6. ОТМ
Шановні шестикласники! Починаємо з вами працювати в дистанційному режимі. Прошу вас вчасно виконувати завдання та надсилати мені на Вайбер 050-764-72-32 . Бажаю успіхів!
26.05.2022 ( 6-А), 27.05.2022 (6-Б)
Тема уроку: " Ознайомлення з музеями"
Доброго дня, любі друзі! У Давній Греції є храми, гаї, присвячені дев’яти Музам - супутницям бога Аполлона, покровителькам наук і мистецтв, яких називали мусейонами. Саме від цього слова походить назва музей. Музеї, де експонуються твори образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва, мають назву художніх. Художні музеї дають змогу побачити твори мистецтва, послухати цікаві лекції, взяти участь в екскурсії. Працівники музеїв досліджують пам’ятки мистецтва та реставрують (відновлюють) їх. Збирати художні твори почали ще в Давньому Єгипті та Месопотамії (територія сучасного Іраку). Систематичне колекціонування розпочалося у XV ст. Тоді в життя увійшло слово «музей». Потім з’явилися галереї - спеціальні кімнати у замках і палацах, де зберігалися твори художників. Перший державний музей було відкрито в Лондоні (Британський музей). Згодом музеї відкрилися у багатьох містах на різних континентах.
Перегляньте презентацію
Перегляньте відео за посиланням
1)Лувр. Самый известный музей мира https://www.youtube.com/watch?v=88NoqLxi1oU#action=share
2)Welcome. Museo Nacional del Prado https://www.youtube.com/watch?v=TmFPV8qlZfg
На все добре! Хай щастить!_______________________________________________________
12.05.2022 - 19.05. 2022 ( 6-А), 13.05.2022 - 20.05.2022 (6-Б)
Тема уроку: "Жанри об'єднуються. Декоративне панно"Моя країна - Україна!"(2 уроки) Дорогі діти! У цьому навчальному році ви ознайомилися з розмаїттям жанрів образотворчого мистецтва, багато з них були пов'язані з Україною, її природою, побутом, культурою, історією. Створення образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві має свої особливості. Завдяки стилізації, використанню символіки образ України набуває узагальненого, символічного вигляду. Нерідко для декоративного зображення краси нашої країни, її чарівної природи та працьовитих людей художники застосовують петриківський розпис, мозаїку, панно тощо.
- Роздивіться художні твори, присвячені Україні. Ознаки яких жанрів у них поєднуються? Які образи й сюжети зображаються?
Практичне завдання (протягом 2 тижнів)
Створіть декоративне панно «Моя країна – Україна!». Композиція має об'єднувати декілька жанрів одночасно (портрет та натюрморт на фоні пейзажу тощо). Використайте образи-символи нашої країни.
Панно — декоративний живописний або скульптурний твір, призначений для оздоблення стін або стелі.
Поради- Поміркуйте, що саме варто розповісти про Україну, красу її природи і людей.
- Продумайте і намітьте олівцем загальну композицію панно.
- Пам’ятайте, що вирішення композиції — декоративне.
- Доберіть кольори, які найкраще допоможуть створити образ України.
Дорогі діти! У цьому навчальному році ви ознайомилися з розмаїттям жанрів образотворчого мистецтва, багато з них були пов'язані з Україною, її природою, побутом, культурою, історією. Створення образу нашої Батьківщини в декоративному мистецтві має свої особливості. Завдяки стилізації, використанню символіки образ України набуває узагальненого, символічного вигляду. Нерідко для декоративного зображення краси нашої країни, її чарівної природи та працьовитих людей художники застосовують петриківський розпис, мозаїку, панно тощо.
- Роздивіться художні твори, присвячені Україні. Ознаки яких жанрів у них поєднуються? Які образи й сюжети зображаються?
Практичне завдання (протягом 2 тижнів)
Створіть декоративне панно «Моя країна – Україна!». Композиція має об'єднувати декілька жанрів одночасно (портрет та натюрморт на фоні пейзажу тощо). Використайте образи-символи нашої країни.
Панно — декоративний живописний або скульптурний твір, призначений для оздоблення стін або стелі.
- Поміркуйте, що саме варто розповісти про Україну, красу її природи і людей.
- Продумайте і намітьте олівцем загальну композицію панно.
- Пам’ятайте, що вирішення композиції — декоративне.
- Доберіть кольори, які найкраще допоможуть створити образ України.
Надсилайте роботи до 20.05.2022р. на Вайбер 050-764-72-32 Не забудьте підписати прізвище та клас!
Будьте щасливі!
****************
05.05.2022 ( 6-А), 06.05.2022 (6-Б)
Тема уроку: "Історичний жанр" Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Якщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам. Подивиться відео-урок
Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Надсилайте роботи на Вайбер 050-764-72-32. Не забудьте підписати прізвище та клас!Будьте здорові! Хай щастить!
************************
28.04.2022 ( 6-А), 29.04.2022 (6-Б)
Тема уроку: "Жанри об'єднуються"
Доброго дня, друзі! Тема сьогоднішнього уроку : «Жанри об’єднуються». А це означає, що на сьогоднішньому уроці ми маємо пригадати вивчені раніше жанри, навчитись їх визначати, знаходити між ними відмінності, поєднувати між собою два жанри та застосувати це на практиці. Ми вже знаємо, що в образотворчому мистецтві, окрім видів також розподіляють жанри. Жанр — слово французьке, яке можна перекласти як «рід». Жанром називають розподіл творів мистецтва відповідно до тематики зображення. На одних картинах ми бачимо людей, на других — природу, треті зображують повсякденні або унікальні предмети.
Знаємо, що колись і жанри не існували окремо один від одного, наприклад: натюрморт був елементом портрету. Людина зображена із яблуком в руці відносилась до жанру Портрет, та кожен жанр виокремився і став самостійним, проте тяга до поєднання та створення чогось нового у художників залишилась. Такі художники як Клара Петерс, Давид Бурлюк та інші працювали як в окремому жанрі так і в поєднанні. Жанри органічно поєднуються і тоді виникають синтетичні (штучні)жанри.
Ознайомтесь із матеріалом відео.
Іноді, жанри органічно поєднуються і тоді виникають синтетичні (штучні) жанри. Анрі Матісс, Т. Яблонська.
Практичне завдання: поєднати пейзаж з натюрмортом або портретом «Весна за моїм вікном».
Надсилайте роботи на Вайбер 050-764-72-32. Не забудьте підписати прізвище та клас!Будьте здорові! Хай щастить!
************************
21.04.2022 ( 6-А), 22.04.2022 (6-Б)
Тема уроку: "Свято Великодня. Писанка"
Доброго дня! Сьогодні на уроці ми розширемо знання про давні звичаї українського народу, про традиції святкування Великодня; розглянемо, які бувають писанки, поговоримо про зображені на писанках символи.
Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні.
Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані.
У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя.
Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань.
Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят. Це крашанки — фарбовані однокольорові яйця; крапанки — яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками; дряпанки, на яких малюнок продряпують гострим предметом; мальованки, які дбайливо розмальовують народні майстри; і, нарешті, найчарівніші, найзагадковіші — писанки.
Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати».
Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця.
Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні.
Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані.
У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя.
Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань.
Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят. Це крашанки — фарбовані однокольорові яйця; крапанки — яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками; дряпанки, на яких малюнок продряпують гострим предметом; мальованки, які дбайливо розмальовують народні майстри; і, нарешті, найчарівніші, найзагадковіші — писанки.
Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати».
Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця.
Для допитливих
Віртуальна подорож до музею писанки в м. Коломия
В Україні є єдиний у світі музей писанки в м.Коломия Івано-Франківської області. Давайте вирушимо у віртуальну подорож до цього музею.
Практична робота
Створи ескіз великодньої писанки.
Щоб ви правильно виконали малюнок, запам’ятайте послідовність роботи:
1. На аркуші паперу скомпонуйте зображення, намалюйте збільшений силует яйця
2. Оберіть вид орнаменту, нанесіть його на писанку
3. Визначтеся з кольорами зображення
Чекаю на фото ескізу писанки : відсилай на Viber за номером 050-764-72-32 та вкажи клас, прізвище. На все добре! _______________________________________________________
Практична робота
Створи ескіз великодньої писанки.
Щоб ви правильно виконали малюнок, запам’ятайте послідовність роботи:
1. На аркуші паперу скомпонуйте зображення, намалюйте збільшений силует яйця
2. Оберіть вид орнаменту, нанесіть його на писанку
3. Визначтеся з кольорами зображення
14.04.2022 ( 6-А), 16.04.2022 (6-Б)
Тема уроку: " Історичний жанр. Ілюстрування творів Т. Шевченка"
Добрий день. Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Ілля Рєпін. Запорожці пишуть листа турецькому султануЯкщо художник прагне зобразити певні події в історії людства, показати значення в них окремих історичних осіб, тоді він звертається до історичного жанру. Характерним для творів на історичні теми є відтворення одягу персонажів, предметного середовища, притаманних певній добі та країнам.І знову дізнаємося нове про Тараса Григоровича Шевченка (1814—1861). Хтось називає його славетним поетом, для інших він- неперевершений художник.
Садок вишневий коло хати,Хрущі над вишнями гудуть,Плугатарі з плугами йдуть,Співають ідучи дівчата,а матері вечерять ждуть.Сім’я вечеря коло хати,Вечірня зіронька встає.Дочка вечерять подає,а мати хоче научати,Так соловейко не дає.Кому ці рядки не навівають мальовничі образи квітучої України!
Або такі рядки…За сонцем хмаронька пливе,Червоні поли розстилаєі сонце спатоньки зовеУ синє море: покриваєрожевою пеленою,Мов мати дитину.Очам любо. Годиночку,Малую годинуНіби серце одпочине,З Богом заговорить…а туман, неначе ворог,Закриває мореі хмароньку рожевую,і тьму. За собоюрозстилає туман сивийі тьмою німоюОповиє тобі душу,Й не знаєш, де дітись.і ждеш його, того світу, Прекрасна пейзажна картина розгортається перед нами у вiршi Т.Шевченка «За сонцем хмаронька пливе…». Побудований цей твiр на казкових мотивах, за якими сонце йде спати за море, а вкривають його, як мати дитину, хмарки. але життя складне. є в ньому також зло. Про це нагадує туман, що неначе ворог. Сонце — уособлення тепла, свiтла й радостi, туман же, навпаки,— уособлення темряви, небезпеки. Та людина має завжди вiрити, що сонце зiйде, прожене пiтьму, обiгрiє, як мати дитину.
«Я добре знав, що живопис — моя майбутня професія, мій хліб насущний…» — так говорив про своє призначення Тарас Шевченко у своєму щоденнику. Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 р. в с. Кирилівка Звенигородського повіту Київської губернії. Його батьки були кріпаками. Тарас — третя дитина в сім’ї, у нього було двоє братів і троє сестер. Хлопчик рано осиротів. У 9 років утратив матір, а в 11 — батька.
Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним даром, а й талантом художника. Обдарований хлопчисько рано відчув потяг до малювання. Ще змалку крейда та вуглинка були для Тараса чималою радістю. Малював у хаті й на подвір’ї, удома і в гостях. Якось візерунками розмалював хату: стіну, підлогу і навіть призьбу. Змалку відчуваючи непереборну тягу до малювання, Тарас шукав науки у місцевих живописців, збирав лубочні картинки. Блукаючи навколишніми селами, слухав мандрівних кобзарів і лірників — живих носіїв української історичної пам’яті. ранима душа хлопчика жадібно вбирала красу мальовничої природи. Так складався той внутрішній дитячий світ, у якому вже жевріла іскра божого дару.
Практична робота. Намалюйте ілюстрацію до вашого улюбленого літературного твору Т. Г. Шевченка.
Добрий день. Історичні сюжети й образи розкриваються у творах графіки, живопису, скульптури. Історичний жанр тісно пов'язаний із міфологічним, релігійним і батальним жанрами.
Кому ці рядки не навівають мальовничі образи квітучої України!
Природа щедро наділила кріпацького сина не лише поетичним даром, а й талантом художника. Обдарований хлопчисько рано відчув потяг до малювання. Ще змалку крейда та вуглинка були для Тараса чималою радістю. Малював у хаті й на подвір’ї, удома і в гостях. Якось візерунками розмалював хату: стіну, підлогу і навіть призьбу. Змалку відчуваючи непереборну тягу до малювання, Тарас шукав науки у місцевих живописців, збирав лубочні картинки. Блукаючи навколишніми селами, слухав мандрівних кобзарів і лірників — живих носіїв української історичної пам’яті. ранима душа хлопчика жадібно вбирала красу мальовничої природи. Так складався той внутрішній дитячий світ, у якому вже жевріла іскра божого дару.
Надсилайте роботи на Вайбер 050-764-72-32
Не забудьте підписати прізвище та клас!
----------------------+=========================+------------------------
07.04.2022 ( 6-А), 08.04.2022 (6-Б)
Тема уроку: "Міфи рідного краю"
Вітаю вас, дорогі учні! Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи.
У міфах і легендах давні слов'яни оспівували сили і явища природи: сонце, місяць, зірки, грім і блискавку, мороз, вітер, вогонь.
Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовийків, перелесників, домовиків.


Більшість міфів передавалися від покоління до наступних поколінь в усній формі, однак живуть вони й у витворах мистецтва — дерев'яних скульптурах. Зображення богів, що вирізалися з колоди, називались ідолами.Після Хрещення Русі їх знищували, проте сучасні майстри не забули давню традицію і нині створюють скульптури за мотивами давньослов'янських міфів.
Практична робота Створити образ міфологічного персонажа українських легенд.
Вітаю вас, дорогі учні! Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи.
Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовийків, перелесників, домовиків.


Більшість міфів передавалися від покоління до наступних поколінь в усній формі, однак живуть вони й у витворах мистецтва — дерев'яних скульптурах. Зображення богів, що вирізалися з колоди, називались ідолами.
Після Хрещення Русі їх знищували, проте сучасні майстри не забули давню традицію і нині створюють скульптури за мотивами давньослов'янських міфів.
Практична робота
Надсилайте роботи на Вайбер 050-764-72-32
Не забудьте підписати прізвище та клас!
----------------------+=========================+------------------------
31.03.2022 ( 6-А), 01.04.2022 (6-Б)
Тема: "Міфологічна тема в образотворчому мистецтві. Міфологічний жанр"
Дорогі діти, у давнину свої уявлення про походження людини, світу люди перетворювали в міф. В античній міфології (у Давніх Греції та Римі) численні боги були схожі на людей. Але вони уявлялися досконалішими і прекраснішими. Образи античних богів надихали не лише античних митців. А кого ще? Ви дізнаєтесь, коли переглянете відеоматеріал.
Дайте усні відповіді на питання
1. Міфологічний жанр – це…
2. Міф – це…
3. Де зародився міфологічний жанр?
4. Які особливості міфологічного жанру?
Практична робота
Намалюйте казкового птаха. Поетапне виконання малюнку казкового птаха дивіться в попередньому відео
Надсилайте роботи на Вайбер
Дайте усні відповіді на питання
1. Міфологічний жанр – це…
2. Міф – це…
3. Де зародився міфологічний жанр?
4. Які особливості міфологічного жанру?
Практична робота
Намалюйте казкового птаха. Поетапне виконання малюнку казкового птаха дивіться в попередньому відео
Не забудьте підписати прізвище та клас!
-----------------------+=========================+------------------------
24.03.2022 ( 6-А), 25.03.2022 (6-Б)
Тема : "Сюжетно - тематична картина. Побутовий жанр " Сюжéт —це подiя чи система подiй, у яких розкриваються характери що розв'язують суперечностi мiж ними.
• сукупність подій, дій, що визначають характер зображуваного;
• система подій у літературному творі, через які автор розкриває характери персонажів і весь зміст твору;
• тема, об'єкт зображення в живописному, музичному творі і т. ін.
Побутовий жанр — жанр образотворчого мистецтва, який відтворює сцени повсякденного, буденного життя.
Повсякденне життя людини — приватне і суспільне — із хвилинами захоплення й радощів або, навпаки, смутку митці відображають у творах побутового жанру. І якщо у творах історичного живопису звертається увага на виняткові події, важливі для цілого народу або всього людства, то змістом побутового живопису є те, що повторюється в житті людей із року в рік, зі століття в століття: праця й професійні захоплення, розваги й прогулянки, турботи про дітей тощо. Художники з особливими почуттями змальовували тихі миттєвості повсякденного життя з його звичайними заняттями: ці теми впродовж тривалого часу були і залишаються головним змістом картин побутового жанру.
Сюжéт —це подiя чи система подiй, у яких розкриваються характери що розв'язують суперечностi мiж ними.
• сукупність подій, дій, що визначають характер зображуваного;
• система подій у літературному творі, через які автор розкриває характери персонажів і весь зміст твору;
• тема, об'єкт зображення в живописному, музичному творі і т. ін.
Побутовий жанр — жанр образотворчого мистецтва, який відтворює сцени повсякденного, буденного життя.
Повсякденне життя людини — приватне і суспільне — із хвилинами захоплення й радощів або, навпаки, смутку митці відображають у творах побутового жанру. І якщо у творах історичного живопису звертається увага на виняткові події, важливі для цілого народу або всього людства, то змістом побутового живопису є те, що повторюється в житті людей із року в рік, зі століття в століття: праця й професійні захоплення, розваги й прогулянки, турботи про дітей тощо. Художники з особливими почуттями змальовували тихі миттєвості повсякденного життя з його звичайними заняттями: ці теми впродовж тривалого часу були і залишаються головним змістом картин побутового жанру.
Побутові сцени з життя давніх єгиптян
Побутові сцени з життя давніх єгиптян
Майстерня східних каліграфів і майстрів мініатюр
Ян Вермеєр. Служниця з глечиком молока
Хвилинки відпочинку, родинні свята й жанрові сцени — улюблені теми художників різних країн та епох.
Карл Ларссон. Святий вечір
Ян Вермеєр. Майстерня художника (Алегорія живопису)
Ознайомтесь з матеріалами презентації
Дайте усні відповіді на питання: Які події зображають побутові сцени? Де і коли вони відбуваються? Назвіть ознаки побутового жанру. Як про це «розповідають» деталі картин?
Практична робота
Хай щастить!
________________ *****************_______________
17.03.2022 ( 6-А), 18.03.2022 (6-Б)Тема : " Біблійна тема в мистецтві" Любі діти! Величезну кількість художніх творів присвячено біблійній темі. І це цілком природно. Біблію можна вважати енциклопедією людських характерів, життєвих ситуацій. Тому уважний митець завжди знаходив у ній щось подібне до своїх почуттів і поглядів.
До біблійних тем зверталися видатні митці не лише минулого, а й нашого століття, бо проблеми сенсу життя, людських стосунків і вчинків для людини завжди є хвилюючими й актуальними.- Які мистецькі твори на біблійну тему ви бачили?
- До якого виду мистецтва вони належали (живопис, скульптура, монументальний живопис)?
- Уявіть, що ви - середньовічний художник і створюєте картину, на якій дійсність відображено в кількох послідовних епізодах, об’єднаних в одній композиції. Потім уявіть себе сучасним митцем, який має зобразити тільки один із цих епізодів. Який момент ви вибрали б для своєї картини і чому?
Розгляньте інформаційні картки
Дуже часто на картинах релігійного жанру зображують ангелів. Ангел - істота духовна. Вона наділена надприродними здібностями і відображає бажання Бога. Художники різних епох зображували ангелів у вигляді красивих молодих людей в білих шатах з величезними крилами і світловим німбом над світлою кучерявою головою. А сьогодні можна побачити янголів в абсолютно різних стилях: починаючи від аніме і закінчуючи фентезі. Багато художників тепер малюють ангелів-дітей, ангелів-дівчат, а деякі навіть ангелів-тварин.
1. Перегляньте навчальне відео
2. Створіть зображення янгола
Янголи очима сучасних митцівХай щастить!
________________ *****************_______________
17.02.2022( 6-А) 18.02.2022 ( 6-Б)
Тема уроку: "Лялька - уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок"
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомимося з історією розвитку ляльок-оберегів і намалюємо ляльку-мотанку на основі традиційної технології. Ми розширимо уявлення про народні традиції створення таких ляльок. Лялька як дитяча іграшка і оберіг родини й Роду, як могутній магічний талісман і символ зв’язку між поколіннями знана в багатьох традиційних культурах земної кулі. Ляльки різних народів відрізняються між собою ззовні і матеріалом, з якого зроблені. Так, в Африці вони здебільшого кам’яні або дерев’яні, десь глиняні, а ще десь - зроблені з тканини. Головне призначення ляльки - берегти душу свого власника від зла й нечистих помислів.
У міфах багатьох народів першими людьми були ляльки, створені з глини або дерева, оживлені богами. Наприклад, в українській казці «Телесик»: чоловік із жінкою, які не мають дітей, роблять ляльку з дерева, колишуть її в колисці, і потім лялька перетворюється на дитину.
До наших днів дійшли обрядові зображення певних стихій чи символів природи з трави або дерева - Купайло та Марена, символи Води й Вогню на святі Івана Купала, Масляниця, яку роблять, коли проводжають зиму і зустрічають весну. Навіть городні опудала, що їх до сьогодні ставлять на городах, аби відлякували горобців, спочатку були священними ляльками-охоронцями оселі й обійстя від злих духів.
Ознайомтесь з матеріалом презентації. Запам’ятайте види ляльок, їх особливості.
Майстерня східних каліграфів і майстрів мініатюр
Ян Вермеєр. Служниця з глечиком молока
Хвилинки відпочинку, родинні свята й жанрові сцени — улюблені теми художників різних країн та епох.
Карл Ларссон. Святий вечір
Ян Вермеєр. Майстерня художника (Алегорія живопису)
Ознайомтесь з матеріалами презентації
Дайте усні відповіді на питання: Які події зображають побутові сцени? Де і коли вони відбуваються? Назвіть ознаки побутового жанру. Як про це «розповідають» деталі картин?
Практична робота
- Які мистецькі твори на біблійну тему ви бачили?
- До якого виду мистецтва вони належали (живопис, скульптура, монументальний живопис)?
- Уявіть, що ви - середньовічний художник і створюєте картину, на якій дійсність відображено в кількох послідовних епізодах, об’єднаних в одній композиції. Потім уявіть себе сучасним митцем, який має зобразити тільки один із цих епізодів. Який момент ви вибрали б для своєї картини і чому?
Дуже часто на картинах релігійного жанру зображують ангелів. Ангел - істота духовна. Вона наділена надприродними здібностями і відображає бажання Бога. Художники різних епох зображували ангелів у вигляді красивих молодих людей в білих шатах з величезними крилами і світловим німбом над світлою кучерявою головою. А сьогодні можна побачити янголів в абсолютно різних стилях: починаючи від аніме і закінчуючи фентезі. Багато художників тепер малюють ангелів-дітей, ангелів-дівчат, а деякі навіть ангелів-тварин.
1. Перегляньте навчальне відео
Лялька як дитяча іграшка і оберіг родини й Роду, як могутній магічний талісман і символ зв’язку між поколіннями знана в багатьох традиційних культурах земної кулі. Ляльки різних народів відрізняються між собою ззовні і матеріалом, з якого зроблені. Так, в Африці вони здебільшого кам’яні або дерев’яні, десь глиняні, а ще десь - зроблені з тканини. Головне призначення ляльки - берегти душу свого власника від зла й нечистих помислів.
У міфах багатьох народів першими людьми були ляльки, створені з глини або дерева, оживлені богами. Наприклад, в українській казці «Телесик»: чоловік із жінкою, які не мають дітей, роблять ляльку з дерева, колишуть її в колисці, і потім лялька перетворюється на дитину.
До наших днів дійшли обрядові зображення певних стихій чи символів природи з трави або дерева - Купайло та Марена, символи Води й Вогню на святі Івана Купала, Масляниця, яку роблять, коли проводжають зиму і зустрічають весну. Навіть городні опудала, що їх до сьогодні ставлять на городах, аби відлякували горобців, спочатку були священними ляльками-охоронцями оселі й обійстя від злих духів.
Ознайомтесь з матеріалом презентації. Запам’ятайте види ляльок, їх особливості.
Практична діяльність уроку
Створіть кольоровий ескіз ляльки - мотанки.
Послідовність виконання малюнку:
ü легко олівцем промалювати схему: голови, тулуба, ніг, рук;
ü намалювати чітко овал голови;
ü намалювати чітко одежу ляльки-мотанки;
ü намалювати чітко орнамент, який розмістите на одежі;
ü кольорове вирішення.
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з портретним жанром в образотворчому мистецтві, навчимося розрізняти види портретів за характером зображення, ознайомимося із творчістю Іллі Юхимовича Рєпіна- художника-портретиста, спробуємо створити власний образ українки в портреті, підібравши ті предмети та речі, які допоможуть зробити образ виразнішим.
Завдання №1 Теоретичний блок
Опрацюйте тему уроку за відео.
Мистецтво портрета налічує кілька тисячоліть. І тільки в середині XIX ст. в портретному жанрі одне з головних місць посів особливий вид портрета — портрет-тип. Людину зображували у всій психологічній складності, як за її роллю в суспільстві, так і в поєднанні індивідуальних і типових рис. Найбільші досягнення у створенні портретів-типів належать І. Рєпіну. Він знаходив у своїх моделях неповторно-конкретні, лише їм властиві пози, жести, вирази обличчя й за допомогою цього передавав духовні риси особистості, її соціальну характеристику.
Завдання №2 Теоретичний блок
Перегляньте відео
Завдання №3 Практичний блок
Перш ніж ви почнете практичну роботу, я хочу нагадати вам слова відомого французького художника Ежена Делакруа: «Найперша цінність кожної картини –бути святом для очей». Бажаю, щоб ваші роботи стали сьогодні святом для наших очей, викликали тільки приємні емоції.
Надсилайте роботи до 16.02.2022р. на Вайбер Не забудьте підписати прізвище та клас!
Будьте здорові! Хай щастить! ******************?****************************
03.02.2022 ( 6-А), 04.02.2022 (6-Б)
Тема: "Різновиди портретів. Малювання людського ока" Портрет – один з найпоширеніших жанрів образотворчого мистецтва.
За характером зображення в усіх видах мистецтва виділяють парадний портрет (офіційний, урочистий) і камерний, у якому розкривається характер людини. Особливе місце в парадному портреті посідає кінний портрет.
Розрізняють станкові портрети (картина в живописі, бюст у скульптурі, рисунок і гравюра у графіці), монументальні (монумент, фреска, мозаїка), а також мініатюру.
У портреті людина може зображатися по плечі, по груди, по пояс, по коліна, на повний зріст.
Передусім художник намагається передати зовнішню схожість із портретованим. Водночас він створює художній образ, тобто відповідно до власного бачення зображає зовнішній вигляд людини, передає її характер, емоційний стан, внутрішній світ.
Художній образ — форма відтворення навколишнього світу, думок і почуттів митця в художньому творі.
Перегляньте
Малюємо око
Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з портретним жанром в образотворчому мистецтві, навчимося розрізняти види портретів за характером зображення, ознайомимося із творчістю Іллі Юхимовича Рєпіна- художника-портретиста, спробуємо створити власний образ українки в портреті, підібравши ті предмети та речі, які допоможуть зробити образ виразнішим.
Завдання №1 Теоретичний блок
Опрацюйте тему уроку за відео.
Мистецтво портрета налічує кілька тисячоліть. І тільки в середині XIX ст. в портретному жанрі одне з головних місць посів особливий вид портрета — портрет-тип. Людину зображували у всій психологічній складності, як за її роллю в суспільстві, так і в поєднанні індивідуальних і типових рис. Найбільші досягнення у створенні портретів-типів належать І. Рєпіну. Він знаходив у своїх моделях неповторно-конкретні, лише їм властиві пози, жести, вирази обличчя й за допомогою цього передавав духовні риси особистості, її соціальну характеристику.
Завдання №2 Теоретичний блок
Перегляньте відео
Завдання №3 Практичний блок
Перш ніж ви почнете практичну роботу, я хочу нагадати вам слова відомого французького художника Ежена Делакруа: «Найперша цінність кожної картини –бути святом для очей». Бажаю, щоб ваші роботи стали сьогодні святом для наших очей, викликали тільки приємні емоції.
Портрет – один з найпоширеніших жанрів образотворчого мистецтва.
За характером зображення в усіх видах мистецтва виділяють парадний портрет (офіційний, урочистий) і камерний, у якому розкривається характер людини. Особливе місце в парадному портреті посідає кінний портрет.
Розрізняють станкові портрети (картина в живописі, бюст у скульптурі, рисунок і гравюра у графіці), монументальні (монумент, фреска, мозаїка), а також мініатюру.
У портреті людина може зображатися по плечі, по груди, по пояс, по коліна, на повний зріст.
Передусім художник намагається передати зовнішню схожість із портретованим. Водночас він створює художній образ, тобто відповідно до власного бачення зображає зовнішній вигляд людини, передає її характер, емоційний стан, внутрішній світ.
Художній образ — форма відтворення навколишнього світу, думок і почуттів митця в художньому творі.
27.01.2022 (6-А), 28.01.2022(6-Б)
Тема : " Портрет. Історія виникнення жанру. Образ у портреті"Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз.
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет.
Так і знай, що ця картина
Називається …
Портрет – зображення людини чи групи людей у малярстві, графіці, скульптурі, фотографії.
Портретист - художник, який малює переважно портрети; фахівець з портретного малярства.
Автопортрет – портрет художника, виконаний ним самим.
Перегляньте
Пропорції елементів голови людини в різних положеннях.1. Загальний обрис голови людини у фронтальному (профіль, анфас) положенні близький до овалу, який розділяється лінією очей на дві рівні частини.2. Обличчя розподіляється на три рівні частини: від початку волосся до лінії брів, від лінії брів до кінця носа, від носа до підборіддя.3. Нижню частину обличчя від носа до підборіддя поділяємо ще на три частини. Верхня визначить лінію рота.4. Верхній край вуха розміщений на рівні брів, нижній – на рівні основи носа.5. Лінію очей у фронтальному положенні можна поділити на п’ять однакових частин, з яких кожна друга і четверта частини припадають на очі.6. Ширина носа дорівнює довжині ока, а ширина рота – майже подвійній довжині ока.
Практична робота учнівСтворіть портрет казкового героя.
Хай щастить! Чекаю на ваші роботи до 30. 01. 22 !*****************************************
Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз.
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет.
Так і знай, що ця картина
Називається …
Портрет – зображення людини чи групи людей у малярстві, графіці, скульптурі, фотографії.
Портретист - художник, який малює переважно портрети; фахівець з портретного малярства.
Автопортрет – портрет художника, виконаний ним самим.
25.11.2021
Тема : " Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи. Зображення улюбленої тварини."
Увесь час існування людства поруч із людиною живуть тварини. І ми вже не можемо уявити життя без них. Удома майже в кожного є улюблена тварина. Спілкування з нею дає нам радість й задоволення. Кішечки м’якенькі й пухнасті, собаки розумні і віддані. А ще є кролики, хом’ячки, папуги - і всі вони наші маленькі друзі. Сьогодні ми намалюємо свого пухнастого улюбленця. Ви вже, мабуть, помітили, що кішки або собаки різних порід різняться не тільки пропорціями, а й довжиною, забарвленням і фактурою хутра.
Сьогодні ми продовжимо вивчати анімалістичний жанр. Познайомимось з періодами популярності анімалістичного жанру в різні часи та виконаємо практичну роботу «Моя улюблена тварина».
Перегляньте презентацію
https://docs.google.com/presentation/d/16IiHwuWB4h83X_8ZBZgdv1WYei1aIvCahynXujzHYKM/edit?usp=sharing
Практична роботаВиконайте малюнок "Моя улюблена тварина"
Увесь час існування людства поруч із людиною живуть тварини. І ми вже не можемо уявити життя без них. Удома майже в кожного є улюблена тварина. Спілкування з нею дає нам радість й задоволення. Кішечки м’якенькі й пухнасті, собаки розумні і віддані. А ще є кролики, хом’ячки, папуги - і всі вони наші маленькі друзі. Сьогодні ми намалюємо свого пухнастого улюбленця. Ви вже, мабуть, помітили, що кішки або собаки різних порід різняться не тільки пропорціями, а й довжиною, забарвленням і фактурою хутра.
Сьогодні ми продовжимо вивчати анімалістичний жанр. Познайомимось з періодами популярності анімалістичного жанру в різні часи та виконаємо практичну роботу «Моя улюблена тварина».
************************************
26.04.2021
Тема уроку: "Свято Великодня. Писанка"
Сьогодні на уроці ми розширемо знання про давні звичаї українського народу, про традиції святкування Великодня; розглянемо, які бувають писанки, поговоримо про зображені на писанках символи.
Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні.
Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані.
У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя.
Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань.
Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят. Це крашанки — фарбовані однокольорові яйця; крапанки — яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками; дряпанки, на яких малюнок продряпують гострим предметом; мальованки, які дбайливо розмальовують народні майстри; і, нарешті, найчарівніші, найзагадковіші — писанки.
Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати».
Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця.
Великдень - свято воскресіння природи, продовження життя на землі. Це свято приходить до нас навесні.
Тиждень перед Великоднем називають Білим/Чистим/Великим/Страсним. У ці дні в господарстві все чистять, білять хату, розмальовують, прикрашають. Найважливіший день — четвер. Його називають Чистим, до цього дня хата і двір повинні бути прибрані.
У суботу печуть паску — один із символів Великодня — великий, гарно випечений хліб, який символізує вічність людського життя.
Українська писанка є головним символом Великодня. Знамениті у всьому світі українські писанки беруть свій початок від прадавніх вірувань.
Існує декілька різновидів прикрашання пташиних яєць до великодніх свят. Це крашанки — фарбовані однокольорові яйця; крапанки — яйця, прикрашені різнокольоровими крапочками; дряпанки, на яких малюнок продряпують гострим предметом; мальованки, які дбайливо розмальовують народні майстри; і, нарешті, найчарівніші, найзагадковіші — писанки.
Свою назву писанка отримала від слова «писати», «розписувати».
Писанкою в народі називають мистецько розписані або орнаментовані пташині яйця.
Для допитливих
Віртуальна подорож до музею писанки в м. Коломия
В Україні є єдиний у світі музей писанки в м.Коломия Івано-Франківської області. Давайте вирушимо у віртуальну подорож до цього музею.
Практична робота
Створити ескіз великодньої писанки.
Щоб ви правильно виконали малюнок, запам’ятайте послідовність роботи:
1. На аркуші паперу скомпонуйте зображення, намалюйте збільшений силует яйця
2. Оберіть вид орнаменту, нанесіть його на писанку
3. Визначтеся з кольорами зображення
Чекаю на фото ескізу писанки : відсилай на Viber за номером 050-764-72-32 та вкажи клас, прізвище. Не хворійте! На все добре! __________________________________________________________________________________________________________________
Практична робота
Створити ескіз великодньої писанки.
Щоб ви правильно виконали малюнок, запам’ятайте послідовність роботи:
1. На аркуші паперу скомпонуйте зображення, намалюйте збільшений силует яйця
2. Оберіть вид орнаменту, нанесіть його на писанку
3. Визначтеся з кольорами зображення
19.04.2021
Тема уроку: "Міфи рідного краю"
Вітаю вас, дорогі учні!
Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи.
У міфах і легендах давні слов'яни оспівували сили і явища природи: сонце, місяць, зірки, грім і блискавку, мороз, вітер, вогонь.
Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовийків, перелесників, домовиків.


Більшість міфів передавалися від покоління до наступних поколінь в усній формі, однак живуть вони й у витворах мистецтва — дерев'яних скульптурах. Зображення богів, що вирізалися з колоди, називались ідолами.Після Хрещення Русі їх знищували, проте сучасні майстри не забули давню традицію і нині створюють скульптури за мотивами давньослов'янських міфів.
Практична робота Створити образ міфологічного персонажа українських легенд.
Вітаю вас, дорогі учні!
Українська міфологія своїм корінням сягає сивої давнини, далеких дохристиянських часів. Прадавні племена, які проживали на території України, творили перекази про обожнений світ природи.
Люди створили образи різних духів — лісовиків, водяників, русалок, мавок, польовийків, перелесників, домовиків.


Більшість міфів передавалися від покоління до наступних поколінь в усній формі, однак живуть вони й у витворах мистецтва — дерев'яних скульптурах. Зображення богів, що вирізалися з колоди, називались ідолами.
Після Хрещення Русі їх знищували, проте сучасні майстри не забули давню традицію і нині створюють скульптури за мотивами давньослов'янських міфів.
Практична робота
Надсилайте роботи до 25.04.
Не забудьте підписати прізвище та клас!
----------------------+=========================+------------------------
12.04. 2021
Тема: "Міфологічна тема в образотворчому мистецтві. Міфологічний жанр"
Дайте усні відповіді на питання
1. Міфологічний жанр – це…
2. Міф – це…
3. Де зародився міфологічний жанр?
4. Які особливості міфологічного жанру?
Практична робота.
Намалюйте казкового птаха. Поетапне виконання малюнку казкового птаха дивіться в попередньому відео
Не забудьте підписати прізвище та клас!
09.11.2020
Тема: " Фантастичні тварини"
Пригадаємо.
А чи були ви уважними на
попередніх уроках та зрозуміли і запам’ятали жанри мистецтва? Приготувались?
Будьте уважними!
Якщо бачиш - на картині
Намальована ріка,
Чи то іній на ялинці,
Чи хмаринка здалека,
Чи засніжена рівнина,
Чи вузький провулок наш,
То, звичайно, ця картина
Називається …
Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі,
Чи калач на скатертині,
Чи троянду в кришталі,
Чи якусь яскраву вазу,
Чи смачний великий торт,
А хоч всі предмети зразу
Знай, це буде …
Якщо бачиш, що з картини
Ніби дивиться на нас
Принц в одежі старовинній,
Чи сучасний верхолаз,
Льотчик, вчений, балерина,
Чи художник, чи поет,
Так і знай, що ця картина
Називається …
Якщо художник зобразив
Лицарів, що у поході,
Або війни чи стихію,
Що колись була в природі,
Чи принцес і королів,
Воїнів з мечем незвичним,
Жанр цей зветься …
Смуток, радість і любов –
Художник все відображає,
І красу людей у
праці
Він чудово розкриває.
Все, що діється навкіл,
Відтворить завжди готовий.
Ці роботи потрапляють в жанр,
Що зветься ...
Ось ти бачиш на картині:
Вовк з вовчицею сидять,
Лев – цар звірів – у савані
З левенятами лежать.
Бачиш іншого ти звіра,
Що зовсім нам є незвичний,
Як назвати жанр робіт цих?
Жанр цей -…
Поміркуємо
- Що таке анімалістичний жанр?
- Що в перекладі з латинської означає animal?
- Що є предметом зображення картин анімалістичного жанру?
- Пригадайте образи тварин, які стали символами?
Ворон - вісник нещастя; ластівка - символ благополуччя; орел - символізує відвагу, мужність; голуб - символ миру й любові; соловей - символ веселощів, задоволення; ведмідь -уособлює силу; кінь - символізує дружбу; риба - символ родючості, гармонії, духовної сили.
- Де можна побачити ці символи?
Їх можна побачити на рушниках, писанках, витинанках, а також малюнках.
- - Яких тварин ви знаєте?
- Яких із них можна побачити тільки в зоопарках?
- А які тварини не живуть ні в наших домівках, ні
на вулицях, ні в лісах,ні в полях і навіть у зоопарках?
Саме таких фантастичних звірів малювала українська народна художниця, лауреат Національної премії України ім. Т. Г. Шевченка, одна з найвідоміших українських
художниць Марія Оксентіївна Приймаченко.
Народилася вона 30 грудня 1908 в селі Болотня Іванківського району Київської
області, померла 18
серпня 1997 там же. Дитинство Марії Овксентіївни було затьмарене страшною
недугою - поліомієлітом. Це зробило її не по-дитячому серйозною й
спостережливою, загострило слух і зір.
«Починалося
все це так, - згадувала художниця. - Якось біля хати, над
річкою, на заквітчаному
лузі пасла я гусей. На піску малювала всякі квіти, побачені мною. А потім помітила синюватий глей.
Набрала його в пелену і розмалювала нашу хату…» Кожен приходив
подивитися на цю дивину,
зроблену руками дівчинки. Хвалили. Сусіди просили і їхні хати прикрасити.
«Звірина серія» Марії Приймаченко – явище унікальне і
не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві.
Сюжетні твори при усій їхній самобутності мають деяку спільність з народними картинками. А ось фантастичні звірі – це витвір уяви художниці.
Таких звірів не існує у природі - «Дикий чаплун» - від слова
чапати – таку назву придумала Примаченко одному із звірів,
акцентуючи увагу на його лапах, що здатні продиратися крізьтаємничі хащі життя. Фантастичні звірі Марії Оксентіївни - це і пересторога «Будь проклята війна!» і заклик до дружби,
до миру. Укрупнені форми небачених звірів, справжня злива кольорів у поєднанні з орнаментальною
розробкою тулуба слугують створенню вражаючого своєю емоційною силою образу. Вступає у дію магія справжнього мистецтва:
звірі ніби ворушаться, дихають, ростуть у нас на очах.
Перегляньте
За свою творчу діяльність та
вагомий внесок у розвиток образотворчого мистецтва Приймаченко М.О. присвоєно звання
Заслужений діяч мистецтв УРСР та народна художниця України. 2009 рік за рішенням ЮНЕСКО - визнано роком Марії Приймаченко.
Практична робота
1. Інструктаж
«Основні правила зображення
фантастичних тварин».
Сьогодні ви також фантазуватимете та створюватимете істот, яких не існує насправді.
Але для того, щоб ваші роботи були цікавими, зверніть увагу на прийоми, які використовувала
відома художниця. Головний персонаж кожного її твору виділяється за розміром та
кольором. У її роботах є ще й дрібні зображення квітів, листочків, дерев,
орнаментів. Усе це робить картину цікавою, але не заважає спогляданню головного
персонажа. А ще Марія Примаченко дуже полюбляла яскраві кольори. Тому її картини
виглядають такими веселими, святковими.
2.
Практична робота учнів «Створення образу
неіснуючої фантастичної тварини».
Хай щастить! Чекаю на ваші роботи до 10. 11. 20 !
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
12.10.2020
Тема : " Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи. Зображення улюбленої тварини."
Увесь час існування людства поруч із людиною живуть тварини. І ми вже не можемо уявити життя без них. Удома майже в кожного є улюблена тварина. Спілкування з нею дає нам радість й задоволення. Кішечки м’якенькі й пухнасті, собаки розумні і віддані. А ще є кролики, хом’ячки, папуги- і всі вони наші маленькі друзі. Сьогодні ми намалюємо свого пухнастого улюбленця. Ви вже, мабуть помітили, що кішки або собаки різних порід різняться не тільки пропорціями, а й довжиною, забарвленням і фактурою хутра.
Сьогодні ми продовжимо вивчати анімалістичний жанр. Познайомимось з періодами популярності анімалістичного жанру в різні часи та виконаємо практичну роботу «Моя улюблена тварина».
Перегляньте презентацію
https://docs.google.com/presentation/d/16IiHwuWB4h83X_8ZBZgdv1WYei1aIvCahynXujzHYKM/edit?usp=sharing













.jpg)
































Комментарии
Отправить комментарий