5 ЗЛ
Зарубіжна література
06.06.2022
ФОТОКВЕСТ
Вебквест "Пригоди героїв повісті-казки "Комета прилітає" Туве Янсон
Любі друзі! Ось і завершується наш навчальний рік. В п’ятому класі ви познайомились з новим предметом «Зарубіжна література». Протягом року ми з вами вивчали різноманітні твори усної народної творчості, познайомились з кращими авторами літературних казок, дізнались про особливості творчості дитячих письменників ХІХ і ХХ століття. В наступному році вас чекають нові відкриття, нові подорожі прекрасним світом літератури з прадавніх часів до нашої доби. Ви дізнаєтесь про особливості пригодницьких романів, Різдвяних повістей і фантастичних оповідань. Ви знову зустрінетесь з кращими митцями слова з різних епох і країн. Тож пропоную вам список рекомендованої літератури для читання під час літніх канікул і з нетерпінням чекатиму ваших вражень від цих прекрасних творів.
До зустрічі в новому навчальному роціСписок творів, які будемо вивчати у 6 класі· Міфи Давньої Греції: «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона» · Індійські міфи: «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи» · Єгипетські міфи: «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»· Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» · Роберт Стівенсон «Острів скарбів»
· Чарльз Діккенс «Різдвяна пісня в прозі» · Микола Гоголь «Ніч перед Різдвом» · Антон Чехов: «Хамелеон», «Товстий і тонкий» · Джек Лондон: «Біле ікло», «Жага до життя» · Володимир Короленко «Сліпий музикант» · Рей Бредбері «Усмішка» · Роберт Шеклі, «Запах думки» · Астрід Ліндгрен: «Міо, мій Міо», «Брати Лев’яче Серце» · Міхаель Енде «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» · Крістіна Нестлінгер «Конрад, або Дитина з бляшанки»СПИСОК ТВОРІВ ДЛЯ ( додаткового) ЧИТАННЯ
Бредбері Р.
«Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)
Верн Ж.
«Діти капітана Гранта»
Даррелл Дж.
«Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)
Дефо Д.
«Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
Крюс Дж.
«Тім Талер, або Проданий сміх»
Марк Твен.
«Принц і злидар»
Монтгомері
Л. М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)
О. Генрі.
«Вождь червоношкірих» та ін. (1-2 за вибором)
Олеша Ю. К.
«Три товстуни»
Сенкевич Г.
«Янко-музикант»
Сетон-Томпсон
Е. «Маленькі дикуни»
Толстой Л.
М. «Дитинство»
Треверс П.
«Мері Поппінс»
Троєпольський
Г. Н. «Білий Бім Чорне вухо»
Тургенєв І.
С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак» та ін.) (2-3 за вибором)
Харріс Дж.
Ч. «Казки дядечка Рімуса»
Шолом-Алейхем.
«Хлопчик Мотл», «Пасха на селі»
Із сучасної
літератури
Енде М.
«Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)
Ліндґрен А.
«Брати Лев’яче серце»
Нестлінґер
К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові»,
«Летіть,
хрущі» (1-2 за вибором)
Ролінґ Дж.
«Гаррі Поттер і філософський камінь»
Шмітт Е. Е.
«Оскар і Рожева Пані»
Бажаю всім міцного здоров’я та миру!
СПИСОК ТВОРІВ ДЛЯ ( додаткового) ЧИТАННЯ
Бредбері Р.
«Все літо в один день» та інші оповідання (1-2 за вибором)
Верн Ж.
«Діти капітана Гранта»
Даррелл Дж.
«Моя родина та інші звірі», «Птахи, звірі й родичі» (1 за вибором)
Дефо Д.
«Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»
Крюс Дж.
«Тім Талер, або Проданий сміх»
Марк Твен.
«Принц і злидар»
Монтгомері
Л. М. «Емілі виростає» (трилогія «Емілі з Місячного Серпа»)
О. Генрі.
«Вождь червоношкірих» та ін. (1-2 за вибором)
Олеша Ю. К.
«Три товстуни»
Сенкевич Г.
«Янко-музикант»
Сетон-Томпсон
Е. «Маленькі дикуни»
Толстой Л.
М. «Дитинство»
Треверс П.
«Мері Поппінс»
Троєпольський
Г. Н. «Білий Бім Чорне вухо»
Тургенєв І.
С. Вірші в прозі («Горобець», «Собака», «Жебрак» та ін.) (2-3 за вибором)
Харріс Дж.
Ч. «Казки дядечка Рімуса»
Шолом-Алейхем.
«Хлопчик Мотл», «Пасха на селі»
Із сучасної
літератури
Енде М.
«Момо», «Нескінченна історія» (1 за вибором)
Ліндґрен А.
«Брати Лев’яче серце»
Нестлінґер
К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!», «Гном у голові»,
«Летіть,
хрущі» (1-2 за вибором)
Ролінґ Дж.
«Гаррі Поттер і філософський камінь»
Шмітт Е. Е.
«Оскар і Рожева Пані»
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
16.05.2022
Доброго дня! Сьогодні ми з вами продовжимо знайомитись з неймовірними пригодами, які сталися з хлопчиком Чарлі – головним героєм повісті – казки Р.Дала.
ДЗ 2. Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика» (2005 р.).
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
Чи любите ви отримувати подарунки? А коли ви отримуєте більше задоволення: коли отримуєте подарунки чи тоді, як вручаєте?
А чи траплялося вам отримувати такий подарунок, який отримував раз на рік Чарлі? То це для вас звична справа? А як реагував на подарунок головний герой повісті?
Давайте разом з героями казки вирушимо в неймовірну подорож на шоколадну фабрику містера Вонки.
Перегляньте
ДЗ 2. Переглянути фільм «Чарлі і шоколадна фабрика» (2005 р.).
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
04.05.2022
Тема: "Роальд Дал. Повість-казка «Чарлі і шоколадна фабрика»"

1. Стисло занотувати 5 фактів з життя та творчості Роальда Дала
2. Прочитати 1 - 8 розділи казки: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=665&page=2
02.05.2022
Тема : Контрольна робота №6 . Тестування
Туве Янсон. «Капелюх Чарівника»
***************На все добре! ******************
27.04.2022
Тема: Туве Янсон. «Капелюх Чарівника». Підсумковий урок.
Світ моїх Мумі-тролів – це світ, за яким углибині душі тужить кожен із нас…Туве Янсон
- Доброго дня, любі друзі! Сьогодні ми підведемо підсумки вивченого на попередніх уроках та поговоримо про нові пригоди наших героїв. Я впевнена, що прочитане і побачене на минулих уроках про відому казкарку Туве Янсон і її героїв запам`яталось та захопило вас. Тож давайте іще раз побуваємо в казковій Долині Мумі-тролів.
Виконати вправу «Впізнай героя».
- 1Схожий на біленького бегемотика, який встав на задні лапи. Любить справедливість, чесність. Це узагальнений образ всіх дітей, які живуть на світі. (…)
- 2 Любить танцювати, крутитись перед дзеркалом і навішувати на себе різні прикраси. (….)
- 3. Завжди готова прийняти нових друзів улюбленого сина, нагодувати їх, пригорнути, заспокоїти, сказати добре, лагідне слово…». (…..)
- 4. Зовні схожий на Мумі-троля, але змінює колір відповідно до настрою. Дуже любить бути як головою так і секретарем на різних зборах. (…..)
- 5. Постійний шукач пригод. Любить грати на губній гармошці. Не любить табличок, які щось забороняють. Кожного літа відвідує Мумі-дол.(……)
- 6. Він досить занудний. Любить командувати і ніколи не визнає своїх помилок. Колекціонує марки та рідкісних комах…(…..)
- 7. Має золоті руки, він збудував блакитний будиночок. Він із великою повагою ставиться до Мумі-мами, для нього її слово – закон. Пише цікаві мемуари. (…..)
Пригадаємо теорію літератури:Казка – твір з вигаданим сюжетом, у якому наявні чарівні, фантастичні елементи.Повість – прозовий твір, який має більший, ніж оповідання, обсяг. У повісті зазвичай змальовано низку подій із життя головного героя й детально зображено пов’язаних з ним другорядних персонажів.- Доведіть, що твір «Капелюх чарівника» - повість – казка.
Пригадаємо зміст шостого розділу казки.- Як Чупсля і Трясля з’явились в Долині Мумі-тролів?- Хто найшвидше зміг зрозуміти їхню мову?- Що було у валізці, яку Чупсля і Трясля носили з собою?- Чому Мара з’явилась біля дому Мумі-тролів?- Як Мумі-мама відкупилась від Мари?- Чому Нюхмумрик подався у мандри?- Де знайшлася торбинка Мумі-мами?- Чому Чарівник прилетів до долини Мумі-тролів?- Як Чарівник здійснював бажання гостей бенкету?- Хто виконав бажання Чарівника?
- Казка змусила мене замислитися над тим…- Я хотів би, щоб мій дім був схожий на дім Мумі – тролів, тому що… (2-3 речення)
Перегляньте мультфільм
Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aVV0utl03zE
25.04.2022
Гора | На краю світу, височенна, паморочиться в голові, чорна як сажа, гладенька мов шовк, хмари стеляться. |
Дім Чарівника | На самому вершечку гори. Немає ні вікон, ні дверей, немає даху. |
Чарівник | Літає, може обернутися на будь-кого, просотатися під землю чи опуститися на морське дно, очі червоно виблискують у темряві. Ночами літає світом і збирає рубіни. |
Пантера | Чорна, вміє літати. |
Скарби | Приховані скарби, рубінів не злічити, світяться, наче очі диких звірів, хмари, фарбують у криваво-червоний колір. |
Королівський рубін | Завбільшки, як голова чорної пантери, палахкотить, немов живе полум’я. |
20.04.2022
Прочитати 5 - 6 розділи казки «Капелюх Чарівника»: https://mamabook.com.ua/t-yanson-kapelyuh-charivnika-chitati-povnistyu-ukrayinskoyu-movoyu/
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
18.04.2022
Прочитати 3 - 5 розділи казки «Капелюх Чарівника»: https://mamabook.com.ua/t-yanson-kapelyuh-charivnika-chitati-povnistyu-ukrayinskoyu-movoyu/
*****************ОБІЙМАЮ! ***************
13.04.2022
11.04.2022
Перегляньте експрес урок " Казки Туве Янссон"
06.04.2022
Тема : Контрольна робота №5 . Тестування
Льюїс Керрол "Аліса в Країні Див", Марина Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці»
***************На все добре! ******************
04.04.2022
Вы мне привет прощальный шлете,
Неизменившие друзья
В потертом, красном пререплете.
Чуть легкий выучен урок,
Бегу тотчас же к вам, бывало,
— Уж поздно! - Мама, десять строк!…-
Но, к счастью, мама забывала.
Дрожат на люстрах огоньки…
Как хорошо за книгой дома!
Под Грига, Шумана , Кюи
Я узнавала судьбы Тома.
Темнеет, в воздухе свежо…
Том в счастье с Бэкки полон веры.
Вот с факелом Индеец Джо
Блуждает в сумраке пещеры…
Кладбище… Вещий крик совы….
(Мне страшно!) Вот летит чрез кочки
Приемыш чопорной вдовы,
Как Диоген, живущий в бочке.
Светлее солнца тронный зал,
Над стройным мальчиком — корона…
Вдруг — нищий! Боже! Он сказал:
«Позвольте, я наследник трона!»
Ушел во тьму, кто в ней возник.
Британии печальны судьбы…
— О, почему средь красных книг
Опять за лампой не уснуть бы?
О золотые времена,
Где взор смелей и сердце чище!
О золотые имена:
Гекк Финн, Том Сойер, Принц и Нищий!
30.03.2022
Доброго дня, любі учні!Нам важко навіть уявити світ, у якому немає книги. До неї ми звикли з самого дитинства, вона розкривала перед нами дивовижні таємниці життя та давала корисні поради у важку хвилину, вчила нас розуміти самих себе. У наш час на заміну друкованим книгам приходять електронні. Але прихильників традиційних книжок завжди буде багато, адже спілкування з друкованою книгою викликає особливе відчуття, ніби спілкування з живою людиною.А ви знаєте, що була така поетеса, яка змогла у вірші через ліричного героя передати захоплення іншими літературними героями. Це Марина Цвєтаєва. Сьогодні ми помандруємо чарівним світом поезії Марини Цвєтаєвої.
Марина Іванівна Цвєтаєва народилася 8 жовтня 1892 року в Москві.Її батько, професор Московського університету Іван Володимирович Цвєтаєв, був засновником і першим директором Музею мистецтв - нині Державний музей образотворчого мистецтва імені О.С. Пушкіна, в якому зібрані шедеври живопису і скульптури.Мати, Марія Олександрівна Мейн, була талановитою піаністкою, ученицею видатного російського композитора Антона Рубінштейна, також захоплювалася поезією, писала вірші. "У нашому домі музика лилася звідусіль", - згадувала Марина Цвєтаєва про роки свого дитинства. Марія Олександрівна хотіла бачити в майбутньому Марину теж піаністкою. Молодша сестра Марини Цвєтаєвої Анастасія не мала музичних здібностей, тому всі надії батьки покладали саме на Марину. Рояль змалку став великим другом Марини Цвєтаєвої."Усю музичну класику ми, коли стали дорослими, впізнавали як "мамине" - "це мама грала". Бетховен, Гайдн, Шопен, Гріг... Під їхні звуки ми засинали. І ось перший Мусин виступ! Я побачила її на естраді, з довгим русявим волоссям, зібраним бантом над чолом, у картатій сукні. Спокійно, наче доросла, вона сиділа за роялем і, не звертаючи уваги на зал, дивилася на клавіші роялю. Коли я почула її гру і захоплення залу, моє серце сповнилося ніжності до старшої подруги дитинства. Я нікого, крім неї, не бачила... Вона грала на роялі так само пристрасно, як і читала вірші, які теж в її виконанні ставали музикою..." (Сестра Анастасія про виступ шестирічної Марини Цвєтаєвої.)Дуже рано до Марини Цвєтаєвої прийшло розуміння того, що більше, ніж рояль, вона любить книги. Із чотирьох років вона самостійно читала, поєднувала слова римами, а з п'яти років почала писати вірші, причому не тільки російською, а й французькою і німецькою.Будинок Цвєтаєвих, що знаходився у центрі Москви, часто відвідували друзі батьків - вчені, музиканти, письменники, художники. Доньки Марина і Анастасія (у сім'ї їх, звали Муся і Ася) зростали в атмосфері служіння красі. Іван Володимирович Цвєтаєв, вивчаючи все життя твори мистецтва, вважав, що тільки мистецтво може змінити людей, зробити їх добрішими, світлішими серцем.А 1910 року, ще навіть не закінчивши гімназію, вона потайки від рідних видає свою першу поетичну збірку "Вечірній альбом". Читачі, які познайомилися з цією книгою юної авторки, одразу зрозуміли, що в Росії з'явилася нова зірка поезії.Кожний вірш М.І. Цвєтаєвої просякнутий музикою, тому невипадково багато її творів стали піснями, романсами, що звучать і нині.Протягом багатьох десятиліть творчість поетеси замовчувалася. Але з часом творчість поетеси посіла гідне місце в російській поезії.
******************ОБІЙМАЮ! ***************
28.03.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» . Пригоди головної героїні. Робота з розділом 9, 10
Дослідження розділу «Про що розповіла Казна-Що-Не-Черепаха»- З якою давньою англійською традицією ми познайомимося в цьому розділі? (Бідні студенти та викладачі їли «черепаховий суп», який готували не з черепахи, а з телячої голови. Письменник не раз куштував такий суп і створив казкову істоту з панциром черепахи, а головою і ногами корови)- Хто привів Алісу до Казна-Що-Не-Черепахи?- Що вам відомо про Грифонів? (Фантастичні істоти, що мали тулуб лева, крила та голову орла. У них були гострі пазурі, золоті або мідні крила)- Де вчилися Казна-Що-Не-Черепаха та Грифон?- Які предмети вивчалися?- Як Грифон називає уроки та вчителів?- Які документи про закінчення школи вони отримали?Автор критикує Англію та англійців, їх систему освіти та виховання. Аліса вивчала багато наук, але уявлення про них має поверхове. Школа на дні моря – це взагалі пародія на освіту. Навіщо ходити до школи щодня, все вчити і нічого не знати?
Дослідження розділу «Омарова кадриль»- Хто такий омар? (Лангуст, найбільший морський рак)- Що таке кадриль? (Кадриль – складний веселий танець, популярний у Європі у XVIII-XIX ст. Його танцювали і на балах, і серед простого народу)- Чому кадриль «омарова»?- Як Грифон пояснив, чому білугу називають білугою?- Аліса все плутає. Як Казна-Що-Не-Черепаха назвав читання Алісою віршів?- Чому Казна-Що-Не-Черепаха плаче? (Морські черепахи справді ллють сльози, видаляючи сіль із свого організму)- Чому Грифон не дав дослухати пісню?
Читання розділу «Свідчить Аліса»
Характеристика героїв твору
Герой | Визначна риса | Поведінка, що доводить рису характеру |
Королева | Злість, роздратованість, свавільність, жорстокість (свавільність -схильність діяти на свій розсуд, незважаючи на думку, бажання інших) | Постійно всім погрожує: «Відтяти їй голову!», «Усі на свої місця!» «Почервоніла з люті, хижо блимнувши очима, вереснула…» «Гасала скрізь, як навіжена, тупотіла ногами, репетувала…» Королева нервова, зла, запальна, непередбачувана. Це аномально як для державної особи, так і для любого керівника. |
Чеширський Кіт | Незалежність, свобода від тиску будь-якої влади | Вільно висловлює свою думку, зникає і з’являється, коли заманеться |
Казна-Що-Не-Черепаха | Жалюгідність, неуцтво | Жаліється на своє навчання «І всі ми маємо найкращі у світі атестати неуків» Постійно повчає Алісу, хоча сама нічого не знає |
Грифон | Роздратування, тупість | Виховував Алісу, називаючи її при цьому дурною. Сам дивак і безумець, але не може терпіти дивацтв інших |
Аліса | Єдина зберігає здоровий глузд | Виглядає як біла ворона серед дурисвітів Підземного світу |
Клювати носом | Байдуже |
Виходити з себе | Причаїтися, затихнути |
Зірвалася на ноги | Потрапити в біду |
Вскочити в халепу | Придумалося |
Мені начхати | Гніватись |
Спало на думку | Дрімати |
Голову на відсіч даю | Швидко піднялася |
Затамувати подих | Переконаний у правильності |
ДЗ (усно)
Подумайте, що робить книжку Керролла популярною в наш час?- Хто з відомих осіб зачитувався твором?- Чи насправді нісенітниця така безглузда? Що критикує в творі автор?- Які перешкоди довелося подолати Алісі у Країні Чудес?- Подумайте: як Аліса вийшла з випробування? Які висновки зробила?******************ОБІЙМАЮ! ***************
23.03.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» . Пригоди головної героїні. Робота з восьмим розділом «Королевин крокет».
|
|
Дослідження розділу «Королевин крокет».- Що таке крокет? (Популярна в Англії спортивна гра, коли учасники ударами спеціальних молотків проводять шари крізь ворота, розставлені у певному порядку. Це гра аристократів)- Хто фарбував троянди?- Чому їх фарбували?- Аліса спостерігала за пишною процесією, чому не впала на землю, як садівники? («Хто тоді буде на них дивитися, коли всі лежатимуть долілиць?»)- Чому Аліса не злякалася пишної процесії?- Який наказ віддала Королева щодо Аліси?- Чим здивував Алісу крокетний майданчик?- До якого висновку дійшла Аліса щодо гри? (Не гра, а мука)- Що мала на увазі, але не сказала Аліса в розмові з Чеширським Котом?(– А як тобі подобається Королева? – запитав Кіт, стишивши голос.– А ніяк,– відповіла Аліса, – вона так страшенно... – Тут Аліса помітила, що Королева стоїть у неї за спиною, наслухаючи – ...так страшенно вправно грає, що не треба ніякого розуму, аби вгадати, хто переможе)- Яка приказка підтверджує незалежність, свободу Чеширського Кота? (Котові й Король не указ)- Чому Чеширський Кіт став проблемою для Короля і Королеви?- Яка найулюбленіша фраза Королеви?- Як влаштовано країну Чудес? Хто тут правитель?- Чи виконуються її накази?- То хто ж найголовніший?- Чому Королеву і її двір змальовано у вигляді карт? (У карти грають, їх тасують, так і Королева грала своїми підданими)- Якою ви уявляєте Червону Королеву? (Королева постійно кричить, тупає ногами, гасає, верещить. Вона люта, жорстока, нервова, запальна. Навіть міміка, перекошене обличчя говорить про її неврівноваженість. Така нервова людина не може бути керівником, вона прийматиме необдумані рішення, не цінуватиме людей, які знаходяться поряд з нею, обзиватиме їх, знищуватиме. Держава не зможе процвітати з такими керівниками)- Королевин крокет не має чітких правил, гравці та «знаряддя гри» хаотично рухаються, це свідчить про заплутаність та безглуздість політичних ігр та інтриг у країні.- У Країні Чудес Аліса побачила багато дивного, ненормального. Перерахуйте.
Тестування. Завдання необхідно виконати до 27 березня 18:00
Посилання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9373289 .
ДЗ
ЧИТАННЯ розділу дев'ятого та розділу десятого (книга); за підручником: ст. 228 - 229
******************ОБІЙМАЮ! ***************
21.03.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню.
Прочитайте слова американського письменника-фантаста Рея Бредбері: «За всієї своєї фантастичності Країна Чудес якнайреальніша. Осіб, подібних до мешканців Країни Чудес, можна зустріти у будь-який час. Абсурд – зовсім не рідкісне явище в нашому житті».Тобто JI. Керролл в своїй казці зобразив людське життя, реальний світ, сповнений абсурду.За казковим королівством, зображеним JI. Керролом, видніється Англія з її законам, судом, королівською владою.Сьогодні ми продовжимо говорити про мешканців Країни Чудес, подумаємо, чи можна за ними впізнати реальних людей та спробуємо пояснити, чому Аліса щоразу вирушає на пошуки нових пригод.
Читання розділу «Божевільне чаювання»
Дайте усну відповідь на питання за змістом розділу
Герой | Визначна риса | Поведінка, що доводить рису характеру |
Чеширський Кіт | Загадковість, логічне мислення. | - Чи не були б ви такі ласкаві сказати, як мені звідси вибратися? - Залежить, куди йти, - відказав Кіт. - Власне, мені однаково, куди йти... - почала Аліса. - Тоді й однаково, яким шляхом, - зауважив Кіт. -... аби лиш кудись дійти, -докінчила Аліса. - О, кудись та дійдеш, - сказав Кіт. - Треба тільки достатньо пройти. У Кота залізна логіка – якщо йдеш куди-небудь, то шлях можна обрати будь-який. Потрібно тільки іти. |
Герцогиня | Злість, жорстокість,бажання повчати | Постійно наполягає на своєму, повчає Алісу: «Мораль є у всьому, треба тільки вміти її знайти» Ставиться без поваги до дітей, обмежує їхні права та свободи |
Капелюшник | Чудаковатість, дивацтво | Говорить невпопад. В Англії капелюшники використовували ртуть для своїх виробів і самі від отруєння ртуттю часто хворіли на розлади свідомості. |
Шалений Заєць | Невихований, негостинний, нечемний, сліпо слідує традиціям | Постійно повчає, перебиває Алісу. Традиційне англійське чаювання перетворює на аномалію. |
Аліса | Єдина зберігає здоровий глузд | Виглядає як біла ворона серед дурисвітів Підземного світу |
Тестування https://vseosvita.ua/test/start/zwz437
або
ДЗ
ЧИТАННЯ за підручником: ст. 220 - 227
******************ОБІЙМАЮ! ***************
16.03.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Знайомство з головними героями. Робота з шостим розділом.
Добрий день, любі мрійники! Льюїса Керролла називали «королем нісенітниці». Як по науковому це називається? Нонсенс – безглуздя, весела нісенітниця.Письменник любив погратися словами, тому часто застосовував такий художній засіб, як каламбур. Це коли одні слова замінюються іншими, схожими за звучанням, але вже не з тим значенням – для досягнення комічного ефекту. «Це Сонце, чи сон це?», «До Віри немає віри». Каламбури можуть належати до розряду парадоксів.Парадокс – (незвичайний, неймовірний, дивний) це несподіване явище, яке не відповідає науковим уявленням. У творі письменника все є дивним, неймовірним, парадоксальним.Знайомство з головними героямиКраїна Чудес та її мешканці. Які вони? З деякими з них ми вже познайомилися. Заповнимо та опрацюємо таблицю.Характеристика героїв твору
Герой Визначна риса Поведінка, що доводить рису характеру Білий Кролик Боягуз, панікер, метушливий Поведінка тривожна, постійно біжить кудись, постійно боїться Королеви Гусінь Філософський спокій, зверхність Навчає Алісу жити в Країні Див, її порада Алісі - «Май терпець»Веде себе зверхньо. Постійно запитує: «Ти при своєму розумі?» Миша Роздратована, нервова Постійно ображається, сердиться, любить повчати Птах Додо Знаходить вихід із скрутних ситуації, уміє зацікавити Це сам Керролл. Письменник заїкався і вимовляв своє ім’я: «До-до-Доджсон»Пропонує грати в гру «Гасай-Коло». Організовує та зацікавлює тварин. Робін Гусь Спокій та виваженість Робінсон Дакворт, колега Керролла, який плив з ним Темзою, коли виникла ідея створення казки-повісті Австралійська папужка Лорі Намагається нікого не образити, чемна Лоріна – старша сестра Аліси.Спілкування з Мишею. Орлик Ед Говорить те, що думає Едіт – молодша сестра Аліси.«Говори по-людському, я не знаю і половини отих твоїх кучерявих слів, не думаю, щоб і ти їх знав»Зверніть увагу, говорячи про мешканців Країни Чудес, ми впізнаємо реальних людей.
Читання шостого розділу «Порося та перець»
Дайте усну відповідь на питання за змістом розділу
- За яких обставин ми знайомимося із Лакеєм-Карасем та Лакеєм-Жабуном?
(Крокет – популярна в Англії спортивна гра, коли учасники ударами спеціальних молотків проводять шари крізь ворота, розставлені у певному порядку. Це гра аристократів. В Англії в 1900 році його включили у програму Олімпійських ігор)- Чому Жабун сказав Алісі, що її стуку в двері ніхто не почує?- Чи захотіли б ви зайти в помешкання, в якому невідомо що відбувається? Як це характеризує Алісу?- Що побачила Аліса, штовхнувши двері будиночка?- Кого перець «не бере» , хто не чхає?- Що ви взнали про Чеширського Кота?-Чи знаєте ви походження цієї приказки?
(1. Невідомий маляр малював у графстві Чешир над дверима таверн левів, які посміхалися, ці леви були схожі на котів. 2. Чеширським сирам надавали форму усміхнених котів)- Як називає Аліса Кота?- З якими ще прислів’ями ви зустрілися в цьому розділі?- Чиї це слова, з якою метою сказані?- Що ви можете сказати в цій ситуації про Алісу?- Зачитайте колискову, яку Герцогиня співає власній дитині. Як це її характеризує?Бурчи, кричи на немовля,Лупи його, як чхає,Що те чхання нам дошкуля,Маля прекрасно знає…- Чому дитина Герцогині перетворилася на порося? Це диво, чи ні?
(Ніякого дива тут немає. Все простіше і страшніше. Потворній Герцогині бракує терпіння, людяності, любові. Її лють і жорстокість стають причиною перетворення)- Герцогиня збирається на крокет, що вона робить з малям?- Хто справді турбується про маля: Аліса чи Герцогиня? Про яку рису характеру дівчинки можна говорити?- Зачитайте діалог Аліси та Чеширського Кота. Які риси характеру Кота ви можете відмітити?- Яка «найбільша дивовижа» у житті Аліси?
ДЗ
ЧИТАННЯ за підручником: ст. 213 - 220
******************ОБІЙМАЮ! ***************
14.03.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Робота з І та ІІ розділом.
Добрий день, любі друзі! Чудовий світ Льюїса Керролла майже сто п’ятдесят років зачаровує і дорослих, і дітей. Книги про Алісу читають у всьому світі. І тим більше дивний їх творець, серйозний математик і педант з одного боку і фантазер, кращий друг дітей – з іншого.
Пограємо
Гра «Так чи ні»
Перш ніж ми
розпочнемо нашу мандрівку, давайте за допомогою літературної гри «Так чи ні»
перевіримо, як ви запам’ятали найцікавіші відомості з життя Льюїса Керролла. Ви , якщо погоджуєтеся з твердженням. то ставите "+" поруч з номером , а якщо ні – " - ".
1.Льюїс Керроллл –
англійський письменник.
2.Найбільше керролл
любив хімію, проводив хімічні досліди.
3.Керролл був єдиною
дитиною в сім’ї , тому батьки могли приділити йому багато уваги.
4.Початкову освіту
хлопчик здобув вдома, з допомогою батька .
5.У дитинстві
письменник любив кататися на велосипеді, плавати в річці.(
6.Керролл був
редактором власного сімейного журналу.
7.Льюїс Керролл був
відомим математиком свого часу.
8.У творві
«Аліса в країні див» Л.Керролл відобразив життя англії вікторіанської
доби.
9.Льюїс Керролл
винайшов кишеньковий годинник та кулькову ручку.
10.Письменник дуже
любив займатися фотографією й досяг у цій галузі великої майстерності.
11.Льюїс Керролл був
у студентів улюбленим викладачем.
12.На батьківщині
Льюїса Керролла стоїть пам’ятник - сам письменник в оточенні героїв своїх
творів.
Молодці! З біографією Льюїса Керролла ви добре знайомі..
Поміркуємо
І розділ «Униз і вглиб кролячою
норою»
1.Як Аліса потрапила до Країни Див?
2.Які пригоди трапилися з нею того дня?
3.Що її найбільше вразило в Країні Див?
Виразне читання
Перечитайте уривки з твору, висловіть свою думку про
те, як ці рядки характеризують героїню.
«З однієї полички Аліса, пролітаючи, прихопила жбанок; на
ньому був напис «Джем із помаранчів», та всередині, як назло, виявилося
порожньо. Просто кинути посудину вона не захотіла, боячись забити когось унизу,
й примудрилась запхати жбанок до якоїсь шафки,яку саме проминала»
(
Аліса думала про ...)
«Що ж , думала Аліса,- після такого падіння загуркотіти
зі сходів буде як раз плюнути. Якою хороброю мене всі дома вважатимуть! Та я б
навіть не кавкнула, якби зверглася з вершечка будинку!» ( І це , треба сказати,
було аж занадто схоже на правду)»
(
Хотіла, щоб її вважали ...)
« - Цікаво, скільки миль ми вже пролетіла? – промовила
Аліса вголос. - Певно, я маю наближатися до центру Землі. Так, поміркуємо:
здається, це мусить бути десь чотири тисячі миль у глибину…( бо ж, розумієте,
Аліса вивчила кілька таких цікавинок на уроках у класі, і хоч тепер була не
надто добра можливість похизуватись знаннями, позаяк бракувало слухачів, зате
можна було повправлятися у повторенні)»
(
Аліса була ...)
«…Та мені доведеться запитати в них, що то за країна, до
речі. Прошу пані, це Нова Зеландія чи Австралія?... Ще подумає через я , це
розпитування, що я – якась мала невігласка! Ні , питати не годиться, може ,
побачу десь напис»
(Аліса
дуже ...)
« - Діна дуже сумувала за мною цього вечора, ще б пак!(
Діною звали кішку.)Сподіваюсь, вони не забудуть поставити їй тарілочку з
молоком під час вечірнього чаю?»
(Аліса
дуже любить ...)
ІІ розділ «Озеро сліз»
1.Що сталося з Алісою?
2.Що найбільше цікавило Алісу?
3.З ким зустрілася Аліса?
4.Чи засмутила дівчинка Мишу?
ДЗ Читання 3-5 розділу
Перегляд художнього фільму
******************************
21.02.2022
Тема : Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Знайомство з героями.
№3
№4
№5
№6
ДЗ
Переказ уривків за підручником: ст. 205 - 211
Для допитливих
Перегляд мультфільму чи художнього фільму«Аліса в Країні Див»
*********************************
16.02.2022
Тема : " Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Творча історія книги, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби"
Діти, а дуже часто й дорослі
люблять казки. Чому? Тому що в казках добро завжди перемагає зло. Казки завжди
закінчуються щасливо. У казці існує те, чого бракує в реальному житті. Сьогодні
ми починаємо мандрівку в чудову Країну Див, яку вигадав Чарльз Лютвідж Доджсон,
відомий усім як Льюїс Керрол
Перегляньте відуоурок
Походження
псевдоніма
Всесвітньо
відомий псевдонім професора математики Доджсона було утворено такою вподобаною
письменником грою слів. А саме, англійське Charles Lutwidge спочатку було
задаптовано до латини. Після цього отримане ім'я Carolus Ludovicus Доджсон
переклав англійською і переставив слова місцями, явивши світу Lewis Carroll —
Льюїса Керрола.
Робота у зошиті
1. Фантастика
– літературні
твори, в яких описуються події або явища нереальні, неіснуючі в дійсності.
2. Особливості
повісті-казки
Немає чаклунів, добрих і злих
героїв, «чарівних помічників» та інших традиційних казкових образів . Герої мають ігрове
«походження».
Запам'ятай
Мовні
жарти й ігри.
- Пародії на вірші та пісні, популярні в Англії 60-80-х років ХІХ ст.
Завдяки
казці ім’я Аліса стало популярним.
«Аліса
в країні Див» увійшла в список дванадцяти «англійських» предметів і явищ,
складений міністерством культури та спорту Великобританії.
На
честь Березневого Зайця, Капелюшника та Казна – Що – Не – Черепахи названо
астероїди.
У
фільмі «Матриця» Нео, головний герой, отримав повідомлення про те, що він
повинен, подібно до Аліси, слідувати за Білим кроликом. Один із головних
героїв, Морфеус, пропонує Нео дізнатися, «наскільки глибока кроляча нора».
В
Англії «Алісу…» люблять набагато більше інших книг, давно розібравши її на
численні прислів’я, приказки.
ДЗ
Читання уривків за підручником: ст. 205 - 211
*********************************
14.02.2022
Тема : Контрольна робота №4 . Тестування
Марк Твен "Пригоди Тома Сойєра", Елеонор Портер "Полліанна"
ДЗ
Перегляньте
Художній фільм "Полліанна"/ "Pollyanna" (2003)
******************************************
10.02.2022
Тема : "Ідея радості життя у творі "Полліанна "
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
07.02.2022
Тема : "Полліанна та її друзі"
Добрий день! Діти, які асоціації виникають у вас з іменем Полліанна?

Поміркуємо
Який ваш варіант неприємної ситуації для гри в радість?
Робота у зошиті
1. Записати в зошити лише ті ознаки, що характеризують роман як жанр літератури.
Роман:
(глибоке розкриття життєвих історій, віршована форма, великий обсяг, епізод з життя героя, значна кількість персонажів, рима, ремарки, історія життя героя, конкретний автор, широке коло проблем і темсуспільства).
2. Завдання. Продовжити за поданим початком характеристику Полліанни.
ДЗ
Підручник, ст 187 - 196 - переказ 28 розділу. ХАЙ ЩАСТИТЬ!
___________________________________________________
Тема : "Полліанна". Гра в радість .
Любі друзі, вітаю! У сучасній
англійській мові слово «полліанна» вживається дуже широко й означає воно щиру
і веселу людину, невиправного оптиміста. Гра в радість тут доречна. Це так
цікаво і до того ж дуже просто: варто лише знайти щось радісне навіть у
найприкрішій ситуації. І тоді наше життя, наче ліхтарики, осяють щирі усмішки,
а головне – зміниться весь світ навколо нас. Нехай вам допоможе Поліанна.
Друзі продовжили подорож, і через багато днів знайшли оазис із озером, у якому вирішили викупатися. Постраждалий від ляпаса мало не втонув, але друг його врятував.
Коли ж отямився, то висік на камені: «Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя».
Перший поцікавився:
– Коли я тебе скривдив, ти написав на піску, а тепер – пишеш на камені. Чому?
І друг відповів:
– Коли хтось кривдить нас, ми повинні писати це на піску, щоб вітри могли
стерти напис. Але повідомлення про гарні вчинки ми повинні висікати на камені, щоб ніякий вітер не міг це стерти.
Навчися писати образи на піску й висікати радощі на камені. І нехай тобі буде легко й світло…
ДЗТестування
Завдання необхідно виконати до 18:00 о6 лютого. Код доступу 6498877 . Використайте цей код , відкривши посилання join.naurok.ua
Для допитливих
Аудіокнига "Поліанна", розділи 5-7
Тема : "Елеонор Портер «Полліанна».Щирість, мужність, оптимізм героїні твору, її вплив на життя мешканців міста Белдінгсвіла.
Добрий день, любі учні! Роман Елеанор Портер «Полліанна» ─ світовий бестселер. Переконана, кожний, хто прочитає про 12-річну
дівчинку, стане милосерднішим,
толерантнішим, добрішим. Сьогодні ми спробуємо дослідити, який вплив на
мешканців міста Белдінгсвіла мала Полліанна, які риси її характеру сприяли
цьому.
Поміркуємо
ü
Що
таке радість? Пояснити лексичне значення слова «радість»
ü Створити асоціативний ланцюжок до слова «радість
ü Намалюйте символ радості
ü Запишіть антитезу до слова «радість»
|
Поясни лексичне значення Радість - це |
Намалюй символ |
|
Створи асоціативний ланцюжок Радість – щастя, ... |
Підбери антитезу Скорбота. ... |
Отже, ми розуміємо, що слово «радість» пов’язане з твором, який ми вивчаємо!
Для допитливих
Аудіокнига "Поліанна", розділи 3, 4
Тема : "Елеонор Портер. Роман «Полліанна» Знайомство з героями".
- Чи знаєте ви твори, у яких ідеться про ігри?
- А які ігри вам найбільше подобаються?
- Чи відома вам дитяча гра, у яку б із однаковим задоволенням грали як діти, так і дорослі?
Перегляньте буктрейлер
https://www.youtube.com/watch?v=mRhIvY-z8EY
ДЗhttps://www.youtube.com/watch?v=mRhIvY-z8EY
Підручник, ст 178 - 181 - читання
Для допитливих
Аудіокнига "Поліанна", розділи 1, 2
Тема : "Том Сойєр — головний герой повісті Марка Твена"
Робота в зошиті
Створіть сенкан "Том Сойєр" .
Сенкан – це вірш, що складається з п’яти рядків.
1.
Перший рядок – тема (іменник).
2.
Другий – опис теми (два прикметники).
3.
Третій – називає дію, пов’язану з темою,
складається з трьох дієслів.
4.
Четвертий рядок – фраза, переважно з 4-х слів,
висловлює ставлення до теми, почуття.
5.
Останній рядок – одне слово – синонім до
слова(теми), ніби висновок вірша.
Зразок
Том Сойєр.
Веселий, кмітливий.
Бешкетує, жартує, вигадує.
Хлопчик-розбишака.
Друг.
Інформаційна довідка для допитливих
Найзахоплюючіший епізод повісті «Пригоди Тома Сойєра», безумовно, той, де Том і його подружка Беккі заблукали в похмурому і таємничому печерному лабіринті. Марк Твен описав не що інше, як знамениту Мамонтову печеру - одне з сучасних семи чудес природи - найбільшу печеру у світі. Вчені стверджують, що вік Мамонтової печери приблизно 240 млн років. Відкрита вона була випадково: в 1798 р. мисливець, що переслідував пораненого ведмедя, виявив вхід до печери. Екскурсантам, що потрапляють туди, відкривається невимовне видовище: величезні бурульки-сталактити звисають зі стелі, а бурульки-сталагміти ростуть навпаки, з підлоги. На стінах печери природа виліпила дивовижні фігури, що нагадують квіти, дерева і тварин. Вони мають різне забарвлення через присутність у них солей різних металів. Для героїв Марка Твена небезпечна прогулянка по печерному лабіринту закінчилася благополучно - їм вдалося знайти вихід. Однак діти неабияк змерзли, адже були легко одягнені, а температура в Мамонтовій печері незмінна і становить лише 12 °С!
Перегляньте (за бажанням)
Пограємо ?
Прочитайте вислів американського письменника-критика про повість Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра».

ДЗТестування
Завдання необхідно виконати до 15:00 27 січня. Код доступу 7949470 . Використайте цей код , відкривши посилання join.naurok.ua
Доброго дня, любі друзі! Яким літературним талантом потрібно володіти, щоб мати не лише пам’ятник за життя від читачів, а й пам’ятник своїм казковим героям! Мова йде про видатного данського казкаря Г. К. Андерсена та пам’ятник його Русалочці, що став символом Данії. Сучасні письменники нині змагаються за високу міжнародну премію імені Андерсена - золоту медаль, що присуджується раз на два роки.
Сьогодні наш урок стосується казки Андерсена «Соловей», яку ви прочитали . Чарівний спів Солов'я, як і нашу матінку - природу, ні з чим не можна порівняти. Соловей з казки Андерсена зворушив своїм співом навіть імператора. Справжньому солов'ю протиставляється штучна пташка. Вона красива, блискуча, але може виконувати лише одну пісню. Про «справжнє» і «штучне», про живого солов'я, як втілення сили природи і мистецтва ми поміркуємо на уроці.
Запишіть
у зошити тему уроку.
Літературна вікторина.
Дайте усну відповідь на питання вікторини
1)
Звідки китайський імператор дізнався про
солов'я?
2)
Хто знав , де знаходиться соловей?
3)
Які звуки придворні спочатку сприйняли за
спів солов'я ?
4) «Звучить добре і схоже, але чогось не
вистачає». Про кого хто сказав?
5)
Як виглядав штучний соловей?
6)
Чому живий соловей покинув палац
імператора?
7) Штучний соловей не міг розрадити хворого
імператора, тому що….
8)
Як придворні реагували на хворобу
імператора?
9)
Що за обличчя визирали з-за Смерті? Милі
та потворні?
10) Що відповів справжній соловей про винагороду за врятування імператора?
Робота у зошиті
Автор порівнює живого і штучного солов'їв, не шкодуючи художніх означень (епітетів). Але у таблиці вони переплуталися. Слід відновити лад, знайшовши відповідні епітети і дії, що характеризують справжнє і штучне та заповнити таблицю у зошиті.
|
Маленька сіра
пташка |
Осипала
коштовним камінням |
|
Співав, як
шарманка |
Співав
так, що виступали сльози |
|
Непримітна |
Дорогоцінний |
|
Дорога іграшка |
Живий
птах |
|
Механічний |
Справжній |
|
Жив на волі |
Жив
на шовковій подушці |
|
Мовчав у важку
для імператора хвилину |
Прогнав
співом Смерть |
Різке протиставлення персонажів, їх
характерів, дій називається… (антитеза)
Запишіть
термін у зошити та вивчить.
Наведіть приклади антитез у казці.
Письменник у казці протиставляє живу красу штучній красивості. Андерсен прославляє свободу, простоту, дружбу, взаємодопомогу, красу живої природи. А от фальшиві цінності — це показне багатство, любов до влади, грошей, золота, милування своїм високим становищем.
У казці Андерсена в боротьбі, в протистоянні перемогло добро, мистецтво, отримало перемогу над смертю. Андерсен, як і всі казкарі світу, прагнув утвердити добро на землі, пробуджуючи його в людських душах за допомогою своїх казок.





























Комментарии
Отправить комментарий