыгать (несов. вид ) - 
играть (несов. вид) -

Работа с учебником : упражн 227. стр 193 (устно)

ДЗ: стр 192- 193 изучить правило, упражн. 228 - выразительное чтение.

Удачи!  

888888888888888888888888888888888888888888888888888

15.01.2021

Зарубіжна література

Тема :   "Олександр Сергійович Пушкін  «19 жовтня 1825 року». Уславлення дружби й вірності у вірші О. С. Пушкіна «19 жовтня 1825 року»"

            Кажуть, що шкільні роки — незабутня пора, а шкільна дружба — найміцніша. Так це чи ні, ви зможете оцінити не тепер, а тільки на відстані років. Для великого російського поета Олександра Сергійовича Пушкіна, із яким ми познайомимося ближче на цьому уроці навчання в Ліцеї стало найсвітлішими роками, сповненими творчості, дружби, душевної гармонії.

    Своїм друзям Пушкін присвятив багато віршів, а особливий серед них — «19 жовтня 1825 року». 19 жовтня 1811 року — день відкриття Ліцею, і всі ліцеїсти вважали його своїм святом. Після закінчення Ліцею (1817) поет уже знаходився в засланні, у Михайлівському, і не зміг побувати на традиційній зустрічі випускників, створив це «послання» для них.


Перегляньте відеоурок


Робота з підручником 

Читання:   ст. 142-143       

Домашнє завдання

1. Виразне читання вірша . Ст. 144-147  . Можна працювати з оригіналом   https://rvb.ru/pushkin/01text/01versus/0423_36/1825/0386.htm

Хай щастить!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога