6 УкрЛ
6 КЛАС
23.03.2022
Тема: "Ярослав Стельмах «Митькозавр
з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в
повісті"
Н.Г. Гарін-Михайлівський
Доброго дня, любі учні!Чи любите ви літні канікули?
Які веселі пригоди траплялись з вами під
час літніх канікул?
Як ви думаєте, який твір називається
пригодницьким?
Пригадаємо
Повість — епічний прозовий твір, який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням.
Як добре мати знаменитого батька! Але разом із тим — як важко потім усім доводити, що ти теж талановитий, досяг слави не з допомогою татусевих зв’язків та авторитету, а власним розумом, здібностями, невтомною працею. Давайте познайомимося з біографією Ярослава Стельмаха.
Перегляньте відео
Щоб хоч частково ліквідувати дефіцит цікавих книг для наймолодшого читача, Я. Стельмах створює «Митькозавр із Юрківки», яка свідчить про знання автором дитячої психології, його вміння розкрити внутрішній світ дитини.
Робота з текстом. Виразне читання І і ІІ розділів.
Словникова робота.
Сушити голову – прагнути осмислювати щось важке; розв'язувати складне завдання.
Курінь – невелика будівля, складена з гілок дерева з листям, призначена для ночівлі.
Канючити – випрошувати.
Брати на кпини – кепкувати з когось.
Кіптюга – курява; пил.
Тромбон - мідний духовий музичний інструмент.
ДЗ Читання : ст. 179 - 182
***888************************************888*****
18.03.2022
Тема: "Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Тестування. "
Добрий день, шановні учні! Давайте поміркуємо...
- Чи любите ви читати? Яка книжка є вашою улюбленою?
- Про що любите читати?
- Яких сучасних українських письменників ви знаєте?
- Чи достатньо на ваших книжкових полицях книжок для дітей? Які саме у вас?
Тестування
Посилання https://vseosvita.ua/test/start/qdf772
або
16.03.2022
Тема: "Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність, романтичне і буденне в повісті.
Літературна вікторина (у зошиті записати лише відповіді)
1. Ким були Ява та Павлуша?
2. Що намагалися побудувати, а потім засипали землею хлопці?
3. Прізвище 1 головного героя твору.
4. Прізвище 2 головного героя твору.
5. Кличка пятипудової льохи.
6. Куди любив гокати Павло?
7. Де хлопці знайшли «єдиний порятунок»?
8. Дід Івана Реня.
9. Рід занять діда Варави.
Робота зі схемою
| Засоби творення комічного в тексті |
| 1. Використання недоречних омонімів, що призводить до кумедних непорозумінь. 2. Використання порівнянь та епітетів жартівливого характеру. 3. Пестливі слова та гіперболи для посилення насмішки, кумедного в поведінці персонажів, рис характерів персонажів. 4. Урочистий тон розповіді в зображенні буденного. 5. Подвійний зміст висловлювань персонажів. 6. Опис ситуацій, коли персонаж намагається вдавати із себе не того, ким він є насправді. |
Читання : ст. 157 -176
Виразне читання тексту твору
1. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому описана спроба хлопців побудувати метро.
2. Знайдіть та виразно прочитайте епізод, у якому описано бій тореадорів із Контрибуцією.
3. Прочитайте виразно уривок, у якому йдеться про те, як хлопці грали у фараона.
4. Чи є прочитані уривки комічними? Завдяки чому авторові вдається викликати посмішку?
ДЗ
Робота з таблицею ( заповніть , всановивши відповідність - лише цифри)
| Епізод | Засоби творення комічного |
| «Побудова метро» | |
| «Бій тореадорів із Контрибуцією» | |
| «Гра у фараона» | |
| «Мандрівка хлопців до міста» |
**************************************************
25.02.2022
Тема: "Всеволод
Зіновійович Нестайко – відомий у світі український письменник. Повість
«Тореадори з Васюківки». Пригодницький захоплюючий сюжет твору"
Любі діти, добрий день! Чи любите ви пригоди? А можна з них написати твір? А ви хочете швидше вирости , подорослішати чи бути якнайдовше дитиною? Чому ?
Всеволод Нестайко у дитинстві хотів скоріше вирости ,
у нього були на це причини, але коли
став дорослим, то дуже хотів повернутися у світ дитинства, але вороття немає.
Та Всеволод Зіновійович знайшов шлях, щоб здійснити свою мрію – став
дитячим письменником
ДИТИНСТВО…Щаслива
пора для кожної людини. У цей час ми пізнаємо багато цікавого, переживаємо
хвилюючі миті пізнання, захоплення, радощів та невдач. Дитинство несе нам
багато нових знайомств. Саме в цей період ми прагнемо до подорожей, до пригод,
до чогось нового, маємо багато мрій.
Запрошую вас у світ дитячих мрій, пригод, дружби сторінками творів Всеволода Нестайка.
Запис у зошит
Повість – це великий за обсягом епічний твір, у якому детально розповідається про багато подій із життя дійових осіб.
Пригодницький твір – це художній твір, зміст якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних подій у житті головного героя.
- Назвіть твори пригодницького жанру із зарубіжної літератури.
Д.Дефо
«Робінзон Крузо», Ж.Верн «Діти капітана Ґранта», «П’ятнадцятирічний капітан»,
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра», Астрід Ліндгрен «Малюк і Карлсон», Джоан
Роумінг «Гаррі Поттер», Льюіс Керролл
«Аліса в країні чудес» та інші
-
Хто
такі тореадори? Подивіться епізод і прослухайте уривок з арії Хозе
опери Бізе «Кармен»?
- Літературна гра «Так чи Ні». Ви , якщо погоджуєтеся з твердженням. то ставите "+" поруч з номером , а якщо ні – " - ".
4. Контрибуція бігала навколо озера і посилала на нашу адресу якісь свої коров'ячі вітання.
5. Ніколи в житті ми з Явою ще не складали іспитів. Це було вперше.
6. Те що він Рябко, а не Шарик, Полкан або Жучка, - не викликало вже ніякого сумніву.
7. Був сонячний теплий травневий день. Ми сиділи на баштані і з великим апетитом їли дині.
8. Я біг поряд з Явою нога в ногу, наче ми були одним механізмом. І мені здавалося, що серця наші теж б'ються, наче одне серце.
9. Ми зціплювали зуби і мовчали. Ми нікого не виказали. Нікого!
10. Ми, збивши з ніг кількох пасажирів, вилетіли з ескалатора, проїхали через увесь зал на ночвах і спинились.
11. Прокинувшись, я побачив, що біля ліжка сидить на стільці дід Варава і читає газету «Сільські вісті».
12. Яришка, висолопивши від старанності язика, вихилясами кружляла подвір'ям.
- ДЗ Читання : ст. 142 - 157
***888************************************888*****
16.02.2022
Контрольна робота
Станіслав Чернілевський, Ірина Жиленко, Емма Андієвська
Тестування
!!!! Любі друзі, перед виконанням повторіть вивчене з теми
Посилання https://vseosvita.ua/test/start/hrz679
або
ДЗ
Підручник, ст. 135, завдання 2
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++11.02.2022
Тема:"Емма Андієвська. Казка-притча «Говорюща риба». Порушення питань моралі, дружби, сили слова у творі"
Добрий день, шановні учні! Як ви розумієте вислів «мовчить як риба»?
Коли про людину кажуть, що вона "мовчить, як риба", то, мабуть, мають на увазі її надзвичайні розумові здібності. Щось не так, скажете?
Але ось вам висновки вчених Оксфордського університету, які ставили досліди над різними породами риб і з'ясували, що ці мешканці водойм мають довготривалу пам'ять, а з деякими завданнями впораються краще, ніж, наприклад, хом'ячки.
Риб досить легко дресирувати, вони впізнають свого господаря і можуть не приймати їжу з чужих рук. А не розмовляють вони, мабуть, тільки тому, що їм ні про що з нами поговорити...
Емма Андієвська написала надзвичайно цікаву казку-притчу про рибу, яка дуже любила говорити.
Поміркуємо
- Якою народилася риба?
- Як сприймають рибу її батьки?
- Яке ставлення людей до особи, що вирізняється серед інших?
Робота з підручником
Читання уривку від слів «Балакуща риба, яка, крім балакучості и доброго серця, була ще дуже молодою» до «...попливла шукати іншого табуна»
Поміркуємо
- Про що на землі мріяла балакуща риба?
- Які стосунки були між рибалкою та рибою?
- Чому, на вашу думку, рибалка та риба стали друзями?
- Що таке «дружба»?
- З чиєю думкою, шакала чи бляшанки, погоджуєтеся ви?
- Чому трапилася ця трагедія? (Рибалка не попередив дружину про те, що його друг - риба).
- А чи почула б його дружина?
- Чи були у вашому житті випадки, коли вас просто не чули?
Отже, кожна людина повинна вміти слухати.
- Чи вважаєте ви, що рибалка був надійним другом?
ДЗ
Перегляньте фотографії, доберіть влучні назви до них, створивши пам’ятку справжньої дружби.


*****************************************************
04.02.2022
Тема: "Емма Андієвська. Штрихи до портрету сучасної української письменниці й художниця. Її казка-притча «Говорюща риба»
Вірний
приятель – то найбільший скарб.
Народна мудрість.
Любі друзі! Сьогодні
на уроці ми продовжимо знайомство з творчістю української письменниці та
художниці Емми Андієвської.
У Емми Андієвської є цикл не
зовсім звичайних казок-притч, об'єднаних спільним початком і закінченням.
Казки були опубліковані разом у
2000 р. видавництвом «Зерна» і частина казок була видана видавництвом
«Піраміда». Частина казок також опублікована у книжці «Джалапіта», виданій у
2006 р. львівським видавництвом «Піраміда».
Збірка казок містить вісімнадцять оповідань. Перед
самими казками, між ними та після них відбувається розмова між шакалом та
консервною бляшанкою. Ці двоє, зустрівшись ввечері, домовляються розповідати
один одному казки.
Робота над змістом твору
Виразне читання казки за підручником
Літературний словник.
Казка – фольклорний розповідний твір про вигадані, а
часом і фантастичні події.
Притча – невелике оповідання, яке містить повчання в алегоричній формі. В притчі події підпорядковані повчальній частині. Притча схожа на байку. Однак смисл притчі більш значимий: вона ілюструє важливу ідею, торкаючись проблем моралі, загальнолюдських законів. Притча часто служить для прямої настанови читачу щодо поведінки, вчинків.
Робота у зошиті
Ідейно-тематичний аналіз казки
Тема – життя риби, яка була не такою, як всі.
Ідея – трагедія індивідуальності, яка не підозрює про свою
не пересічність; роль дружби в житті людини.
Проблематика
твору
-
Індивідуальності;
-
Дружби;
-
Буденності;
-
Добра;
-
Взаєморозуміння.
ДЗ
Посилання join.naurok.ua
***********************************************
02.02.2022
Тема: "Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця та художниця. "Казка про яян"
Ніколи
не будьте спрямовані лише на
своє “Я”, зберігайте в собі чистоту
помислів дитинства, і доля вам
віддячить новими відкриттями,
повнотою життя…
Е.Андієвська
Перегляньте до 0:58 хв
Факти біографіі Емми Андієвської
- Народилася у Донецьку, 19 березня 1931 року. З матір’ю виїхала за
кордон.
- Живе і працює у Німеччині, м.Мюнхен.
- Письменниця, пише поезію та прозу - понад 30 книжок.
- Художниця. Її картини, а їх понад 9 тисяч, прикрашають музеї сучасного мистецтва.
- У 2018 року у галузі літератури удостоєна премії імені Тараса Шевченка.
ДЗ
Посилання join.naurok.ua
___________________________________________________
28.01.2022
Тема: "Ірина Жиленко «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ".
Добрий день! Яка пора року вам подобається, любі друзі? Ірина Жиленко любила зиму: «Знову я пишу про зиму,
золотий сніг. Кажуть, Андерсен всі свої казки писав напередодні Нового року, —
тільки в різдвяні сутінки прочиняються двері в те, чого нема». Письменниця не
зрадила своїй традиції і в поезії «Підкова». Читач має можливість зануритись у
неповторну, чарівну атмосферу Нового року — улюбленого дитячого свята.
— Що символізує підкова? Існує повір’я, що знайдена на дорозі кінська підкова приносить щастя. Ліричній героїні вірша «Підкова» теж поталанило знайти чудесний талісман.
Виразне читання вірша «Підкова» ( за підручником)
Ліричній героїні вірша «Підкова» теж поталанило знайти чудесний талісман. Виставила вона золоту підкову у вікні, і зібралося навколо сімсот роззяв: їх не дивував сніг, що мінявся різними кольорами, вони були зачаровані лише блиском золота. Та не можна бути щасливим за рахунок чужого, тому героїня вирішила повернути підкову Дідові Морозу. Роззявам одразу стало нецікаво, а сніг, на який не звернули увагу, теж став звичайним. Ось так і пропало диво! Сумно, що багатьох людей приваблює лише золотий блиск!
Робота у зошиті.
Художні особливості вірша "Підкова
метафори:
епітети:
риторичні
оклики:
Перегляньте и прочитайте "Гном у буфеті"
Характеристика образу гнома
Робота в зошиті : охарактеризувати
гнома, заповнивши таблицю
|
Місце проживання |
|
|
Домашні обов’язки |
|
|
Улюблені звички |
|
|
Дозвілля гнома |
|
|
Риси характеру |
|
26.01.2022
Тема: "Ірина Жиленко.
«Жар-птиця». Cвіт дитинства — вічне джерело сили,
натхнення, мрій, фантазій."
Любі учні! Усі ми з вами родом з дитинства, і часто мріємо про щось прекрасне та чудесне, про свято Нового року. От і на сьогоднішньому уроці пропоную перенестися у країну, де панує мир та спокій, де здійснюються мрії.
Відгадайте загадку
Чарівна, золота, сонячна, яскрава.
Чарує, дивує, вражає.
Дарує радість і щастя.
Її шукав Іван-Царевич на сірому
вовку.
Поміркуємо
- -
Чи вірите ви у
чарівну птаху?
- -
Якою ви її
уявляєте?
- -
Які б фарби ви
використали, щоб відобразити її забарвлення?
- -
Що, на вашу
думку, вона символізує?
Робота з тлумачним словником
Жар-Птиìця – у
східнослов 'янській народній творчості — казковий птах сонячного царства із
сліпучо-золотавим, мов жар, пір'ям (тому птаха називають ще золотою птицею);
одного його пера досить, щоб освітити ввесь казковий сад; чародій краде
Жар-Птицю, але не вбиває її, бо не можна вбити сили природи, що постійно
відроджується; Жар-Птиця встигає знести яйце, і саме сонце постає яйцем, що
його поклала Жар-Птиця; символ щастя, чогось величного, ідеального; чарівне
перо Жар-Птиці завжди приносить удачу, щасливу долю, кохання.
Інша назва Жар-Птиці — «крешана»,
яка бере вогонь у бога Сонця, креше ним з неба, посилаючи його всюди і в
дерево, і в камінь.
Воскреснути — це саме викресати живий вогонь, жар тієї птиці, що
креше з неба блискавиці.
Вона їсть золоті молодильні
яблука, які дарують красу, вічну молодість і безсмертя. Коли співає Жар-Птиця,
з її дзьоба сиплються перлини. Вона здатна перевтілюватися в червоного і
чорного коня. Червоний кінь — то сонце, а чорний — то нічне небо. Ці коні-птахи
переносять душі померлих у тридесяте царство, тобто у вирій. Не випадково в
українських народних казках герой не може окремо здобути ні Жар-птицю, ні
вогняного коня, ні царівну-золотоволоску.
Перегляньте (за бажанням)
Робота з підручником : читання твору
Робота в зошиті
Паспорт твору
Тема: зображення жар-птиці, яка, перебуваючи у клітці, а потім
покинувши її, освітила все довкола у столиці і принесла людям радість і щастя.
Ідея: возвеличення краси екзотичного птаха, який робить всіх радісними,
веселими; засудження заздрості, зла (ґава).
Основа думка: у світі завжди протиставляється добро (жар-птиця) і зло (ґава), відбувається боротьба між цими силами, але всупереч усьому перемагає світле, радісне і щасливе.
Опрацюйте

Комментарии
Отправить комментарий